Ερώτηση στη βουλή κατέθεσε σήμερα το ΜέΡΑ25 με αφορμή τις προσπάθειες, όπως καταγγέλλει του υπουργείου Υποδομών να εγκρίνει το θάψιμο της σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμάτα-Μεσσήνη κάτω από το οδόστρωμα του αυτοκινητοδρόμου.
Εάν το σχέδιο του υπουργείου και των συμφερόντων που στηρίζει περάσει τότε οι κάτοικοι της περιοχής θα υποστούν «τεράστιο πλήγμα» επισημαίνει το ΜέΡΑ25 στη γραπτή ερώτηση που κατέθεσε.
Επισημαίνει επίσης μελέτη που προκαλεί ερωτηματικά τόσο για την επιλογή οριστικής κατάργησης του προαστιακού σιδηρόδρομου στη Μεσσηνία από το υπουργείο Υποδομών όσο και για την ίδια την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου αφού είναι βέβαιο πως κανένας διευθυντής του ΟΣΕ δε θα παραχωρήσει το σιδηροδρομικό δίκτυο χωρίς προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).
Σε επόμενο σημείο, το ΜέΡΑ25 τονίζει:
Εντυπωσιακή είναι η απάθεια με την οποία αντιμετωπίζουν την κατάργηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης με το αεροδρόμιο, οι δήμαρχοι Καλαμάτας Θανάσης Βασιλόπουλος, Μεσσήνης Γιώργος Αθανασόπουλος και ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας. Κανένας δεν είναι σε θέση να γνωρίζει αν θυσιάζεται η προοπτική του τρένου στον βωμό προεκλογικών σκοπιμοτήτων ή αν οι τοπικές αρχές δεν έχουν ικανότητα να αντιληφθούν τις επιπτώσεις της κατάργησης της σιδηροδρομικής γραμμής στην οικονομική και κοινωνική ζωή της Μεσσηνίας και της Πελοποννήσου.
Ειδικότερα, οι άνδρες και γυναίκες βουλευτές του κόμματος Γιάνης Βαρουφάκης, Μαρία Απατζίδη, Κρίτων Αρσένης, Κλέων Γρηγοριάδης, Γιώργος Λογιάδης, Σοφία Σακοράφα ρωτούν τον αρμόδιο υπουργό:
- 1. Για ποιο λόγο προωθείται την καταστροφή της σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμάτα-Μεσσήνη η οποία μπορεί και πρέπει να λειτουργήσει ως προαστιακή γραμμή ;
- 2.Για ποιο λόγο προωθείται την οριστική κατάργηση του σιδηροδρομικού δικτύου στη Μεσσηνία και γενικότερα στην Πελοπόννησο;
- 3. Σκοπεύετε να επαναλειτουργήσει το σιδηροδρομικό δίκτυο σε ολόκληρη την Πελοπόννησο και αν ναι πότε και με ποιες προϋποθέσεις;
- 4. Για ποιο λόγο ενισχύονται οι αυτοκινητόδρομοι έναντι του σιδηρόδρομου;
- 5. Σκοπεύετε να προχωρήσετε σε κανονικοποίηση του δικτύου σε πρώτη φάση στο τμήμα Κόρινθος – Άργος και στο Δυτικό άξονα Πύργος- Κυπαρισσία- Ζευγολατιό -Καλαμάτα καθότι είναι οικονομικά και τεχνικά εφικτό να γίνει σε αυτά τα τμήματα λόγω της Γεωμορφολογίας ;