Το θέμα των ανατιμήσεων αλλά και της μείωσης περιεχομένου στα συσκευασμένα προϊόντα των σούπερ μάρκετ έθιξε, μιλώντας στην ΕΡΤ, ο Απόστολος Ραυτόπουλος πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας.
«Τους τελευταίους μήνες σε πάρα πολλά προϊόντα, πάνω από 300, έχει μειωθεί το περιεχόμενο και σε πολλά από αυτά έχει αυξηθεί η τιμή. Προϊόντα, όπως η παρμεζάνα, που δεν τα βρίσκουμε, δεν είναι σε έλλειψη. Αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία και τις επόμενες βδομάδες θα ξαναμπούν στην κυκλοφορία με νέα αυξημένη τιμή.
Έχουμε φτάσει στο σημείο το συσκευασμένο τυρί του τοστ από 10 φέτες να έχει γίνει 9 φέτες συγκεκριμένης μάρκας, όπως και ιδιωτικής ετικέτας τυριά στα οποία έχει μειωθεί το περιεχόμενο τους. Για παράδειγμα ημίσκληρο τυρί από 400 γραμμάρια στα 370 ή γραβιέρα, κεφαλογραβιέρα πάλι από 400 γραμμάρια στα 370.
Έχουμε δώσει εντολή στην νομική μας υπηρεσία και στην Νομική Υπηρεσία της ΕΣΕΕ να προβούν σε αγωγή κατά των βιομηχανιών για το μειωμένο περιεχόμενο το οποίο έχουν, με την παραπλάνηση την οποία κάνουν. Αυτά έχουμε εμείς τα στοιχεία στη διάθεσή μας, όπως και τις συσκευασίες τις παλιές, όπως ήταν για παράδειγμα σκόνη πλυντηρίου, η οποία ήταν στις αρχές του έτους 60 μεζούρες. Τον πέμπτο μήνα έγιναν 58 μεζούρες.
Σήμερα που μιλάμε τον πρώτο μήνα του 2023 έγιναν 55 μεζούρες» τόνισε ο κ. Ραυτόπουλος και πρόσθεσε:
«Πολλές γαλακτοβιομηχανίες έχουν κάνει το γιαούρτι από 200 γρ. 180 και τα επιδόρπια γιαουρτιού από 150 έχουν γίνει 145 ή 135 γρ. Την ίδια ώρα μία από τις μεγαλύτερες γαλακτοβιομηχανίες της χώρας μας παίρνει το γάλα με μειωμένη τιμή, δηλαδή από 54 λεπτά που αγοράζει από τον κτηνοτρόφο το λίτρο το γάλα θα το πάει τον Φεβρουάριο στα 47 λεπτά, ενώ στο ράφι η συγκεκριμένη βιομηχανία το γάλα το πουλά από 1.88 ευρ και πάνω, δηλαδή σχεδόν τετραπλάσια τιμή.
Στα υγρά απορρυπαντικά ή υγρά καθαριστικά πιάτων ή μαλακτικά οι βιομηχανίες πλέον δεν αναγράφουν μπροστά το περιεχόμενο, το αναγράφουν στο πίσω μέρος της ετικέτας και πρέπει να γυρίσει ο καταναλωτής για να δει πόση ποσότητα είναι».