Το ζοφερό κλίμα με το οποίο βρίσκονται αντιμέτωποι οι εργαζόμενοι στις μετακινήσεις μέσω σιδηροδρόμου αναδεικνύουν οι αποκαλύψεις για τις χρόνιες παθογένειες του χώρου που έχουν πάρει πλέον μορφή χιονοστιβάδας μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη το βράδυ της Τρίτης. Εξώδικα και απειλές ήταν σταθερά η ανταπόκριση του ΟΣΕ στις ανησυχίες που εξέφραζαν μέσω των σωματείων τους οι εργαζόμενοι, όπως αποκάλυψε το πρωί του Σαββάτου ο εργατολόγος Γιάννης Καρούζος κληθείς να τοποθετηθεί σχετικά με το συμβάν σε εκπομπή του OPEN.
«Διαμαρτυρόμαστε έντονα για την επαπειλούμενη διατάραξη της υγείας και της ασφάλειάς μας εξαιτίας των προβλημάτων στο δίκτυο και σας καλούμε να λάβετε όλα τα απαιτούμενα μέτρα για την εξασφάλιση της υγείας και της ασφάλειάς μας. Σας καλούμε επίσης να μας εξηγήσετε εγγράφως εντός 15 ημερών από την κοινοποίηση της παρούσας για τα μέτρα που προτίθεστε να λάβετε» υπογράμμιζε μεταξύ άλλων στις 31 Οκτωβρίου 2022 η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού «Έλξης» (Π.Ε.Π.Ε.), ενώ σε προγενέστερη διαμαρτυρία της προς την διοίκηση, στις 8 Μαρτίου, έθετε ζήτημα «πρωτοφανούς έλλειψης συντήρησης του δικτύου στα όρια της υποχρηματοδότησης αλλά και της υποστελέχωσης του ΟΣΕ».
Όπως αποκαλύπτεται ωστόσο, η ανταπόκριση του ΟΣΕ στα πάγια αιτήματα των εργαζομένων για αποκατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής, τηλεδιοίκηση, φωτοσήματα, ETCS (European Traffic Control System) και αποκατάστασης της ασφάλειας του δικτύου η οποία όπως οι ίδιοι τονίζουν «έχει καταστεί εδώ και χρόνια προβληματική», περιορίστηκε σε προκλητικά εξώδικα προς τα σωματεία, με τη διοίκηση να ισχυρίζεται ότι πρόκειται περί συκοφαντιών για τις οποίες οι εργαζόμενοι θα υποστούν τις συνέπειες.