Περίπου ενάμιση χρόνο μετά τη σύλληψή του η «ταχύτατη» ελληνική δικαιοσύνη αποφάνθηκε σήμερα για την ποινή που έπρεπε να επιβάλλει στον 50χρονο ελαιοχρωματιστή που έκλεψε το 2012 τρία σημαντικά έργα τέχνης από την Εθνική Πινακοθήκη, υπό περίεργες συνθήκες.
Του επέβαλε κάθειρξη έξι ετών με αναστολή και με «βραχιολάκι» ηλεκτρονικής επιτήρησης σε απόσταση τριών χιλιομέτρων από τον τόπο που θα δηλώσει ως μόνιμη κατοικία του.
Με λίγα λόγια, το δικαστήριο αναγνώρισε στον κατηγορούμενο το ελαφρυντικό της καλής συμπεριφοράς μετά την πράξη, υιοθετώντας στο σύνολό της την πρόταση που είχε κάνει νωρίτερα στο δικαστήριο ο εισαγγελέας της έδρας, Κωνσταντίνος Σιμιτζόγλου.
Τι είχε κλέψει ο 50χρονος;
Ένα έργο του Pablo Picasso διαστάσεων 56 επί 40 εκ. με θέμα γυναικείο κεφάλι του 1939, ένα έργο του Piet Mondrian διαστάσεων 35 επί 44 εκ. του 1905 και ένα έργο που αποδίδεται στον Guglielmo Caccia (Moncalvo), διαστάσεων 27 επί 16, 8 εκ. του 17ου αιώνα.
Από τα έργα αυτά, ο κατηγορούμενος επέστρεψε μετά τη σύλληψή του τους πίνακες του Picasso και του Montrian, ενώ του Moncalvo υποστήριξε ότι το πέταξε έχοντας το καταστρέψει πρώτα με αίμα όταν έκανε τη κλοπή και χωρίς να γνωρίζει, όπως είπε σήμερα, την αξία του.
Στη δίκη κατέθεσε και η διευθύντρια συλλογών της Εθνικής Πινακοθήκης, κ. Ευτυχία Αγαθονίκου, η οποία μεταξύ άλλων είπε στο δικαστήριο, πως είχαν αποτυπώσει την αξία του Πικάσο στα 2 εκ. ευρώ, τον Μοντριάν στις 200.000 και το σχέδιο 1.000 ευρώ».
Οι δύο πίνακες βρέθηκαν το 2021 και παρουσιάστηκαν σε συνέντευξη Τύπου, στις 29 Ιουνίου της χρονιάς αυτής, επί υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοϊδη.
Ωστόσο, η συνέντευξη κατέληξε σε τραγέλαφο καθώς το «Γυναικείο Πρόσωπο» του Πικάσο έπεσε στο έδαφος και ο υπάλληλος του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη το έπιασε με τα χέρια του και το τοποθέτησε στη θέση του σαν να μην τρέχει τίποτα. Στην ίδια συνέντευξη Τύπου σχολιάστηκε έντονα η έλλειψη προστασίας από τα φλας, η οποία συνίσταται σε πολύτιμους πίνακες.