ΑΘΗΝΑ
04:16
|
04.05.2024
Η IndiGo έσπασε το ρεκόρ που σημείωσε προ μηνών η Air India, καθώς οι δύο εταιρείες φιλοδοξούν να σπάσουν την κινεζική πρωτοκαθεδρία στα αεροδρόμια της…
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Η Αεροπορική Έκθεση του Παρισιού, η οποία άνοιξε χθες μετά από τέσσερα χρόνια αναβολών λόγω της πανδημίας της Covid-19, ξεκίνησε με ένα μεγάλο μπαμ, καθώς η γαλλική Airbus Industries δέχθηκε μια παραγγελία ιστορικών διαστάσεων.

Η ινδική αεροπορική εταιρεία IndiGo, που είναι στραμμένη σε πτήσεις χαμηλού κόστους και που ανέφερε κέρδη 26,54 δισεκατομμυρίων ρουπιών (323 εκατομμύρια δολάρια) για το οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Μαρτίου 2023, ανακοίνωσε τη μεγαλύτερη αγορά αεροπλάνων στην ιστορία της πολιτικής αεροπορίας.

Η εταιρεία παρήγγειλε 500 αεριωθούμενα αεροσκάφη στενής ατράκτου A320. Πρόκειται για την πρώτη φορά που παραγγέλνονται άπαξ τόσα πολλά αεροσκάφη.

Η συμφωνία είναι αξίας περίπου 55 δισεκατομμυρίων δολαρίων πριν από τυχόν εκπτώσεις. Με τη συμφωνία, η IndiGo ξεπέρασε την αγορά 470 αεροπλάνων από την Airbus και την Boeing που ανακοίνωσε η Air India τον Φεβρουάριο.

Οι μεγαλύτερες ιδιωτικές αεροπορικές της Ινδίας – η Air India και η IndiGo – έχουν εκπονήσει ένα περίπλοκο σχέδιο για μια ραγδαία επέκταση της περιφερειακής ταξιδιωτικής ζήτησης. Η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας επιδιώκει να ξεπεράσει την ηγέτιδα της ηπείρου, Κίνα, στα ταξίδια εσωτερικού τα επόμενα χρόνια.

Η παραγγελία ρεκόρ της IndiGo ήρθε μετά από διαπραγματεύσεις μηνών. «Αυτή είναι μόνο η αρχή, έρχονται περισσότερα. Με την ανάπτυξη της Ινδίας (και) την ανάπτυξη της ινδικής αγοράς αερομεταφορών… αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή για να κάνουμε αυτήν την παραγγελία», δήλωσε χθες ο Διευθύνων Σύμβουλος της IndiGo, Πίτερ Έλμπερς, σε συνέντευξη Τύπου στο Παρίσι.

«Είναι δύσκολο να υπερεκτιμηθεί η σημασία της νέας ιστορικής παραγγελίας της IndiGo για 500 αεροσκάφη της οικογένειας Airbus A320», δήλωσε, προσθέτοντας ότι «αυτή η παραγγελία επιβεβαιώνει ισχυρά την πίστη της IndiGo στην ανάπτυξη της Ινδίας, στην οικογένεια A320 και στη στρατηγική μας συνεργασία με την Airbus».

Τα αεροσκάφη είναι πιθανό να παραδοθούν στην IndiGo μεταξύ του 2030 και του 2035. Η επέκταση του στόλου της IndiGo επιδιώκει να μειώσει το λειτουργικό κόστος και να βελτιώσει την απόδοση καυσίμου εν μέσω της αστάθειας του κόστους των αεροπορικών καυσίμων.

Οι μετοχές της InterGlobe Aviation, της μητρικής εταιρείας της IndiGo, σημείωσαν άνοδο περίπου 3% σήμερα για να φτάσουν στο νέο υψηλό 52 εβδομάδων των 2.500 ρουπιών (30,45 $) στον BSE Sensex.

Ωστόσο, οι ανησυχίες σχετικά με τις φιλοδοξίες των ινδικών αεροπορικών που προσπαθούν να συμβαδίσουν με την ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά αερομεταφορών στον κόσμο δεν είναι λίγες.

Οι ξέφρενες παραγγελίες θα μπορούσαν να γυρίσουν ως μπούμερανγκ, σύμφωνα με ορισμένους αναλυτές. Οι ανησυχίες των αναλυτών προέρχονται από μια επίμονη διαταραχή στους μηχανισμούς της εφοδιαστικής αλυσίδας λόγω των μεσοπρόθεσμων επιπτώσεων των λοκντάουν.

Αναφέρουν επίσης παραδείγματα αρκετών ιδιωτικών ινδικών αεροπορικών, όπως οι Kingfisher Airlines, Jet Airways, Air Deccan, Air Sahara, East-West Airlines και Damania Airways, οι οποίες αυξήθηκαν τις τελευταίες τρεις δεκαετίες, αφότου η ινδική κυβέρνηση απελευθέρωσε τον τομέα της πολιτικής αεροπορίας.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Airbus, Γκυγιόμ Φορί, σχολίασε ότι οι ρυθμοί παραγωγής αεροσκαφών στενής ατράκτου δεν θα υπερβαίνουν τα 75 αεροσκάφη το μήνα.

Η IndiGo φέρεται να διεξάγει συνομιλίες και με την Boeing για άλλα 25 αεροπλάνα ευρείας ατράκτου. Η ινδική αεροπορική φέρεται να εξετάζει είτε τα αεροσκάφη Airbus A330 Neos είτε τα Boeing 787.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Η Campari εξαγόρασε και το γαλλικό κονιάκ Courvoisier

Boeing mafia;

Σκρέκας: «Ένα βαρύ αρνί είναι πιο… ακριβό»

Ημέρες παθών και θαυμάτων στην αγορά εργασίας (της αναλήψεως στα ΑΤΜ για αυξήσεις και Δώρα)

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα