ΑΘΗΝΑ
19:42
|
12.06.2024
Οι Αιγύπτιοι απαγόρευσαν στους Ολλανδούς τις ανασκαφές στην χώρα τους, εξαιτίας μιας έκθεσης που συνδέει την ιστορία της Αιγύπτου με τους μαύρους μουσικούς.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Το ολλανδικό Εθνικό Μουσείο Αρχαιοτήτων στο Λέιντεν δήλωσε, ότι έχει απαγορευτεί στους αρχαιολόγους του να πραγματοποιούν ανασκαφές σε μια βασική αιγυπτιακή τοποθεσία, εξαιτίας μιας έκθεσης, που διερευνά την επιρροή της αρχαίας Αιγύπτου στους μαύρους μουσικούς.

Το Εθνικό Μουσείο Αρχαιοτήτων στο Λέιντεν είπε, ότι οι αιγυπτιακές αρχές το κατηγόρησαν ότι «παραποιεί» την ιστορία μέσω της έκθεσης των έργων καλλιτεχνών όπως οι Beyoncé, Nas και Miles Davis. Χαρακτήρισε το επιχείρημα «αβάσιμο» και εξέφρασε την απογοήτευσή του.

Οι Αιγύπτιοι αξιωματούχοι δεν έχουν σχολιάσει ακόμα κάτι για το περιστατικό. Ωστόσο, τον περασμένο μήνα, τα αιγυπτιακά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν, ότι η έκθεση είχε εξοργίσει έναν τοπικό ειδικό σε αρχαιότητες, ο οποίος είπε ότι υποστήριζε την «αφροκεντρική θεωρία». Το γεγονός ώθησε έναν Αιγύπτιο βουλευτή να ρωτήσει την κυβέρνηση τι κάνει για να «αντιμετωπίσει τη διαστρέβλωση του αιγυπτιακού πολιτισμού».

Μια έκθεση ολλανδικού μουσείου που απεικονίζει μαύρους Αμερικανούς τραγουδιστές, ερμηνευτές και μουσικούς όπως η Beyonce και η Rihanna ως ηγεμόνες της αρχαίας Αιγύπτου, είχε ως αποτέλεσμα έναν πολιτιστικό πόλεμο.  (Wikimedia Commons/Twitter)

Το μουσείο είπε επίσης, ότι είχε λάβει σχόλια μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που είχαν «ρατσιστικό ή προσβλητικό χαρακτήρα» από τότε που άνοιξε η έκθεση. Η διαμάχη έρχεται μόλις εβδομάδες αφότου οι αιγυπτιακές αρχές καταδίκασαν μια νέα σειρά ντοκιμαντέρ του Netflix που απεικονίζει τη βασίλισσα Κλεοπάτρα ως μια μαύρη Αφρικανή ως «παραποίηση της ιστορίας». Το υπουργείο Αρχαιοτήτων επέμεινε ότι η Κλεοπάτρα είχε «ελληνιστικά (ελληνικά) χαρακτηριστικά», συμπεριλαμβανομένου του «ανοιχτού δέρματος».

Η Erykah Badu φοράει ένα δαχτυλίδι με μια φτερωτή Αιγύπτια θεά στα Soul Train Music Awards στο Λας Βέγκας (6 Νοεμβρίου 2016)
Η Erykah Badu φόρεσε ένα δαχτυλίδι με μια φτερωτή Αιγύπτια θεά στα Soul Train Music Awards το 2016

Η έκθεση στο Εθνικό Μουσείο Αρχαιοτήτων (ΕΜΟ) με τίτλο «Kemet»

Η Αίγυπτος σε Hip Hop, jazz, soul & funk, στοχεύει να δείξει πώς η Αρχαία Αίγυπτος και η Νουβία ήταν «μια αναμφισβήτητη πηγή έμπνευσης για μουσικούς αφρικανικής καταγωγής για περισσότερα από 70 χρόνια». Οι καλλιτέχνες έχουν αγκαλιάσει τους αρχαίους πολιτισμούς και έχουν χρησιμοποιήσει τα σχετικά μοτίβα «ως σύμβολα αντίστασης, ενδυνάμωσης και πνευματικής θεραπείας», τονίζει το μουσείο.

Διαθέτει φωτογραφίες και μουσικά βίντεο, που δείχνουν πώς η Beyoncé και η Rihanna είχαν εμφανιστεί και οι δύο ως βασίλισσα Νεφερτίτη, ενα σύγχρονο γλυπτό του Νας που βασίζεται στη διάσημη χρυσή μάσκα του βασιλιά Τουταγχαμών. Αρκετές από τις στολές της Sun Ra’s αιγυπτιακής έμπνευσης και τραγούδια από καλλιτέχνες που κυμαίνονται από τη Nina Simone και τη Fela Kuti έως την Erykah Badu και τη Lauryn Hill. Η έκθεση εξετάζει επίσης, στο τι αποκάλυψε η επιστημονική έρευνα για την αρχαία Αίγυπτο και τη Νουβία και συζητά πώς έχουν μελετηθεί από ευρωκεντρικές και αφροκεντρικές προοπτικές.

Το RMO ανέφερε σε ανακοίνωσή του την Τετάρτη, ότι ήταν απογοητευμένος που ενημερώθηκε σε πρόσφατο email ενός ανώτερου αξιωματούχου αρχαιοτήτων της Αιγύπτου, ότι δεν του επιτρέπεται πλέον να κάνει ανασκαφές στη νεκρόπολη Saqqara κοντά στο Κάιρο μετά από σχεδόν 50 χρόνια εργασίας εκεί «Οι αιγυπτιακές αρχές έχουν κάθε δικαίωμα να καταγγείλουν την άδεια για μια ανασκαφή, σε τελική ανάλυση, είναι η γη και η κληρονομιά τους. Ωστόσο, το μουσείο θεωρεί το υποκείμενο επιχείρημα για αυτήν την απόφαση εσφαλμένο».

Προσθέτει επίσης «Οι αιγυπτιακές αρχές καταλήγουν στο συμπέρασμα, ότι η τρέχουσα έκθεσή μας… αφορά την «παραποίηση» της αρχαίας αιγυπτιακής ιστορίας. Αυτό το πολιτικό επιχείρημα χρησιμοποιείται για να εκφράσει τη δυσαρέσκεια για την έκθεση και να απαγορεύσει την ανασκαφή μας». Το RMO εξέφρασε επίσης την έκπληξή του που το επιχείρημα προβλήθηκε από «άτομα που δεν έχουν δει πραγματικά την έκθεση».

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Ήμασταν Πολυεργαλεία. Γίναμε… Multitasking

Καστέλλι Κρήτης: Στο φως μνημειώδες μινωικό αρχιτεκτονικό σύνολο

Κάλεσμα της Συνέλευσης 8ης Μάρτη στο Athens Pride-«Καμία περηφάνια στη γενοκτονία»

Ναυάγιο «ψυχών» Πύλου: Ένας χρόνος χωρίς δικαίωση και ατιμωρησία

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα