Την απαγόρευση της χρήσης εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης (Τ.Ν.) σε παιδιά κάτω των 13 ετών προτείνει η UNESCO, εκτιμώντας πως μία πιθανή αντικατάσταση των δασκάλων από τέτοιες τεχνολογίες θα επηρεάσει την συναισθηματική υγεία των μαθητών και θα τα καταστήσει πιο ευάλωτα στη χειραγώγηση παντός είδους.
Σε έκθεση υπό τη μορφή οδηγίας που εξέδωσε σήμερα ο Πολιτιστικός οργανισμός του ΟΗΕ τονίζει πως η μπορεί σε γενικές γραμμές η Τ.Ν. να αναδειχθεί σε «τρομερή ευκαιρία για την ανάπτυξη των ανθρώπων αλλά και να προκαλέσει κακό και προκατάληψη». Αναφέρει επίσης πως η Τ.Ν. δεν μπορεί να ενσωματωθεί στην εκπαίδευση δίχως δημόσια συμμετοχή και δίχως βασικές, απαραίτητες δικλείδες ασφαλείας και ρυθμιστικούς κανόνες από τις κυβερνήσεις.
Η οδηγία που δόθηκε με αφορμή την Εβδομάδα Ψηφιακής Μάθησης (4 ως 7 Σεπτέμβρη) αναφέρει μεταξύ άλλων πως η «έκρηξη» εργαλείων με τη χρήση Τ.Ν. όπως το ChatGPT, εγείρει φόβους «για νέες μορφές λογοκλοπής ή απάτης στα σχολεία και τα πανεπιστήμια, χωρίς ωστόσο να μειώνει την ελκυστικότητα μιας αγοράς εκπαίδευσης που θεωρείται δυνητικά πολύ προσοδοφόρα».
Επίσης, η UNESCO εκτιμά με τις κατευθυντήριες οδηγίες της ότι εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης έχουν τη δυνατότητα να βοηθήσουν παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, για παράδειγμα, δημιουργώντας υπότιτλους, υπό την προϋπόθεση ότι οι δάσκαλοι, οι χρήστες και οι ερευνητές βοηθούν στο σχεδιασμό των εργαλείων αυτών και ότι οι κυβερνήσεις ρυθμίζουν τη χρήση τους.