ΑΘΗΝΑ
09:13
|
12.10.2024
Το σχέδιο για τη δημιουργία υποθαλάσσιου αγωγού υδρογόνου μεταξύ Βρετανίας-Γερμανίας εντάσσεται στη διαφοροποίηση των πηγών ενέργειας του Βερολίνου.
Αγωγός υδρογόνου
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Πρόταση για την κατασκευή ενός νέου υποθαλάσσιου αγωγού υδρογόνου μήκους 643,7 χιλιομέτρων στη Βόρεια Θάλασσα έκανε σήμερα η κυβέρνηση του Γερμανού Καγκελάριου Όλαφ Σολτς στην κυβέρνηση του Ρίσι Σούνακ στο Ηνωμένο Βασίλειο στο πλαίσιο σχεδίων διαφοροποίησης των πηγών και των οδών Ενέργειας της μεγαλύτερης οικονομίας της Ε.Ε. που παραμένει σταθερά σε πορεία απεξάρτησης από τους ρωσικούς υδρογονάνθρακες μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ευρωπαϊκής έκδοσης του Politico,την πρόταση έκανε ο (λεγόμενος «Πράσινος») Αντικαγκελάριος Ρόμπερτ Χάμπεκ στη διάρκεια συνάντησης που είχε πριν λίγες μέρες με την υπουργό Επιχειρήσεων, Ενέργειας και Βιομηχανικής Στρατηγικής της Βρετανίας, Κέμι Μπάντενοχ. Τον περασμένο Σεπτέμβριο, ο Βρετανός υπουργός Ενέργειας Μάρτιν Κάλαναν είχε μεταβεί στο Βερολίνο για να υπογράψει την «Κοινή Δήλωση Πρόθεσης» με την γερμανική κυβέρνηση για συνεργασία στην επιτάχυνση της παραγωγής και εμπορίας υδρογόνου.

Η πρόταση αυτή εντάσσεται στα ευρύτερα σχέδια της Γερμανίας να γίνει, μέσα στις επόμενες δεκαετίες,  η μεγαλύτερη αγορά εισαγωγής υδρογόνου στην Ευρώπη προκειμένου να εξασφαλίσει το 70% του υδρογόνου που χρειάζεται για τις εγχώριες ανάγκες νοικοκυριών, επιχειρήσεων και μεγάλων βιομηχανιών.

Το Politico τονίζει πως οι συζητήσεις Λονδίνου-Βερολίνου βρίσκονται επί του παρόντος σε ένα πολύ αρχικό στάδιο ενώ παράλληλα μελετώνται και άλλες ιδέες όπως μία εναλλακτική πορεία μεταφοράς υδρογόνου μέσω Νορβηγίας. Η γερμανική κυβέρνηση ετοιμάζεται να προχωρήσει σε μελέτη σκοπιμότητας και το βρετανικό υπουργείο Ενεργειακής Ασφάλειας και Μηδενικών Ρύπων επιθυμεί να εξελιχθεί το Ηνωμένο Βασίλειο σε σημαντικό κόμβο παραγωγής και εξαγωγής υδρογόνου με την αξιοποίηση των υπεράκτιων αιολικών πάρκων.

Η Γερμανία και η Νορβηγία έχουν ήδη συμφωνήσει να φτιάξουν έναν παρόμοιο αγωγό υδρογόνου ως το 2030 με την μελέτη σκοπιμότητας να έχει ήδη ανατεθεί και ξεκινήσει.

Τα είδη του υδρογόνου και οι χρήσεις του

Υπάρχουν διάφορα είδη υδρογόνου που κατηγοριοποιούνται βάσει της  διαδικασίας παραγωγής και των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που παράγονται κατά την παραγωγή του. Το καθαρό υδρογόνο (γνωστό και ως «πράσινο» υδρογόνο) παράγεται μέσα από την ηλεκτρόλυση του νερού και τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές (ΑΠΕ) και δεν εκπέμπει αέρια του θερμοκηπίου κατά την παραγωγή του.

Προς το παρόν, το υδρογόνο παίζει ελάσσονα ρόλο στον συνολικό ενεργειακό εφοδιασμό της ΕΕ. Εξακολουθούν να υφίστανται προκλήσεις ως προς την ανταγωνιστικότητα του κόστους, την κλίμακα παραγωγής, τις ανάγκες σε υποδομές και την ασφάλεια.

Στο μέλλον αυτό αναμένεται να αλλάξει καθώς το υδρογόνο αναμένεται να επιτρέψει την ανάπτυξη μεταφορών, θέρμανσης και βιομηχανικών διαδικασιών απαλλαγμένων από εκπομπές αερίων, καθώς και την εποχιακή αποθήκευση ενέργειας.

Τα οφέλη του υδρογόνου

Το υδρογόνο αντιπροσωπεύει το 2% του ενεργειακού μείγματος της Ε.Ε., εκ του οποίου το 95% παράγεται από ορυκτά καύσιμα τα οποία απελευθερώνουν 70-100 εκατομμύρια τόνους C02 ετησίως.

Σύμφωνα με έρευνες, ένα σημαντικό μέρος του ενεργειακού μείγματος της ΕΕ θα μπορούσε να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας το 2050, εκ των οποίων το υδρογόνο θα μπορούσε να καλύπτει το 20%, ειδικότερα το 20-50% της ενεργειακής ζήτησης στον τομέα των μεταφορών και το 5-20% στον βιομηχανικό τομέα.

Η οικονομία του ανανεώσιμου υδρογόνου θα μπορούσε να συμβάλει σημαντικά στην αντιμετώπιση της υπερθέρμανσης του πλανήτη, σε αντίθεση με την οικονομία που βασίζεται στα ορυκτά καύσιμα.

Χρησιμοποιείται κυρίως ως πρώτη ύλη σε βιομηχανικές διεργασίες αλλά και ως καύσιμο διαστημικών πυραύλων.

Χάρη στις ιδιότητές του, το υδρογόνο έχει τα εξής οφέλη:

  • Η ενεργειακή του χρήση δεν προκαλεί εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (το νερό είναι το μόνο υποπροϊόν της όλης διαδικασίας).
  • Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή άλλων αερίων, όπως είναι τα υγρά καύσιμα.
  • Οι υπάρχουσες υποδομές (για την παροχή και μεταφορά αερίου) μπορούν να χρησιμοποιηθούν για το υγρογόνο.
  • Έχει υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα από τις μπαταρίες με αποτέλεσμα να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων και βαρέων εμπορευμάτων.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Με τη βούλα Ερντογάν η συμφωνία σερβο-τουρκικής συνεργασίας σε αμυντική βιομηχανία

Δυναμική μοτοπορεία των διανομέων efood και wolt στο κέντρο της Αθήνας

Ηλεκτρικό ρεύμα: Καταργείται ή όχι το πράσινο τιμολόγιο; Τι απάντησε ο Σκυλακάκης

Σαρλ Μισέλ: Πιθανό φως στις σχέσεις Ε.Ε.-Κίνας το επόμενο διάστημα

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα