ΑΘΗΝΑ
06:16
|
25.04.2024
Ο λασπωμένος κόσμος του ανδρικού λόγου τιμής... Οι έννοιες του ηρωισμού, του αρσενικού προσώπου της βίας... Το τραύμα του πολέμου...
Φωτ.: Παναγιώτης Λαμπής
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Ο λασπωμένος κόσμος του ανδρικού λόγου τιμής της συλλογής διηγημάτων του Δημοσθένη Παπαμάρκου ζωντανεύει στην κεντρική σκηνή του Θεάτρου 104, σε διασκευή και σκηνοθεσία  Κωσταντίνου Ντέλλα, και μας φέρνει αντιμέτωπους με τις έννοιες του ηρωισμού, του αρσενικού προσώπου της βίας, αλλά και με το τραύμα του πολέμου.

Οι ήρωες του «Γκιακ», βετεράνοι της Μικρασιατικής Εκστρατείας, συνυπάρχουν σκηνικά όχι μόνο ως φιγούρες παλιότερων εποχών, αλλά ως μετέωρα πρόσωπα σε μια αλληλουχία που διατρέχει τις γενιές και θέτει τους κανόνες και τα εργαλεία της αρρενωπότητας ως τις μέρες μας.

Δέσμιοι του ρόλου που τους δόθηκε ως φύλακες της πατρίδας, της θρησκείας και της οικογένειας, τα άλλοτε περήφανα ευζωνάκια της Μικρασιατικής Εκστρατείας επιβιώνουν ξεχασμένα, αφού επιτέλεσαν το έργο τους, προσπαθώντας να βρουν την ταυτότητά τους, να κατευνάσουν τις ορμές τους και να κρύψουν τις ρωγμές, ακόμα και μεταξύ τους. Σε ένα under construction «καταφύγιο» που έχουν φτιάξει οι ίδιοι για να ξεφύγουν από την πραγματικότητα που συντηρεί την εικόνα του ήρωα αλώβητη και του άντρα αλύγιστη, έρχονται αντιμέτωποι με τα φαντάσματα και το εθνικό φαντασιακό της επίσημης ιστορίας, αλλά και με έναν διαρκώς εξελισσόμενο κόσμο που απαιτεί τη συμμετοχή τους ως πατέρες, γιοι, σύζυγοι, αδελφοί, δηλαδή ως αρσενικά που «πληρούν τις προϋποθέσεις». 

Photo Credit: Παναγιώτης Λαμπής

Κυρίως, όμως, έρχονται αντιμέτωποι με τον ίδιο τους τον εαυτό και την παραδοχή ότι με αφορμή και πρόσχημα μια ιδέα χρησιμοποιήθηκαν και χρησιμοποίησαν.

Οι ήρωες του «Γκιακ»δεν εμπιστεύονται εύκολα. Ζουν σε μια επανάληψη και δεν μιλάνε πολύ. Όταν φτάσουν στο σημείο να μιλήσουν σημαίνει ότι δεν αντέχουν άλλο να στοιβάζουν μέσα τους σιωπή και τα λένε όλα με μια ανάσα. Και αυτό γίνεται άπαξ. 

* Γκιακ στην αρβανίτικη διάλεκτο σημαίνει αίμα, συγγένεια εξ αίματος, έγκλημα αίματος, αντεκδίκηση, βεντέτα, φυλή.

Συντελεστές

Συγγραφέας: Δημοσθένης Παπαμάρκος 
Διασκευή – Σκηνοθεσία: Κωσταντίνος Ντέλλας
Ηχητικό Περιβάλλον-Μουσική: Αλέξανδρος Κτιστάκης 
Σκηνογράφος: Μάρθα Φωκά 
Ενδυματολόγος: Κωνσταντίνα Μαρδίκη 
Σχεδιασμός Φώτων – Φωτογραφίες/Video: Παναγιώτης Λαμπής 
Επιμέλεια κίνησης: Μαρίζα Τσίγγα
Διδασκαλία νοηματικής γλώσσας: Ανδρονίκη Ξανθοπούλου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Μαντώ Κατσούγκρη
Γραφιστική Επιμέλεια: Another Point of View 
Επικοινωνία: Μαρίνα Σακελλαρίου 
Διεύθυνση Παραγωγής: Ομικρον3 
Παραγωγή: D’art The Art Society 

Παίζουν:
Αντώνης Χρήστου
Γιώργος Σύρμας 
Δημοσθένης Ξυλαρδιστός
Ευθύμης Χαλκίδης

Έως 9 Απριλίου, κάθε Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή στις 21:00

Θέατρο 104: Ευμολπιδών 41, Γκάζι

Eισιτήρια: από 12 ευρώ

Πληροφορίες / Κρατήσεις: Τηλ.: 210 3455020 | 104.gr

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Ακυρώθηκε η συναυλία του Αλκίνοου Ιωαννίδη στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια

Σε δημοπρασία ο εξαφανισμένος για 100 χρόνια πίνακας του Κλιμτ

Δηλώσεις ΣΕΑ για ανακάλυψη τάφου του Πλάτωνα από Ιταλούς ερευνητές

Για να μην κλείσει, το «Αλεξάνδρα», το τελευταίο σινεμά της Καλλιθέας

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα