24 ώρες πέρασαν από τις απεργιακές συγκεντρώσεις των συντεχνιακών συμφερόντων των αργόσχολων εποχικών πυροσβεστών, νοσηλευτών, βιομηχανικών εργατών και σερβιτόρων στο κέντρο της πρωτευούσης του Κράτους και το κυκλοφοριακό κομφούζιο στους δρόμους και τας λεωφόρους του Λεκανοπεδίου συνεχίζεται αμείωτο.
Οι συγκεντρώσεις χτες στην οδό Σταδίου, στο Βουλεβάρτο της Πανεπιστημίου και στον χώρο της πλατείας Συντάγματος τε και Ομονοίας, από όπου παρήλασαν οι κοινωνικές μειοψηφίες, προκάλεσαν κυκλοφοριακό έμφραγμα παραλύοντας την οικονομική και κοινωνική ζωή της πόλεως, κατ’ επέκταση και της χώρας ολοκλήρου, καθώς η πρωτεύουσα είναι η καρδία και το κέντρον του Κράτους.
Οι συγκεντρώσεις άρχισαν περί της δεκάτης πρωινής και ολοκληρώθησαν πέρι της πρώτης μεσημβρινής. Το κυκλοφοριακό κομφούζιο ήταν τεράστιο. Τι κι αν οι βάρδιες σταις δουληές εκκινούν στις επτά και στις οκτώ; Τι κι αν εκατομμύριον Αθηναίων, παντών των φύλων και φυλών, οδήγησαν τα προσωπικά τους οχήματα ήδη πριν η Τροχαία Υπηρεσία της Ελληνικής Αστυνομίας κλείσει του δρόμους, όπου θα ελάμβαναν χώρα οι εκδηλώσεις αντιθέσεως στας ευρωπαϊκάς ντιρεκτίβας και οδηγίας; Τι κι αν κατά μόνας καθείς και καθεμιά, συχνά με το σμάρτφον ανά χείρας ή τον εσπρέσο φρέδδο ή το σιγάρον πάσχιζαν να φτάσουν γοργά στας εργασίας τους; Μάταιος ο κόπος. Η απεργία είχε προκαλέσει αυτό που συμβαίνει κάθε ημέρα στην πόλη: τα οχήματα να κινούνται με ταχύτητες περί τα οκτώ με δέκα χιλόμετρα άνα ώρα.
Ήδη η προσμονή του μελλούμενου αποκλεισμού της διόδου διαμέσου των ως άνω αναφερθεισών οδών ως τε και παρά τας πλατείας οδήγησε την πόλη εις ένα ουδόλως πρωτόγνωρο χάος. Σε αυτό συνέβαλε και η απόφαση των συνδικαλιστών των τρένων, που τα χρησιμοποιούν πολλοί, αλλά και του τροχιοδρόμου (τραμ) να μην εργασθούν ώστε οι μεν απεργοί να μην ημπορούν να φθάσουν στα σημεία διαδηλώσεως, οι δε απεργοσπάσταις, εργοδόταις, συνταξιούχοι, φοιτηταίς, μαθηταίς, βολταρίζοντες, να μη δύνανται να προσεγγίσουν τας εργασίας των, τας ασχολίας των και τας διασκεδάσεις των αντιστοίχως.
Ούτως, έτσι δηλαδή, και ενώ το πλήθος είχε ήδη μποτιλιαριστεί στας δεκάδες λεωφόρους και οδούς του μητροπολιτικού χώρου των Αθηνών, οι απεργιακές συγκεντρώσεις οδήγησαν σε κυκλοφοριακό χάος. Οι εικόνες των αυτοκινήτων με έναν άνθρωπο το καθένα, των Ες Γιου Βις με τους επιτυχημένους πρωτοπόρους του έθνους, που καταλαμβάνουν τον χώρο που τους αρμόζει επί του οδοστρώματος, να κινούνται σημειωτόν ήρθαν να προστεθούν στην εικόνα των δρόμων προχτές, τη Δευτέρα, την περασμένη εβδομάδα, τον περασμένο Μάιο, αλλά και να συνδεθεί με την εικόνα που είχαν οι οδοί σήμερον την πρωίαν, που εξακολουθούν να έχουν τώρα και που θέλει έχουν το απόγευμα ή το βράδυ του Σαββάτου κατά την βραδυνή έξοδο των Αθηναίων.
Οι εικόνες αυτές, σαφώς προκληθείσες από τις απεργιακές συγκεντρώσεις χτες που διήρκεσαν τρεις ώρες, συνδυάζονται με τα ασθενοφόρα που δυσκολεύονται αν προσεγγίσουν τους ασθενείς και τα νοσοκομεία αναφοράς στη συνέχεια, με τα επαγγελματικά οχήματα των ελαιοχρωματιστών, μεταφορέων, εταιρειών παροχής πόσιμου ύδατος και τα όμοια (κ.τ.ο.). Σε αυτό από τις ενάτης πρωινής χτες προστέθηκαν τα λεωφορεία των ισχνών συγκοινωνιών που προορίζονται για τους μετανάστας, τους εφήβους, τας γυναίκας άνευ ιδιόκτητου οχήματος και ευαρίθμων γερόντων χαμηλού εισοδήματος. Σαρδελλοποιημένοι, όπως κάθε μέρα, συνωστίζοντο εξ αιτίας της απεργίας εντός των λεωφορείων που απέσυρε η Νορβηγία και η Σαξονία.
Είναι σαφές πως η απεργία του χτες οδήγησε στο κυκλοφοριακό πρόβλημα του σήμερα.
_____
*Ο Αριστείδης Πουρνόβας είναι Πειραιώτης σημειολόγος περιπατητής.