Αναδημοσίευση από τον Ριζοσπάστη
Πάνε κι έρχονται τα καράβια των Αμερικανών στη Σούδα, φορτωμένα με άκρως επικίνδυνα υλικά, επιβεβαιώνοντας συνεχώς τους κινδύνους για τον λαό μας από την εμπλοκή της χώρας στα σχέδια των ΑμερικανοΝΑΤΟϊκών.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες, με εντολή του υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ (ειδικότερα, της Military Sealift Command – Διοίκηση Θαλάσσιων Μεταφορών), ναυλομεσίτες ψάχνουν πλοίο μήκους έως 251 μέτρων, ικανό να μεταφέρει τουλάχιστον 228 κοντέινερ τύπου TEU («twenty-foot equivalent unit») με «πυρομαχικά σε εμπορευματοκιβώτια» («containerized ammunition»), «εκπληρώνοντας ταυτόχρονα τις κανονιστικές απαιτήσεις συμβατότητας και διαχωρισμού HAZMAT».
Όπου HAZMAT το αρκτικόλεξο του «hazardous material», δηλαδή «επικίνδυνο υλικό» που, κατά το Πανεπιστήμιο Αθηνών, ως διεθνής όρος «αφορά πάσης φύσεως επικίνδυνα υλικά (χημικά, ραδιολογικά, βιολογικά) που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο τόσο την υγεία όσο και το περιβάλλον (…)».
Οι Αμερικανοί από την πλευρά τους δίνουν …λακωνικά την πληροφορία ότι το προς μεταφορά υλικό είναι Κατηγορίας Κινδύνου 1, υποδιαίρεση 1.1D («Hazard Class 1 material, Division 1.1D»). Στον Κώδικα Ομοσπονδιακών Κανονισμών των ΗΠΑ (Code of Federal Regulations) διαβάζουμε ότι η Hazard Class 1 αφορά «εκρηκτικά που έχουν κίνδυνο μαζικής έκρηξης. Μια μαζική έκρηξη είναι αυτή που επηρεάζει σχεδόν ολόκληρο το φορτίο ακαριαία». Στην κατηγορία εμπεριέχονται ουσίες και όπλα όπως νιτρογλυκερίνη, TNT, ANFO, τορπίλες κ.λπ.
Από το υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ μπαίνει και επιμέρους απαίτηση κάθε κοντέινερ να φέρει βάρος 33.400 λίβρες ή 15.160 κιλά ή περίπου 15 τόνους έκαστο. Άρα, με τουλάχιστον 228 κοντέινερ μιλάμε για περίπου 3.500 τόνους επικίνδυνου μεταφερόμενου φορτίου. Όλο αυτό με ένα μόνο πλοίο…
Πού πάει; Με βάση τα σχετικά έγραφα των Αμερικανών το πλοίο θα φορτώσει στη Σούδα, δίνοντας και μιαν ιδέα τού τι έχουν αποθηκευμένο εκεί οι Αμερικανοί, μιαν ανάσα από τα σπίτια, τις δουλειές, την καθημερινότητα χιλιάδων λαού της περιοχής, στη βάση τους («NSA Souda Bay») που ολοένα και γιγαντώνεται, στο πλαίσιο και της νέας Συμφωνίας για τις Βάσεις, μετά τις δύο διαδοχικές «επικαιροποιήσεις» της, όπως προετοιμάστηκαν επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και κατόπιν υπογράφτηκαν και υλοποιούνται επί ΝΔ.
Θέμα που αναμένεται να συζητηθεί, για το πώς μπορεί να προχωρήσει και παραπέρα, και κατά την έλευση του Αμερικανού υπουργού Εξωτερικών, Α. Μπλίνκεν, στην Αθήνα, στις 21/2, στον επόμενο γύρο του περιλάλητου «Στρατηγικού Διαλόγου» μεταξύ των κυβερνήσεων των δύο χωρών, άλλη μια διαδικασία που ξεκίνησε επί ΣΥΡΙΖΑ το 2018, και έκτοτε συνεχίζει αδιάκοπα επί ΝΔ, στη στρατηγική σύμπλευση των δύο βασικών διεκδικητών της αστικής διαχείρισης πάνω στα προτάγματα των ντόπιων επιχειρηματικών ομίλων.
Σημειωτέον, στη συνέχιση του δρομολογίου του, το πλοίο προγραμματίζεται να δέσει και στο Nordenham της Γερμανίας, όπου συχνά ξεφορτώνονται φορτία για την βάση που διατηρεί σε κοντινή απόσταση ο Αμερικανικός Στρατός, Miesau Ammunition Depot, από όπου τροφοδοτούνται με πυρομαχικά οι δυνάμεις τις οποίες οι ΗΠΑ έχουν διασπείρει σε αυτό που οι ίδιοι ονομάζουν «ευρωπαϊκό θέατρο επιχειρήσεων». Η βάση θεωρείται, εξάλλου, ο μεγαλύτερος χώρος αποθήκευσης πυρομαχικών που διατηρούν οι αμερικανικές Ένοπλες Δυνάμεις εκτός επικρατείας ΗΠΑ.
Φυσικά τέτοια πλοία και φορτία πάνε συνεχώς στη Σούδα, αναδεικνύοντας τη χρησιμότητά της στην υποστήριξη πολεμικών επιχειρήσεων και αποστολών των Αμερικανών. Άλλωστε θυμίζουμε ότι ο «Ριζοσπάστης» αποκάλυψε και τον Νοέμβρη αντίστοιχο δρομολόγιο με πλοίο που ήταν να μεταφέρει τουλάχιστον 241 τέτοια κοντέινερ με HAZMAT.
Θυμίζουμε, επίσης, ότι στο σύμπλεγμα στρατιωτικών υποδομών που λειτουργούν στην ευρύτερη περιοχή, πλησίον της αμερικανικής βάσης εδρεύει και η «Forward Logistics Site Souda Bay » (FLS Souda Bay ), προωθημένη ΝΑΤΟϊκή βάση ανεφοδιασμού. Όπως προκύπτει από στοιχεία που κατά καιρούς δημοσιοποιούν οι ίδιοι οι Αμερικανοί, η μεταφορά πυρομαχικών από την FLS γίνεται μέσα από υπόγεια τούνελ που έχουν σκάψει και λειτουργούν στην περιοχή, ενώ στις διαδικασίες της μεταφοράς εμπλέκονται και αξιωματικοί του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, πάντα στο πλαίσιο των «συμβατικών υποχρεώσεων» της χώρας, που τηρούνται απαρέγκλιτα από όλες τις αστικές κυβερνήσεις.
Γιγαντώνεται συνεχώς
Καθώς στην κλιμάκωση των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών – όπως πέρασαν ανεπιστρεπτί σε άλλη φάση – αυτά δεν τους αρκούν, οι Αμερικανοί κατασκευάζουν στο Μαράθι, με προϋπολογισμό 5 εκατ. δολάρια, ένα Κέντρο Ανεφοδιασμού, Logistics Support Center (LSC), εμβαδού 1.360 τ.μ., ως συμπλήρωμα ακριβώς του FLS Souda Bay.
Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, θα έχει και χώρο αποθήκευσης HAZMAT, ακριβώς για να διευκολύνεται η βάση στην αποθήκευση, προώθηση και διεκπεραίωση τέτοιων φορτίων, δεδομένου ότι εκεί ελλιμενίζονται και ανεφοδιάζονται υπερσύγχρονα υποβρύχιά τους και πλοία (έως και αεροπλανοφόρα) του 5ου και 6ου Στόλου τους, που επιχειρούν από τον Ατλαντικό μέχρι τον Ινδικό, ενώ όπως φαίνεται στέλνει όπλα και αλλού.
Θυμίζουμε επίσης ότι σε επιβεβαίωση σχετικού ρεπορτάζ του «Ριζοσπάστη» στις 13/7/22, ξεκίνησαν εργασίες κατασκευής και ενός νέου κέντρου τηλεπικοινωνιών της βάσης, σε πρώτη φάση εκσκαφές θεμελίωσης και διαμόρφωσης του χώρου. Συγκεκριμένα, η αμερικανική κυβέρνηση έδωσε σε εταιρεία συμβόλαιο ύψους 37 εκατ. δολαρίων για την κατασκευή ενός Κέντρου Επικοινωνιών (Communications Center).
Το έργο προχωρά βάσει κατευθύνσεων της Naval Facilities Engineering Systems Command (NAVFAC), Διοίκησης του Ναυτικού των ΗΠΑ. Αφορά καταρχάς την κατασκευή πολυώροφης εγκατάστασης για το εκεί απόσπασμα της Naval Computer and Telecommunications Area Master Station Atlantic (NCTAMS LANT).
Είναι κομμάτι της NAVIFOR (Διοίκησης Πληροφοριών του Ναυτικού των ΗΠΑ), με αποστολή επισήμως τη διεκπεραίωση σημάτων και τη διαχείριση δεδομένων, όπου «αυτός ο συνδυασμός επικοινωνιών και τεχνολογιών υπολογιστών είναι το κλειδί για να διασφαλιστεί ότι ο πολεμιστής έχει πρόσβαση στις σωστές πληροφορίες τη σωστή στιγμή», όπως αναφέρεται αρμοδίως.
Σημειωτέον, στη Σούδα γίνονται κι άλλα έργα προκειμένου η βάση να ανταποκριθεί «στις προκλήσεις του στρατηγικού ανταγωνισμού σε ένα εξελισσόμενο περιβάλλον απειλής», όπως σημειώνεται από αρμόδιες πηγές. Π.χ. ολοκληρώθηκε έργο ύψους 16 εκατ. δολαρίων που περιλάμβανε ένα νέο σύστημα ανεφοδιασμού αεροσκαφών μέσω αγωγών και κρουνών (αντί βυτιοφόρων), επιτρέποντας τον ταυτόχρονο ανεφοδιασμό πολλαπλών αεροσκαφών, και μια «στρατηγική» επέκταση του σχετικού χώρου στάθμευσης αεροσκαφών, μειώνοντας συνολικά τον χρόνο απόκρισης σε αιτήματα ανεφοδιασμού.