Αστρονομικά ποσά για την υποστήριξη έργων υποδομών αποκαλύπτεται πως διέθετε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατά τη θητεία του πολιτικά υπεύθυνου για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, Κώστα Αχιλλέα Καραμανλή, «ανοίγοντας» περισσότερα έργα υποδομών απ’ όσα μπορούσε να εξυπηρετήσει το υπάρχον εξειδικευμένο υπαλληλικό προσωπικό του υπουργείου του και παραγκωνίζοντας πλήρως τον άλλο τομέας ευθύνης του.
Την ώρα που οι εργαζόμενοι στις υποδομές Μεταφορών εξέπεμπαν σήμα κινδύνου για μείζονα ζητήματα ασφαλείας, ο Κ. Καραμανλής, τον οποίο ο πρωθυπουργός επέλεξε να συμπεριλάβει εκ νέου στα ψηφοδέλτια της Νέας Δημοκρατίας, προκήρυττε τον μεγαλύτερο στην ιστορία του υπουργείου του διαγωνισμό με το συνολικό κόστος να αγγίζει το εξωφρενικό ποσό των 46,5 εκατομμυρίων ευρώ για την πρόσληψη επιπλέον τεχνικών συμβούλων, όπως αποκαλύπτει η δημοσιογραφική ομάδα Data Journalists με ρεπορτάζ που υπογράφει ο Βασίλης Γαλούπης.
Τα παραπάνω εγείρουν σειρά ερωτημάτων, όπως επισημαίνεται στο ρεπορτάζ, με την κυβέρνηση και τον πρώην υπουργό Υποδομών και Μεταφορών να καλούνται να δώσουν απαντήσεις στα εξής:
- Με ποια κριτήρια και διαπιστωμένες ανάγκες εκτιμήθηκε ότι απαιτείται ένα τέτοιο υπέρογκο ποσό για παροχή συμβουλών;
- Γιατί οι υπάλληλοι του συγκεκριμένου υπουργείου, που πληρώνονται από τον Έλληνα φορολογούμενο, δεν επαρκούν ή δεν ενισχύθηκαν οι υπηρεσίες τους με καταρτισμένο προσωπικό ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται, δίχως τέτοιους διαγωνισμούς ιδιωτών τεχνικών συμβούλων;
- Αν ο ρόλος του τεχνικού συμβούλου θεωρείται πλέον αναβαθμισμένος και απαραίτητος για να τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα στα έργα, τι εμποδίζει το συγκεκριμένο υπουργείο να ενισχύσει το δικό του εξειδικευμένο προσωπικό, το οποίο έτσι κι αλλιώς χρειάζεται «υποβοήθηση» σύμφωνα με την παραδοχή που επαναλαμβάνεται στην σύμβαση;
- Μια ενίσχυση ουσίας με τέτοια τεχνογνωσία και στελέχη στο δυναμικό του υπουργείου δεν θα ήταν, τελικά, ο πραγματικός ορισμός για τον εκσυγχρονισμό του κράτους, που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση από την έναρξη της θητείας της;
Διαβάστε παρακάτω ολόκληρο το ρεπορτάζ του Βασίλη Γαλούπη στον ιστότοπο του Data Journalists: