ΑΘΗΝΑ
15:34
|
05.11.2024
Η απόφαση για απεργία έχει ληφθεί σε περίπτωση που ναυαγήσουν απόψε τα σκληρά παζάρια ως και την τελευταία στιγμή.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Στις 06.59 ώρα Ελλάδος το πρωί της Παρασκευής, 15 Σεπτεμβρίου 2023 (και στις 11.59 μ.μ. της 14ης Σεπτεμβρίου, ώρα Ουάσιγκτον) λήγει η προθεσμία διαπραγματεύσεων ανάμεσα στους εκπροσώπους της διοίκησης αυτοκινητοβιομηχανιών και το συνδικάτο UAW (International Union, United Automobile, Aerospace and Agricultural Implement Workers of America) που εκπροσωπεί περίπου 146.000 χιλιάδες Αμερικανούς εργαζόμενους.

Το συνδικάτο έχει πάρει απόφαση για απεργία σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί συμφωνία ως την ύστατη στιγμή, κάτι που φαίνεται μάλλον δύσκολο, αν όχι απίθανο.

Οι συνδικαλιστές επιδιώκουν 40% αύξηση στους μισθούς μέσα σε μία τετραετία, αύξηση των επιδομάτων και ενίσχυση των συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων, μείωση των ωρών εβδομαδιαίας εργασίας από 40 στις 32 ώρες δίχως μείωση αποδοχών.

Μπροστά στην προσπάθεια της εργοδοσίας  να απαξιώσουν τα αιτήματα των εργαζομένων, οι συνδικαλιστές ανέδειξαν τις τεράστιες αμοιβές και δώρα που πήραν τα τελευταία χρόνια (μεταξύ 2018-22) οι διευθύνοντες σύμβουλοι των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως για παράδειγμα η διευθύνουσα σύμβουλος της GM (Τζένεραλ Μότορς), Μέρι Μπάρα, που είδε τις αποδοχές της να αυξάνονται κατά 32,5% ενώ οι μέσοι μισθοί των εργαζομένων στην εταιρία ανέβηκαν μόλις 2,8%. «Παχυλό» μισθό εξασφάλισε το ίδιο διάστημα και ο νέος διευθύνων σύμβουλος της FORD που είδε τις αποδοχές του να αυξάνονται κατά 18% μεταξύ 2018-22 ενώ ο μέσος μισθός εργαζόμενου στην εταιρία αυξήθηκε κατά 16%.

Χάρτης των ΗΠΑ όπου οι περιοχές με τα περισσότερα εργοστάσια αυτοκινήτων έχουν επισημανθεί με πράσινες βούλες

Εάν ξεκινήσει απεργία στις αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ τότε μόνον οι εταιρίες GM και FORD μπορούν να έχουν απώλειες εσόδων 2,5 δις. δολάρια και 3 δις. δολάρια αντίστοιχα ανά βδομάδα. Εάν αντίθετα συμφωνήσουν να δώσουν αυξήσεις μισθών 40% το κόστος μέσα στην επόμενη τετραετία για την GM θα είναι 4 με 5 δις. δολάρια και για τη Ford 5 με 6 δις δολάρια.

Πολλοί εργαζόμενοι αναγκάζονται εδώ και χρόνια να δουλεύουν ακόμη και 12 ώρες κάθε μέρα, επτά μέρες τη βδομάδα, για να βγουν τα πλάνα αυξημένης παραγωγής δίχως ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς τους

Το 2019 οι εργαζόμενοι στην Τζένεραλ Μότορς έκαναν απεργία για 40 μέρες προκαλώντας στην εταιρία ζημιές ύψους 3,6 δις. δολαρίων.

Εάν ξεκινήσει μέσα στις επόμενες ώρες απεργία, τότε αυτή δεν αναμένεται να γίνει σε εργοστάσια ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών όπως οι εταιρίες Toyota, Honda, Volkswagen, Mercedes και Hyundai, γιατί εκεί οι εργαζόμενοι δεν έχουν ενταχθεί σε σωματεία.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Michelin: 1.254 εργαζόμενοι στον δρόμο καθώς κλείνουν δύο εργοστάσια

Το μποϊκοτάζ του κινήματος BDS πέτυχε: Τα Carrefour της Ιορδανίας έβαλαν λουκέτο

Μέτρα κατά της δημογραφικής κρίσης ανακοίνωσε ο Κύπριος Πρόεδρος

Δώστε λεφτά για την Παιδεία, όχι για τον πόλεμο!

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα