Επιτραπέζιο παιχνίδι επαυξημένης πραγματικότητας και διαδικτυακό παιχνίδι εικονικής πραγματικότητας με στόχο την αναγνώριση και αντιμετώπιση παραβατικών συμπεριφορών στο Ίντερνετ δημιούργησε η διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της ΕΛ.ΑΣ. σε συνεργασία με το Τμήμα Πληροφορικής του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος και αποδέκτες μαθητές ηλικίας από 8 έως 18 ετών.
Τα πρωτότυπα «παιχνίδια» ολοκληρώθηκαν μόλις τον περασμένο μήνα και παρουσιάζονται στη φετινή 87η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.
Ο καθηγητής του Θεσμοθετημένου Εργαστηρίου AETMA LAB του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος, Αύγουστος Τσινάκος, μιλώντας στο πρακτορείο ειδήσεων ΑΠΕ-ΜΠΕ εξήγησε πως η προσέγγιση που έκαναν ήταν μια αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών, που να καλύπτει όλες τις ηλικίες, γι’ αυτό και σχεδιάστηκαν δύο προγράμματα. Έγιναν με ίδια χρηματοδότηση. Όπως ανέφερε, επέμειναν ιδιαίτερα στον σχεδιασμό της Ακαδημίας Ψηφιακών Δεξιοτήτων και το πώς μπορούμε να αναπτύξουμε τις γνώσεις και ψηφιακές δεξιότητες των μαθητών για την αναγνώριση παραβατικών συμπεριφορών στο διαδίκτυο.
Αναλυτικότερα, για μαθητές ηλικιών 8 – 12 ετών έχει αναπτυχθεί ένα επιτραπέζιο παιχνίδι επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality), που, όπως διευκρίνισε ο καθηγητής, μπορεί να τυπωθεί (υπάρχουν οι σχετικές οδηγίες στην ιστοσελίδα https://www.cyberkid.gov.gr/ ) , είτε «μέσα από την εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας, που μπορεί να εγκατασταθεί σε κινητό ή τάμπλετ, να παίξει ένας μαθητής ή και γκρουπ έως 4 μαθητών, προάγοντας έτσι και τη συνεργατική μάθηση».
Για μαθητές ηλικίας 13 έως 18 ετών έχει αναπτύχθηκε ένα Διαδικτυακό παιχνίδι εικονικής πραγματικότητας (Virtual Reality). Οι μαθητές είτε με χρήση γυαλιών εικονικής πραγματικότητας είτε μέσω προσωπικών Η/Υ, καλούνται να λύσουν γρίφους με τη βοήθεια του Προσωπικού Ψηφιακού Εκπαιδευτή της Δίωξης, να ξεκλειδώσουν κρυφές περιοχές και να καταφέρουν να αποφοιτήσουν λαμβάνοντας το Πτυχίο τους από την Ακαδημία.
Ο Δρ. Τσινάκος εξήγησε ότι «η προσέγγιση σε αυτό ήταν διαφορετική, καθώς σε συζήτηση με τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος αποφασίσαμε ότι σε αυτές τις ηλικίες είναι καλύτερα να έχουμε ένα παιχνίδι “stand alone”, δηλαδή ο χρήστης να μην έχει διεπαφή με άλλους παίκτες».
«Θεωρήσαμε κατάλληλη προσέγγιση το VR, καθώς είναι περισσότερο ελκυστικό σε αυτές τις ηλικίες. Έχουμε χτίσει μία ψηφιακή ακαδημία με δωμάτια, ψηφιακούς βοηθούς της δίωξης και κάθε δωμάτιο έχει κάποιο συγκεκριμένο θεματικό αντικείμενο. Πρέπει ο παίκτης να λύσει συγκεκριμένους γρίφους για να προχωρήσει από το ένα επίπεδο στο άλλο, πρέπει να μαζέψει τα 7 κλειδιά για να αποφοιτήσει από την ακαδημία», πρόσθεσε.
Όλο το υλικό προσφέρεται δωρεάν στα σχολεία και τους μαθητές με τη σημείωση ότι η πρωτογενής πληροφορία (ερωτήσεις, απαντήσεις, θεματικές ενότητες κλπ) προέρχονται από την ομάδα της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και αποτελούν μέρος από το επίσημο υλικό επιμόρφωσης/πληροφόρησης των Σχολικών Μονάδων από τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος που έχει εγκρίνει το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.