Τουλάχιστον τέσσερις Αρμένιοι στρατιωτικοί σκοτώθηκαν και τρεις Αζέροι στρατιωτικοί τραυματίστηκαν σε νέες εχθροπραξίες κοντά στα σύνορα, ανακοίνωσαν την Παρασκευή (01/09) οι Αρχές των δυο κρατών. Το νέο θερμό επεισόδιο καταγράφηκε με φόντο τη σύγκρουσή τους για τον θύλακα Ναγκόρνο Καραμπάχ.
«Μετά την πρόκληση του Αζερμπαϊτζάν, η αρμενική πλευρά μετρά τέσσερις νεκρούς και έναν τραυματία στη μάχη», ανακοίνωσε το Υπουργείο Άμυνας της Αρμενίας, που αρχικά έκανε λόγο για δύο νεκρούς και έναν τραυματία. Νωρίτερα, είχε αναγγείλει ότι θα δημοσιοποιούσε «ανακοίνωση» για τους πεσόντες «και για την κατάσταση της υγείας του τραυματία», αφού ενημέρωνε «τις οικογένειες» των θυμάτων.
Η περιφέρεια Σοτκ, όπου ξέσπασαν οι εχθροπραξίες, σύμφωνα με το Γερεβάν, βρίσκεται στη νοτιοανατολική Αρμενία, στα σύνορα με το Αζερμπαϊτζάν και οι συγκρούσεις ανάμεσα στους στρατούς των δύο κρατών είναι συχνές, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters.
Από την πλευρά του, το αζερικό Υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε πως ο αρμενικός στρατός «τραυμάτισε δύο στρατιωτικούς» σε πλήγμα με drone στην περιφέρεια Καλμπατσάρ, επίσης κοντά στα σύνορα, και τρίτο ανοίγοντας πυρ.
«Η ευθύνη για την τεταμένη κατάσταση και τις ενδεχόμενες συνέπειες της ανήκει ακέραιη στην πολιτικοστρατιωτική ηγεσία της Αρμενίας», πρόσθεσε το Υπουργείο Άμυνας του Αζερμπαϊτζάν, καταγγέλλοντας πως το Γερεβάν συγκεντρώνει «στρατιωτικό υλικό και επιπλέον στρατεύματα» κοντά στα σύνορα.
Το προηγούμενο αιματηρό επεισόδιο στο οποίο ενεπλάκησαν τα δυο κράτη, είχε εκτυλιχτεί την 28η Ιουνίου, όταν τέσσερις Αρμένιοι στρατιώτες σκοτώθηκαν στον θύλακα Ναγκόρνο Καραμπάχ, περιοχή που κατοικείται κυρίως από Αρμένιους και διεκδικούν και οι δύο χώρες.
Μπακού και Γερεβάν αλληλοκατηγορήθηκαν για τη νέα κλιμάκωση στην ορεινή περιοχή, για την οποία συγκρούονται από τα χρόνια του 1990.
Το Γερεβάν κατηγορεί το Μπακού, από τον Δεκέμβριο, πως εμποδίζει τον εφοδιασμό του Ναγκόρνο Καραμπάχ, ότι έχει επιβάλει αποκλεισμό σε οδό στρατηγικής σημασίας, τον διάδρομο Λατσίν, προκαλώντας μεγάλες ελλείψεις και «ανθρωπιστική κρίση». Το Μπακού, που υπεραμύνεται της εγκατάστασης σημείου ελέγχου στον οδικό άξονα επικαλούμενο λόγους ασφαλείας, αντιτείνει ότι οι πολιτικές μεταφορές και συγκοινωνίες μπορούν να γίνονται ανεμπόδιστα.
Διαβάστε επίσης: