Νέα έρευνα, που διεξήχθη από καθηγητή στο Wharton School του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια, διαπίστωσε ότι το chatbot GPT-3, που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη, μπόρεσε να περάσει την τελική εξέταση για το πρόγραμμα Master of Business Administration (MBA) της σχολής.
Όπως αναφέρει το NBC News, ο καθηγητής Κρίστιαν Τέρβις, ο οποίος συνέγραψε την ερευνητική εργασία «Θα έπαιρνε το Chat GPT3 μεταπτυχιακό στη διοίκηση επιχειρήσεων (MBA) στο Wharton; Μια πρόβλεψη με βάση την απόδοσή του στο μάθημα Διοίκησης Λειτουργιών», είπε ότι το τσατ-μποτ πέτυχε βαθμολογία μεταξύ B- και B στην εξέταση.
Η βαθμολογία του τσατ-μποτ, έγραψε ο Τέρβις, δείχνει την «αξιοσημείωτη ικανότητά του να αυτοματοποιεί ορισμένες από τις δεξιότητες των εργαζομένων με υψηλή αμοιβή γενικά και συγκεκριμένα των εργαζομένων στη γνώση στις θέσεις εργασίας που κατέχουν απόφοιτοι MBA, συμπεριλαμβανομένων αναλυτών, διευθυντών και συμβούλων».
Το τσατ-μποτ έκανε «καταπληκτική δουλειά σε ερωτήσεις διαχείρισης βασικών λειτουργιών και ανάλυσης διεργασιών, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που βασίζονται σε περιπτωσιολογικές μελέτες», έγραψε ο Τέρβις στη δημοσίευση, που κυκλοφόρησε στις 17 Ιανουαρίου. Είπε επίσης ότι οι απαντήσεις του μποτ ήταν «εξαιρετικές».
Το τσατ-μποτ είναι επίσης «εξαιρετικά καλό στο να τροποποιεί τις απαντήσεις του ως απάντηση σε ανθρώπινες υποδείξεις», κατέληξε.
Τα ευρήματα του Τέρβις έρχονται καθώς οι εκπαιδευτικοί ανησυχούν όλο και περισσότερο ότι τα τσατ-μποτ θα μπορούσαν να εμπνεύσουν την εξαπάτηση. Αν και τα chatbots δεν είναι νέα τεχνολογία, το ChatGPT έγινε viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στα τέλη του 2022. Νωρίτερα αυτό το μήνα, το Υπουργείο Παιδείας της Νέας Υόρκης ανακοίνωσε την απαγόρευση του ChatGPT από τις συσκευές και τα δίκτυα των σχολείων του.
Μεγάλο μέρος της συζήτησης επικεντρώνεται γύρω από το στυλ συνομιλίας και το συνεκτικό στυλ απόκρισης του ChatGPT, γεγονός που καθιστά δύσκολη τη διάκριση από τις ανθρώπινες απαντήσεις.
Οι ειδικοί που εργάζονται τόσο στην τεχνητή νοημοσύνη όσο και στην εκπαίδευση έχουν αναγνωρίσει ότι τα ρομπότ όπως το ChatGPT θα μπορούσαν να είναι επιζήμια για την εκπαίδευση στο μέλλον. Αλλά σε πρόσφατες συνεντεύξεις, ορισμένους εκπαιδευτικούς και ειδικούς δεν τους απασχολούσε — ακόμη.
Ο Τέρβις δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα για περαιτέρω σχόλια. Ένας εκπρόσωπος της σταρτ-απ τεχνητής νοημοσύνης OpenAI, που δημιούργησε το bot, επίσης δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα του NBC για σχόλιο τη Δευτέρα.
Το μοντέλο GPT-3 που χρησιμοποιήθηκε στο πείραμα φαίνεται να είναι ένα μεγαλύτερο αδερφάκι του ChatGPT που έχει γίνει ένα αμφιλεγόμενο θέμα μεταξύ των εκπαιδευτικών και εκείνων που εργάζονται στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης. Το ChatGPT, η πιο πρόσφατη έκδοση, «είναι τελειοποιημένο από ένα μοντέλο της σειράς GPT-3.5», σύμφωνα με τον ιστότοπο του OpenAI.
Ενώ τα αποτελέσματα του Chat GPT3 ήταν εντυπωσιακά, ο Τέρβις σημείωσε ότι το τσατ-μποτ «κατά καιρούς κάνει εκπληκτικά λάθη σε σχετικά απλούς υπολογισμούς στο επίπεδο των Μαθηματικών της 6ης τάξης».
Η παρούσα έκδοση του Chat GPT «δεν είναι ικανή να χειριστεί πιο προηγμένες ερωτήσεις ανάλυσης διεργασιών, ακόμα και όταν βασίζονται σε αρκετά τυπικά πρότυπα», πρόσθεσε ο Τέρβις. «Αυτό περιλαμβάνει ροές διεργασιών με πολλά προϊόντα και προβλήματα με στοχαστικά αποτελέσματα, όπως η μεταβλητότητα της ζήτησης».
Ωστόσο, ο Τέρβις υποστήριξε ότι η απόδοση του ChatGPT3 στο τεστ έχει «σημαντικές επιπτώσεις για την εκπαίδευση στη σχολή διοίκησης επιχειρήσεων, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται η ανάγκη για [προσαρμοσμένες στα νέα δεδομένα] πολιτικές εξετάσεων, ο σχεδιασμός προγραμμάτων σπουδών που εστιάζουν στη συνεργασία μεταξύ ανθρώπου και τεχνητής νοημοσύνης, ευκαιρίες για προσομοίωση διαδικασιών λήψης αποφάσεων στον πραγματικό κόσμο, η ανάγκη διδασκαλίας της επίλυσης δημιουργικών προβλημάτων, μια υψηλότερη παραγωγικότητα της διδασκαλίας και πολλά άλλα».