ΑΘΗΝΑ
22:27
|
26.04.2024
Το Ιράκ ξεκίνησε ένα έργο 17 δισ. δολαρίων για να συνδέσει ένα σημαντικό λιμάνι εμπορευμάτων σιδηροδρομικώς και οδικώς με τα σύνορα με την Τουρκία.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Το Ιράκ ξεκίνησε ένα έργο 17 δισεκατομμυρίων δολαρίων το Σάββατο για να συνδέσει ένα σημαντικό λιμάνι εμπορευμάτων στη νότια ακτή του σιδηροδρομικώς και οδικώς με τα σύνορα με την Τουρκία, σε μια κίνηση που αποσκοπεί να μεταμορφώσει την οικονομία της χώρας μετά από δεκαετίες πολέμου και κρίσης, αναφέρει το Reuters.

Ο Δρόμος Ανάπτυξης στοχεύει να συνδέσει το λιμάνι Grand Faw στον πλούσιο σε πετρέλαιο νότο του Ιράκ με την Τουρκία, μετατρέποντας τη χώρα σε διαμετακομιστικό κόμβο μειώνοντας τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ Ασίας και Ευρώπης σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστεί τη Διώρυγα του Σουέζ.

«Ο Δρόμος Ανάπτυξης δεν είναι απλώς ένας δρόμος για τη μεταφορά εμπορευμάτων ή επιβατών. Αυτός ο δρόμος ανοίγει την πόρτα στην ανάπτυξη τεράστιων περιοχών του Ιράκ», δήλωσε στο Reuters ο Φαρχάν αλ-Φαρτούσι, γενικός διευθυντής της Γενικής Εταιρείας Λιμένων του Ιράκ.

Η κυβέρνηση του Ιράκ οραματίζεται τρένα υψηλής ταχύτητας που μεταφέρουν εμπορεύματα και επιβάτες με ταχύτητα έως και 300 χιλιόμετρα την ώρα, συνδέσεις με τοπικούς βιομηχανικούς κόμβους και ένα ενεργειακό στοιχείο που θα μπορούσε να περιλαμβάνει αγωγούς πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Θα σήμαινε μια σημαντική απόκλιση από το υπάρχον γηρασμένο δίκτυο μεταφορών της χώρας.

Η σιδηροδρομική υπηρεσία του Ιράκ εκτελεί επί του παρόντος ελάχιστες γραμμές, συμπεριλαμβανομένης της αργής μεταφοράς εμπορευμάτων πετρελαίου και ενός μόνο επιβατικού τρένου ολονύκτιας που εκτελεί δρομολόγια από τη Βαγδάτη στη Βασόρα, που διαρκεί 10 έως 12 ώρες για να καλύψει 500 χιλιόμετρα.

Το λιμάνι Grand Faw, το οποίο επινοήθηκε πριν από πάνω από μια δεκαετία, βρίσκεται στα μισά της ολοκλήρωσης, είπε ο Φαρτούσι.

Η μεταφορά επιβατών μεταξύ του Ιράκ και της Ευρώπης επιστρέφει στα μεγάλα σχέδια των αρχών του 20ου αιώνα για τη δημιουργία ενός εξπρές από τη Βαγδάτη προς το Βερολίνο.

«Θα ενεργοποιήσουμε ξανά αυτή τη γραμμή και θα τη συνδέσουμε με άλλες χώρες», είπε ο Φαρτούσι, σημειώνοντας σχέδια μεταφοράς τουριστών και προσκυνητών σε σιιτικούς ιερούς τόπους στο Ιράκ και στη Μέκκα στη Σαουδική Αραβία για το προσκύνημα Χατζ.

Το έργο ανακοινώθηκε το Σάββατο σε μια διάσκεψη με στόχο να προσελκύσει το αραβικό ενδιαφέρον, μεταξύ άλλων από τα κράτη του Αραβικού Κόλπου, τη Συρία και την Ιορδανία. Ανώτερος κυβερνητικός βοηθός είπε ότι οι περιφερειακές επενδύσεις ήταν στο τραπέζι.

Οι υποσχέσεις ανάπτυξης είναι μακροχρόνιες στο Ιράκ, αλλά οι υποδομές παραμένουν κατεστραμμένες παρότι η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Μοχάμεντ Σιά αλ-Σουντάνι κάνει μια ώθηση για την ανοικοδόμηση δρόμων και γεφυρών.

Ωστόσο, αξιωματούχοι λένε ότι ο Δρόμος Ανάπτυξης βασίζεται σε κάτι νέο: σε μια περίοδο σχετικής σταθερότητας από τα τέλη του περασμένου έτους, που ελπίζουν ότι μπορεί να διατηρηθεί.

Εάν οι εργασίες ξεκινήσουν στις αρχές του επόμενου έτους, το έργο θα ολοκληρωθεί το 2029, είπε η Φαρτούση.

«Ακόμα κι αν το Ιράκ έλειπε για ένα ή δύο χρόνια ή μια δεκαετία ή δύο, πρέπει να επιστρέψει κάποια μέρα. Ας ελπίσουμε ότι αυτές οι μέρες είναι η αρχή της επιστροφής του Ιράκ», είπε.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Αμερική: Γη της υποκρισίας, της καταστολής και της βίας…

Θα χρειαστούν 14 χρόνια για να απομακρυνθούν τα ερείπια από τη Γάζα…

Συνέλαβαν μέλη του DiEM25 και του MERA25 στη Γερμανία

Αθήνα: Διαδήλωση αλληλεγγύης για την Παλαιστίνη

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα