ΑΘΗΝΑ
09:59
|
03.05.2024
Το υπουργείο Ανάπτυξης ισχυρίζεται πως μπορεί να αντιμετωπίσει την ακρίβεια με μία τροπολογία
Σούπερ μάρκετ
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Κατατέθηκε απόψε στη βουλή τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης με στόχο τη «μείωση» των τιμών στα σούπερ μάρκετ και την «αντιμετώπιση» της ακρίβειας στην αγορά.

Η πρωτοβουλία φέρει την κωδική ονομασία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» και θα παραμείνει σε ισχύ, μόλις ψηφιστεί, ως τις 31 Μαΐου 2024 αφού προηγουμένως δηλώσουν τη συμμετοχή τους σε σχετικό πρόγραμμα επιχειρήσεις παραγωγής ή χονδρέμποροι καταναλωτικών προϊόντων.

Η τροπολογία προβλέπει τις ακόλουθες τρεις ρυθμίσεις:

  • Την υποχρέωση ανακοίνωσης των ανατιμήσεων προϊόντων από τα σούπερ μάρκετ.
  • Την επισήμανση προϊόντων με δέσμευση μείωσης τιμής στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας «Μόνιμη Μείωση Τιμής».
  •  Την δημοσιοποίηση των τιμών φρούτων και λαχανικών.

Επιπλέον, η τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης προβλέπει ότι τα σούπερ μάρκετ με κύκλο εργασιών άνω των 90 εκατ. ευρώ υποχρεούνται να ανακοινώνουν στο υπουργείο Ανάπτυξης οποιαδήποτε αύξηση τιμής από προμηθευτή καταναλωτικών προϊόντων που είναι απαραίτητα για την αξιοπρεπή διαβίωση ή εκείνων που παρουσιάζουν υψηλή ζήτηση και στόχος του μέτρου είναι η παρακολούθηση της εξέλιξης των τιμών χονδρικής πώλησης των προϊόντων για τον έγκαιρο σχεδιασμό δημόσιων πολιτικών αντιμετώπισης των ατελειών της αγοράς.

Έρχονται…πρόστιμα

Στην περίπτωση μη συμμόρφωσης των επιχειρήσεων, το πρόστιμο θα είναι 50.000 ευρώ για κάθε απόκρυψη στοιχείων.

Επίσης τα σούπερ μάρκετ θα πρέπει να ενημερώνουν για τις ενδεικτικές τιμές λιανικής πώλησης οπωροκηπευτικών προϊόντων και το υπουργείο Ανάπτυξης θα ανακοινώνει τις ενδεικτικές τιμές στους καταναλωτές, μέσω των ιστοτόπων του υπουργείου Ανάπτυξης και της γενικής γραμματείας Εμπορίου, καθώς και του «e-katanalotis».

Για τους παραβάτες το πρόστιμο θα είναι 20.000 ευρώ, εκτός αν η παράλειψη της ανακοίνωσης τιμών οφείλεται σε λόγους ανωτέρας βίας ή αντικειμενικούς λόγους τεχνικής αδυναμίας.

Επιπλέον, θεσμοθετείται η σήμανση προϊόντων με δέσμευση μείωσης τιμής. Σε αυτή την περίπτωση οι επιχειρήσεις, οι βιομηχανίες και οι χονδρέμποροι καταναλωτικών προϊόντων θα μπορούν να συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» εφόσον μέχρι την 30ή Νοεμβρίου 2023, στείλουν έγγραφη δέσμευση προς το υπουργείο Ανάπτυξης για μείωση τιμών, τουλάχιστον 5% – εξαιρουμένων των προωθητικών ενεργειών – για τους επόμενους έξι μήνες.

Τέλος, η χρήση του ειδικού σήματος, από σούπερ μάρκετ σε προϊόντα που δε συμμετέχουν στην πρωτοβουλία θα τιμωρείται με πρόστιμο 2.000 ευρώ ανά κατάστημα και ανά κωδικό προϊόντος.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Η διακοπή των σχέσεων Τουρκίας-Ισραήλ και τι μπορεί να σημαίνει

Εργατική Πρωτομαγιά με 191 νεκρούς εν ώρα εργασίας στην Ιταλία

Πήρε ψήφο εμπιστοσύνης ο νέος πρωθυπουργός της Σερβίας

Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο περί «ξένης επιρροής» στη Γεωργία ζητά Αρμοστής του ΟΗΕ

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα