ΑΘΗΝΑ
20:41
|
12.06.2024
Οργιώδες  παρασκήνιο μεταξύ Λευκωσίας-Αθήνας και Αθήνας -Άγκυρας, με την Ελλάδα να αποφασίζει τελικά να στηρίξει την Τουρκία.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Παρά την υποτιθέμενη στήριξη που είχε από άλλες χώρες της Ε.Ε., η Κύπρος τελικά δεν υπέβαλλε καν αίτηση για την διεκδίκηση της θέσης του Γενικού Γραμματέα του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας προς όφελος της υποψηφιότητας της Φιλανδίας.

Το κυπριακό τηλεοπτικό κανάλι ΣΙΓΜΑ μετέδωσε πως σήμερα μπήκε σφραγίδα στην απουσία της Κύπρου από τη διεκδίκηση της πολύ σημαντικής θέσης του Γενικού Γραμματέα του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας, μολονότι είχε την στήριξη των Βρυξελλών και όλα τα φόντα για να διεκδικήσει τις θέσεις με πολλές πιθανότητες.

Οι πληροφορίες του καναλιού λένε πως δεν υποβλήθηκε η υποψηφιότητα του τέως Υφυπουργού Ναυτιλίας, Βασίλη Δημητριάδη ή κάποιου άλλου Κύπριου αξιωματούχου έπειτα από… «οργιώδες  παρασκήνιο εκτυλίχθηκε μεταξύ Λευκωσίας-Αθήνας και Αθήνα-Άγκυρας, με την Ελλάδα να αποφασίζει τελικά να στηρίξει την Τουρκία και την Κύπρο να κάνει πίσω»!

Κατά πολλούς πολιτικούς αναλυτές, η θέση αυτή αποτελούσε μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για την Κύπρο να πάρει ένα σημαντικό πόστο στο νευραλγικό τομέα της ναυτιλίας. Επιπρόσθετα, η Ε.Ε. δεν θα μείνει χωρίς υποψήφιο, καθώς υπέβαλε την τελευταία στιγμή υποψηφιότητα η Φινλανδία, που ήθελε από την αρχή να κατέβει αλλά την είχε αποτρέψει η Ε.Ε.

Σύμφωνα με πηγές του ΣΙΓΜΑ, οι υποψηφιότητες θα ξεκαθαρίσουν τη Δευτέρα 3 Απριλίου. Όσον αφορά τις χώρες οι οποίες είναι γνωστόν πως έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, είναι πέντε υποψηφιότητες: Τουρκία, Παναμάς, Κένυα, Δομινική Δημοκρατία και Μπανγκλαντές.

Παράλληλα, κύκλοι από την ΕΕ, εμφανίζονται δυσαρεστημένοι από τους χειρισμούς που έγιναν σε σχέση με την κυπριακή υποβολή υποψηφιότητας, γιατί «τους αφήσαμε με την εντύπωση, ότι θα υποβάλλαμε υποψηφιότητα και τελικά δεν το πράξαμε, για τους γνωστούς λόγους» αναφέρει το ρεπορτάζ του κυπριακού καναλιού. Και το ρεπορτάζ του αναφέρει στη συνέχεια:

«Δημιουργείται ακόμη ένα ερώτημα για το αν θα υπάρξει κάποιος αντίκτυπος για τη διαχείριση του όλου ζητήματος. Στην ουσία του τι χάσαμε, η «Μικρή Κύπρος» σε άλλους τομείς, στον ιδιωτικό τομέα της Ναυτιλίας, έχει από το 2022 καταλάβει ομόφωνα, με δύο καταξιωμένους Κύπριους Πλοιοκτήτες, την πολύ σημαντική Προεδρία της Ένωσης Ευρωπαίων Πλοιοκτητών στις Βρυξέλλες. Ταυτόχρονα, την 1η Αντιπροεδρία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητήριου στο Λονδίνο για δύο χρόνια, όπου εκπροσωπούνται όλες οι εθνικές ενώσεις πλοιοκτητών στην Ευρώπη και παγκοσμίως, γεγονός που πρώτη φορά έχει γίνει κατορθωτό. Αυτό αντικατοπτρίζει την παγκόσμια επαγγελματική εκτίμηση και αναγνώριση που χαίρει εδώ και δεκαετίες, η Κυπριακή Ναυτιλιακή Βιομηχανία.

Εάν η Κύπρος διεκδικούσε επιτυχώς και την πιο σημαντική θέση του Γενικού Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, πόσο θα αναβαθμιζόταν το status της χώρας μας Διεθνώς; Δυστυχώς, δεν θα το μάθουμε πότε ή καλύτερα δεν θα το μάθουμε μέχρι το 2028 που είναι επόμενες εκλογές για τη θέση».

Πάντως, δηλώσεις για το θέμα είχε κάνει πριν λίγες μέρες και ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκος Χριστοδουλίδης. Μεταξύ άλλων είχε αναφέρει πως η Κυπριακή Δημοκρατία είναι κράτος μέλος του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας και εκλέγεται σε πολύ ψηλή θέση από την ολομέλεια του Οργανισμού, και δεν προκύπτει οποιοδήποτε θέμα σε ενδεχόμενη εκλογή Τούρκου ΓΓ του Οργανισμού.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Πόλεμος, πείνα και λιμός βασανίζουν τους Παλαιστίνιους της Γάζας

ΗΠΑ: Νέα συμφωνία με την Ουκρανία σε θέματα ασφαλείας

Τέσσερις Παλαιστίνιοι τραυματίες από επίθεση Ισραηλινού στρατιώτη στην Ιερουσαλήμ

Eurostat: Ένας στους τέσσερις Έλληνες ζουν στο όριο της φτώχειας

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα