ΑΘΗΝΑ
01:25
|
22.11.2024
Φορτία βενζίνης προωθήθηκαν με φορτηγά από το Ιράν σε γειτονικές χώρες, συμπεριλαμβανομένου του Ιράκ.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Η Ρωσία πραγματοποίησε τις πρώτες της σιδηροδρομικές παραδόσεις καυσίμων στο Ιράν, καθώς οι δύο χώρες που υφίστανται κυρώσεις επεκτείνουν γρήγορα τους μεταξύ τους ενεργειακούς και εμπορικούς δεσμούς, ανέφερε χθες το Reuters, επικαλούμενο τρεις πηγές με γνώση του κλάδου και στοιχεία εξαγωγών.

Το περασμένο φθινόπωρο, ο Ρώσος αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Αλεξάντρ Νόβακ ανακοίνωσε ότι η Μόσχα και η Τεχεράνη συνήψαν μια τεράστια ενεργειακή συμφωνία αξίας 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων και συμφώνησαν να ανταλλάξουν αναπτύξουν ανταλλαγές πετρελαίου και φυσικού αερίου. Από τότε, οι δύο χώρες επεξεργάζονται τις διαδρομές των μεταφορών και τις τεχνικές ρυθμίσεις για τη συμφωνία. Η Ρωσία εξήγαγε περίπου 30.000 τόνους βενζίνης και ντίζελ στο Ιράν τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο, σύμφωνα με πηγές και δεδομένα παρακολούθησης.

Το πρακτορείο ανέφερε ότι όλα τα φορτία καυσίμων μεταφέρθηκαν στο Ιράν σιδηροδρομικώς από τη Ρωσία μέσω του Καζακστάν και του Τουρκμενιστάν. Φορτία βενζίνης προωθήθηκαν με φορτηγά από το Ιράν σε γειτονικές χώρες, συμπεριλαμβανομένου του Ιράκ.

Η Ρωσία εξήγαγε στο παρελθόν μικρούς όγκους καυσίμων στη χώρα της Μέσης Ανατολής μέσω της Κασπίας Θάλασσας. Ωστόσο, η Μόσχα επιδιώκει τώρα να επεκτείνει τις σιδηροδρομικές παραδόσεις στην Τεχεράνη, καθώς τα φορτία ντίζελ και βενζίνης αντιμετωπίζουν υψηλά τέλη μεταφοράς και υπόκεινται σε πλαφόν βάσει των δυτικών κυρώσεων.

Αν και το Ιράν είναι μια πετρελαιοπαραγωγός χώρα με μεγάλα κοιτάσματα και δικά του διυλιστήρια, η ζήτηση (ιδίως στις βόρειες επαρχίες του) ξεπέρασε πρόσφατα την εγχώρια παραγωγή καυσίμων, δήλωσε μια πηγή στο Reuters.

«Αναμένουμε ότι οι προμήθειες καυσίμων στο Ιράν θα αυξηθούν φέτος, αλλά ήδη βλέπουμε αρκετά προβλήματα στα logistics, λόγω της συμφόρησης των σιδηροδρόμων. Αυτό μπορεί να εμποδίσει την άνθηση των εξαγωγών», είπε στο Reuters άλλη πηγή.

Καθώς οι ανεπαρκείς σιδηροδρομικές συνδέσεις θα μπορούσαν να αποτελέσουν εμπόδιο για τη μελλοντική ανάπτυξη αυτού του εμπορίου, οι δύο χώρες εξετάζουν επίσης έργα υποδομής για να ενισχύσουν την μεταξύ τους οικονομική συνεργασία.

Προς το παρόν, η κύρια χερσαία οδός για φορτία που αποστέλλονται από τη Ρωσία στο Ιράν διέρχεται από το Αζερμπαϊτζάν. Πρόκειται για τμήμα του Διεθνούς Διαδρόμου Μεταφορών Βορρά-Νότου, ενός συστήματος διέλευσης πολλαπλών μέσων μήκους 7.200 χιλιομέτρων που συνδέει πλοία, σιδηροδρομικές και οδικές διαδρομές για τη μεταφορά φορτίων ανάμεσα στην Ινδία, το Ιράν, το Αζερμπαϊτζάν και τη Ρωσία.

Αν και ο διάδρομος υπήρχε ήδη στη σοβιετική εποχή, η περαιτέρω ανάπτυξή του έχει αποκτήσει νέα σημασία καθώς οι δυτικές κυρώσεις ανάγκασαν τη Ρωσία να μετατοπίσει τους εμπορικούς της δρόμους προς την Ασία και τη Μέση Ανατολή.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Βραζιλία: Κατηγορίες για απόπειρα δολοφονίας του προέδρου Λούλα στον προκάτοχό του Ζαΐρ Μπολσονάρου

Σε αποχώρηση αναγκάστηκε ο Ματ Γκάετς-Δεν θα γίνει υπουργός Δικαιοσύνης των ΗΠΑ

Παγκόσμια διάσταση στον πόλεμο της Ουκρανίας βλέπει ο Πούτιν-Παρουσίασε το υπερόπλο Oreshnik (video)

Συγκέντρωση αλληλεγγύης στον Νίκο Ρωμανό στην πλατεία Συντάγματος

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα