Είναι τόσο πολλά τα σημεία του προγράμματος του κόμματος ΝΙΚΗ που θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε «απερίγραπτα», ώστε είναι δύσκολο να διαλέξουμε το κορυφαίο. Έχουμε την αρχαιοπρεπή και ταυτόχρονα χριστιανική πρόταση για την εξωτερική πολιτική που συνοψίζεται στο «φάτε τους όλους εκτός από το ξανθό γένος», την οικονομική πολιτική (την ποια;), ή τις πολύ μελετημένες και σοβαρές προτάσεις για μια σοβαρή χριστιανική παιδεία που επιτέλους θα σταματήσει αυτήν την τόσο μοντέρνα παρακμή του σύγχρονου Ελληνισμού, μια παρακμή η οποία είναι παραδόξως τόσο παλιά, ώστε να υπάρχει και λατινικό ρητό “nec vir fortis, nec femina casta” (μήτ’ άντρας δυνατός, μήτε σεμνή γυναίκα) που τη διεκτραγωδεί. Ποιος ξέρει πώς τους ήρθε των Λατίνων να αναφερθούν από τότε στη σημερινή μας κατάντια.
Εν πάση περιπτώσει, το βραβείο κοινού να πηγαίνει ασυζητητί στο κομμάτι των θέσεων για την ηθική και την υγεία του λαού μας, δηλαδή τις θέσεις για τη σεξουαλική αγωγή, την άμβλωση, την προτεινόμενη θεσμική ομοφοβία, που συνοδεύονται και από την ψεκ-Τραμπ αντιεμβολιαστική υστερία. Δυστυχώς το πρόγραμμα δεν προχωρά τόσο πολύ, ώστε να διεκδικήσει την αναμόρφωση του δικαστικού συστήματος και την επαναφορά της δημοκρατικότατης ποινής του θανάτου δια λιθοβολισμού. Διότι αντίκειται στις αρχές του δημοκρατικού μας καθεστώτος το να αποδίδεται το προνόμιο τιμωρίας των αμαρτωλών σε ένα και μόνον ένα άτομο, τον δήμιο. Ή όλοι ή κανείς.
Απόδειξη των προτιμήσεων για αυτές τις θέσεις του γενικού κοινού αποτελεί η viral κυκλοφορία μιας εμφανώς “fake” αφίσας με το κεντρικό σύνθημα «Μη με σκοτώνεις μπαμπάκα», το οποίο υποτίθεται το εκστομίζει ένα βρέφος, ενώ συνοδεύεται από το επεξηγηματικό «Ο αυνανισμός είναι φόνος!» Η αφίσα συνοδευόταν από το εμφανώς ψευδεπίγραφο λογότυπο του κόμματος, όντας αποτέλεσμα υποτιθέμενης πλάκας. Παρά το εμφανές της πλαστογραφίας όμως, το αφισάκι πλημμύρησε τα σόσιαλ ως αυθεντική αφίσα του κόμματος.
Δικαίως λοιπόν το καλό κόμμα έσπευσε να εκδώσει οργισμένη ανακοίνωση όπου, επιδεικνύοντας τα τεκμήρια, ήτοι την παλαιότερη (του 2013) αφίσα-hoax, που ξεμπούρλευε υποτίθεται τις περί αυνανισμού απόψεις των Χριστιανών και η οποία αναδύθηκε ξάφνου από τα ερεβώδη έγκατα του διαδικτύου, όπου όφειλε να μείνει, πλάι-πλάι με την καινούργια βερσιόν που έφερε το λογότυπο του κόμματος. Η προφανής αυτή λαθροχειρία είχε, όπως με θεία αγανάκτηση αναφέρεται, «θύματα (;) ακόμη και σημαίνοντες δημοσιογράφους».
Το ενδιαφέρον εδώ είναι το γεγονός ότι ο αντι-ΝΙΚΗτήριος λαός των κοινωνικών δικτύων έσπευσε να πιστέψει το κακοπροαίρετο αυτό hoax, χωρίς να ερευνήσει, δείχνοντας (φευ) την όχι μεγάλη διαφορά του από το χριστεπώνυμο πλήρωμα των ψηφοφόρων της ΝΙΚΗς, το οποίο επίσης πιστεύει ό,τι πρέπει να πιστέψει. Ακόμα χειρότερα, η αφισέτα κυκλοφόρησε με σχόλια του τύπου «Μεσαίωνας!» «Σκοταδισμός!», τη στιγμή που η υποτιθέμενη θέση της αφισέτας, ότι ο αυνανισμός είναι κακό, ασθένεια και αμαρτία, είναι μια αμιγώς νεωτερική και καθόλου μεσαιωνική κατασκευή, μια ανακάλυψη του 18ου αιώνα και του Διαφωτισμού.
[Στα παρακάτω χρησιμοποιούνται αποσπάσματα από το βιβλίο του γράφοντος «Θεωρίες Συνωμοσίας. Ιστορία, Θεωρία και Πρακτική» (Εκδόσεις Τόπος), που κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία. Σκοπός των αποσπασμάτων ουδόλως είναι η άσκηση ψυχολογικής πίεσης στο πάντα ενημερωμένο κοινό του «Κοσμοδρομίου», ώστε αυτό να τρέξει τώρα αμέσως και να αγοράσει αυτό το εξαιρετικό (όπως είναι η αντικειμενική μας γνώμη) βιβλίο].
Η σταδιακή ανάδυση της νεοτερικής βιοπολιτικής, όταν άρχισαν να μετατρέπονται σε αντικείμενα κοινωνικού ελέγχου η σεξουαλικότητα και το έγκλημα, συνδέονται φυσικά με την θρησκευτική ηθική. Ήδη, κάποια στιγμή μεταξύ 1708 και 1716, σε ένα ανώνυμο φυλλάδιο που κυκλοφόρησε στο Λονδίνο και γρήγορα μεταφράστηκε και σε όλες τις άλλες ευρωπαϊκές γλώσσες, γινόταν η ανακάλυψη (ή μάλλον επινόηση) μιας νέας, επικίνδυνης, ενίοτε θανατηφόρας ασθένειας. Ο Αυνανισμός με όλα τα φρικτά του επακόλουθα, μεταξύ των οποίων η τύφλωση και η κώφωση, ήταν τότε (και όχι κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα) που έγινε για πρώτη φορά «μια νέα, εξαιρετικά συγκεκριμένη, εντελώς μοντέρνα και πρακτικά καθολική μηχανή παραγωγής ενοχών, ντροπής και άγχους» [Τ. Laqueur, «Οι κατά μόνας ηδονές», Νεφέλη, 2006], ένα πρόβλημα δημόσιας υγείας. Η «ασθένεια» αυτή, μπορεί σήμερα πλέον να μην είναι τόσο θανατηφόρα όσο τότε, αλλά εξακολουθεί να έχει, τουλάχιστον στον λαϊκό λόγο, τρεις αιώνες μετά, επικίνδυνες συνέπειες για τον ή την «ασθενή» (π.χ. τύφλωση ή κώφωση). Ο πλήρης τίτλος της μπροσούρας ήταν «Ονανίας ή, η Ειδεχθής Αμαρτία της Αυτομόλυνσης και όλες οι Φρικτές της Συνέπειες και για τα δύο Φύλα, ομού μετά Πνευματικών άμα και Σωματικών Συμβουλών προς αυτούς που έχουν ήδη τραυματίσει τους εαυτούς των δι’ αυτής της απεχθούς και αισχράς πρακτικής. Επίσης, επίκαιρη Επίπληξις της Νεολαίας και των δύο Φύλων».
Παρένθεση: Onania, είναι η αγγλική μορφή του βιβλικού ονόματος אונן, Ονάν, που εμείς το αποδίδουμε Αυνάν. Όταν λοιπόν ο μεγαλύτερος αδελφός του Αυνάν, ο Ηρ, απεβίωσε, ο μπαμπάς του ο Ιούδας, γιος του Ιακώβ, τον υποχρέωσε να παντρευτεί παρά τη θέλησή του, τη χήρα Θάμαρ και του επέβαλε να «εισέλθει προς αυτήν», ώστε να αποκτήσει μετά θάνατον ο Ηρ κληρονόμους. Τώρα αν όντως συνέβαινε αυτό, ο Αυνάν θα έχανε τα πρωτοτόκια που είχε αποκτήσει μετά το θάνατο του αδελφού του. Προκειμένου να αποφύγει την άδικη και σκληρή αυτή μοίρα, όπως μας λέει η Γένεσις (κεφ. 38), «όταν εισήρχετο προς την γυναίκα του αδελφού αυτού εξέχεεν επί της γης του μη δούναι σπέρμα τω αδελφώ αυτού», τουτέστιν επιδιδόταν στην πανάρχαια μέθοδο αντισύλληψης της coitus interruptus (διακοπτόμενης συνουσίας). Δυστυχώς αυτό «πονηρὸν δὲ ἐφάνη ἐναντίον τοῦ Θεοῦ, ὅτι ἐποίησε τοῦτο, καὶ ἐθανάτωσε καὶ τοῦτον». Το «και» εδώ πάει στο ότι ο Θεός είχε ήδη θανατώσει και τον Ηρ για κάτι άλλο που του είχε φανεί πονηρόν. Τέλος πάντων, είναι φανερό ότι ο Αυνάν ουδέποτε υπήρξε αυνανιστής ο ίδιος και δεν τιμωρήθηκε δια της θανατικής ποινής επειδή «αυνανιζόταν», αλλά επειδή πιάστηκε μαλάκας και έτσι αναγκάστηκε να παραβεί τας πατρικάς (άρα και θεϊκάς) εντολάς. Η μπροσούρα «Ονανίας» επομένως, παρερμηνεύει (μάλλον σκοπίμως) το βιβλικό απόσπασμα κατά τρόπον ώστε να συνάγεται το συμπέρασμα ότι όστις εκχέει το σπέρμα του επί της γης, και μάλιστα όχι με τη συνέργεια γυναικός τινός αλλά κατά μόνας, οφείλει να τιμωρείται δια της θανατικής ποινής (και αν μας επιτρέπεται εδώ μια γνώμη, ο βέλτιστος τρόπος είναι ο λιθοβολισμός). Δυστυχώς όμως, όπως είδαμε, το συμπέρασμα αυτό στερείται πραγματικής τεκμηρίωσης στις Γραφές, άρα το κίνητρο της μπροσούρας δεν ήταν θρησκευτικόν αλλά «πονηρόν». Τέλος παρενθέσεως.
Μπορεί επομένως ο «Ονανίας» να χρησιμοποιεί θρησκευτική γλώσσα («αμαρτία»), αλλά αρθρώνει το επιχείρημά του με επιστημονική γλώσσα και ιατρικούς όρους, ενώ ο σκοπός του, ο έλεγχος της σεξουαλικότητας (ευρύτερα η βιοπολιτική), είναι εντελώς νεωτερικός. Είναι προφανής όμως ταυτόχρονα και ο συγγενικός με θεωρία συνωμοσίας χαρακτήρας του επιχειρήματος: υπάρχει μια σκοτεινή, απειλητική, μυστική δύναμη μέσα μας που συνωμοτεί για να μας καταστρέψει δια του αυνανισμού.
Ο μεν Ονανίας είναι αμιγώς νεωτερικός, αλλά είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον επίσης ότι τα επιχειρήματα του φυλλαδίου είχαν βρει το δρόμο τους από το Λονδίνο και είχαν ήδη φτάσει το 1793 μέχρι το Άγιον Όρος, όπου συγγράφηκε το «Πηδάλιον», το οποίο κυκλοφορεί μέχρι και σήμερα. Στον πρόλογό του αναφέρεται ότι αυτό είναι «το επίσημο και σε ισχύ μέχρι και σήμερα ‘Ποινολόγιο’ της Ορθόδοξης Εκκλησίας» (αγνοούμε αν αυτό όντως ισχύει). Ειδικά για την ασθένεια της «Μαλακίας», το Πηδάλιο χρησιμοποιεί εμφανώς την ορολογία του Ονανία, διανθίζοντάς την και επεκτείνοντάς την ελεύθερα, χρησιμοποιώντας πάντα ιατρική γλώσσα και καταφεύγοντας όχι στην θρησκευτική (όπως θα περίμενε ίσως κανείς από μοναχούς) αλλά στην επιστημονική αυθεντία [δική μας η έμφαση στα παρακάτω]:
«Η μαλακία είναι η κοινή και ψυχώλεθρος πανούκλα, οπού φθείρει και απολλύει τους περισσοτέρους ανθρώπους του κόσμου, και μάλιστα τους αθλίους νέους […] Καθώς όλοι κοινώς λέγουσιν, οι τε παλαιοί και νεώτεροι ιατροί, οι μαλακοί είναι άθλιοι και ελεεινοί, διατί
Α΄ κιτρινίζουσι, […]
Γ΄ ασθενεί η όρασις των οφθαλμών τους, […]
Ε΄ χάνουσι την ευφυΐαν και οξύτητα του νοός, […]
Ι΄ ακολουθεί εις αυτούς η αποπληξία, ήτοι ο ταμπλάς,
ΙΒ΄ τέλος πάντων γηράσκουσιν ογλίγωρα και αποθνήσκουσι κακώς».
Δηλαδή, η «μαλακία» είναι θανατηφόρος ασθένεια, όπως βεβαιώνουν οι γιατροί, άρα δεν πρόκειται για ζήτημα ηθικής ή πίστης, αλλά επιστήμης και σωματικής υγείας.
Ο πάντα σε εγρήγορση για την σωματική του υγεία αναγνώστης του «Κοσμοδρομίου», ας προσέξει. Αν είναι άθλιος και ελεεινός και αν κιτρινίζει και ασθενεί η όρασή του και αν χάνει την οξύτητα του νου του, τότε οφείλει, όπως λένε οι τε παλαιοί και νεώτεροι ιατροί να σταματήσει την «Μαλακία». (Να συμπληρώσουμε εδώ ότι το γεγονός πως η πανούκλα «απολλύει τους περισσοτέρους ανθρώπους του κόσμου», μας οδηγεί, μαζί με την μείωση «της οξύτητας του νου» να κάνουμε κάποιες εικασίες για το αποτέλεσμα των εκλογών και τις περίεργες επιλογές στο παραβάν των «περισσοτέρων». Τέλος πάντων, πρόκειται απλώς για μια εικασία, αλλά πάντως είναι βασισμένη σε επιστημονικά δεδομένα, τη γνώμη των ιατρών, νεωτέρων τε και παλαιοτέρων).
Αυτά λοιπόν ισχύουν περί «μαλακίας» και ελπίζουμε να πείσαμε τον αναγνώστη του «Κοσμοδρομίου» ότι η σχετική εκκλησιαστική συζήτηση δεν είναι «Μεσαίωνας» αλλά νεωτερικότητα και Διαφωτισμός. Το λένε και οι γιατροί, οι οποίοι φυσικά δεν μπορούν να πάρουν θέση στο αν η ΝΙΚΗ είναι εκ της εκκλησιαστικής ιεραρχίας ή του μοναστικού κόσμου εκπορευόμενη. Πάντως η αφισέτα από την οποία ξεκινήσαμε, είναι κατασκευασμένη από κάποιους «διαφωτιστές» που δεν έχουν κάνει καν τον κόπο να διαβάσουν μία ή δύο ανακοινώσεις του ακραίου χριστιανικού χώρου. Το αποτέλεσμα είναι το κείμενο να μην έχει υποψία ομοιότητας με τα υποτιθέμενο πρωτότυπο και περισσότερο να σατιρίζει τους ίδιους τους διαφωτιστές και τις απλοϊκές προκαταλήψεις που νομίζουν ότι είναι σοβαρές απόψεις για έναν πολύ πιο περίπλοκο και για αυτό πολύ πιο επικίνδυνο εχθρό.
Μένει βέβαια να δούμε τι εξέλιξη θα έχει η ΝΙΚΗ στις επόμενες εκλογές. Διότι υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο να κιτρινίσει και να χάσει την οξύτητα της οράσεώς της και να μην μπει στη Βουλή. Σε αυτή την περίπτωση η διάγνωση θα είναι προφανής: θα έχει πέσει και αυτή θύμα της ψυχωλέθρου πανούκλας. Ή αλλιώς, θα την έχει πιάσει μαλάκα η ΝΔ. Σε κάθε περίπτωση, εμείς οι υπόλοιποι δεν κινδυνεύουμε, αφού ήδη από τις πρώτες εκλογές είχαμε πάθει ό,τι ήταν να πάθουμε, δηλαδή αποπληξίαν, ήτοι ταμπλά.