ΑΘΗΝΑ
10:22
|
15.11.2024
Ο ανασκαφικός πυρετός που έχει καταλάβει το παλιό κέντρο της Ιερουσαλήμ συνεχίζεται και στο χώρο της βιβλικής κολυμβήθρας του Σιλωάμ ώστε να δοθεί στο κοινό.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Την επιτάχυνση ανασκαφών ώστε να αποκαλυφθεί στο ευρύ κοινό πλήρως η κολυμβήθρα του Σιλωάμ στην παλιά πόλη της κατεχόμενης Ιερουσαλήμ το αργότερο ως το 2025 αποφάσισαν προ ημερών από κοινού η Ισραηλινή Αρχαιολογική Υπηρεσία, ο Δήμαρχος της πόλης, Μοσέ Λιόν, σε συνεννόηση με υπηρεσίες των υπουργείων Μεταφορών και Τουρισμού.

Η κολυμβήθρα του Σιλωάμ, που αναφέρεται τόσο στην Παλαιά όσο και στην Καινή Διαθήκη με αφορμή τα εκεί θαύματα του Ιησού Χριστού, έχει πλάτος 69 μέτρα και μήκος περίπου 600 μέτρα.

Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του δημάρχου της Ιερουσαλήμ, όλα τα μέρη της κολυμβήθρας του Σιλωάμ θα είναι διαθέσιμα σε προσκυνητές και τουρίστες στο εγγύς μέλλον.

Σύμφωνα με τον ίδιο, για πολλά χρόνια οι εργάτες δεν μπορούσαν να ξεκινήσουν την ανασκαφή στο χώρο αφότου το 2004, τα σκαλιά του ανακαλύφθηκαν από εργαζόμενους μιας τοπικής κατασκευαστικής εταιρείας.

Αναφορές σε Παλιά και Καινή Διαθήκη

Η κολυμβήθρα είχε φτιαχτεί επί βασιλιά Εζεκία (715-687 π. Χ.) και τροφοδοτούνταν με νερό από την ομώνυμη σήραγγα Σιλωάμ με αρχικό σκοπό να στερήσει την πρόσβαση σε στρατεύματα επίδοξων κατακτητών τα νερά τοπικής πηγής πηγή Γιών.

Τα  πρώτα βήματα ανασκαφών έγιναν τη δεκαετία του 1960 από την Βρετανή αρχαιολόγο Κάθλιν Κένιον.

Πριν από 20 χρόνια, η Αρχή Αρχαιοτήτων του Ισραήλ διεξήγαγε τις πρώτες ανασκαφές με επικεφαλής τον καθηγητή Ronnie Reich και τον Eli Shukron.Στη συνέχεια κατέστη δυνατή η ανασκαφή της βόρειας και τμήματος της ανατολικής πλευράς του λεκανοπεδίου.

Η κολυμβήθρα αναφέρεται στο Ευαγγέλιο του Ιωάννη ως ένα θαυματουργό μέρος όπου ένας τυφλός, κατόπιν συμβουλής του Ιησού Χριστού, πλύθηκε, μετά από αυτό επέστρεψε η όρασή του:

«Καὶ παράγων εἶδεν ἄνθρωπον τυφλὸν ἐκ γενετῆς. καὶ ἠρώτησαν αὐτὸν οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ λέγοντες· ῥαββί, τίς ἥμαρτεν, οὗτος ἢ οἱ γονεῖς αὐτοῦ, ἵνα τυφλὸς γεννηθῇ; ἀπεκρίθη Ἰησοῦς· οὔτε οὗτος ἥμαρτεν οὔτε οἱ γονεῖς αὐτοῦ, ἀλλ᾿ ἵνα φανερωθῇ τὰ ἔργα τοῦ Θεοῦ ἐν αὐτῷ. ἐμὲ δεῖ ἐργάζεσθαι τὰ ἔργα τοῦ πέμψαντός με ἕως ἡμέρα ἐστίν· ἔρχεται νὺξ ὅτε οὐδεὶς δύναται ἐργάζεσθαι. ὅταν ἐν τῷ κόσμῳ ᾦ, φῶς εἰμι τοῦ κόσμου. ταῦτα εἰπὼν ἔπτυσε χαμαὶ καὶ ἐποίησε πηλὸν ἐκ τοῦ πτύσματος, καὶ ἐπέχρισε τὸν πηλὸν ἐπὶ τοὺς ὀφθαλμοὺς τοῦ τυφλοῦ καὶ εἶπεν αὐτῷ· ὕπαγε νίψαι εἰς τὴν κολυμβήθραν τοῦ Σιλωάμ, ὃ ἑρμηνεύεται ἀπεσταλμένος. ἀπῆλθεν οὖν καὶ ἐνίψατο, καὶ ἦλθε βλέπων» (Ιω. 9:1-7).

Το έργο πάντως προκαλεί αντιδράσεις καθώς προωθείται παράλληλα από το «Ίδρυμα της Πόλης του Δαυίδ» (γνωστό στα  εβραϊκά ως Elad) που δραστηριοποιείται με πρωτεύοντα στόχο την αύξηση της εβραϊκής παρουσίας εντός και εκτός της παλιάς πόλης της Ιερουσαλήμ σε συνεργασία με οργανώσεις Εβραίων εποίκων (μεταξύ άλλων και στις ΗΠΑ).

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

«Κατοικία: από μέσο κερδοσκοπίας σε ανθρώπινο δικαίωμα» – Εκδήλωση του ΜέΡΑ25

Βόρεια Κορέα: «Μαζική παραγωγή» drones εφόδου μ’ εντολή Κιμ Γιονγκ Ουν

Μοναχός εξακολουθεί να μην μπορεί να περπατήσει μετά την επίθεση στον καθεδρικό ναό του Τσερκάσι

Χίος: Δίκη για την κινητοποίηση ενάντια στη δημιουργία κλειστής δομής μεταναστών

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα