ΑΘΗΝΑ
20:12
|
04.11.2024
Η Νιγηρία έφτασε ένα σημαντικό ορόσημο στη διαδικασία ώστε η χώρα να είναι σε θέση να παράγει η ίδια καύσιμα.
Το διυλιστήριο πετρελαίου στο Λάγος χρειάστηκε σχεδόν επτά χρόνια για να κατασκευαστεί
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Η παράδοση ενός εκατομμυρίου βαρελιών αργού πετρελαίου σε τεράστιο νέο διυλιστήριο στη Νιγηρία σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο στη διαδικασία ώστε η χώρα να είναι σε θέση να παράγει η ίδια καύσιμα, αναφέρει το BBC.

Για χρόνια, το πλούσιο σε πετρέλαιο έθνος δεν ήταν σε θέση να διυλίσει το προϊόν.

Η εισαγωγή διυλισμένου πετρελαίου έχει επιβάλει κάποιο επιπλέον κόστος στη χώρα.

Δεν είναι σαφές πότε θα αρχίσει να λειτουργεί το διυλιστήριο-μαμούθ Dangote, αλλά μόλις λειτουργήσει, θα είναι ένα μεγάλο βήμα για την επίτευξη ενεργειακής αυτάρκειας.

Η παράδοση του πρώτου ενός εκατομμυρίου βαρελιών αργού θα ακολουθηθεί από άλλα πέντε εκατομμύρια, τα οποία στη συνέχεια θα επιτρέψουν στο εργοστάσιο να αρχίσει να παράγει καύσιμα.

Όταν είναι πλήρως λειτουργική, η εγκατάσταση των 19 δισεκατομμυρίων δολαρίων στον εμπορικό κόμβο της Νιγηρίας, το Λάγος, προβλέπεται να παράγει περίπου 650.000 βαρέλια την ημέρα.

Θα ξεκινήσει με την παραγωγή ντίζελ, καυσίμων αεροσκαφών και υγραερίου (LPG) πριν προχωρήσει στην παραγωγή βενζίνης.

Ο πλουσιότερος άνθρωπος της Αφρικής και πρόεδρος του Ομίλου Dangote, Αλίκο Ντανγκότε, δήλωσε την Παρασκευή ότι «η εστίαση τους επόμενους μήνες είναι να αυξηθεί πλήρως το διυλιστήριο. Ανυπομονώ για το επόμενο σημαντικό ορόσημο όταν παραδώσουμε την πρώτη παρτίδα προϊόντα στην αγορά της Νιγηρίας».

Η εταιρεία υπερηφανεύεται ότι τελικά θα είναι σε θέση να καλύψει το 100% των αναγκών της Νιγηρίας για όλα τα εξευγενισμένα προϊόντα και επίσης να έχει πλεόνασμα για εξαγωγή.

Η μεγαλύτερη οικονομία της ηπείρου και ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς πετρελαίου της, αντιμετώπισε προκλήσεις στον εφοδιασμό καυσίμων, συμπεριλαμβανομένων των ελλείψεων σε ξένο συνάλλαγμα, οι οποίες συνέβαλαν στις συχνές κρίσεις σπανιότητας στη χώρα. Το κόστος των καυσίμων έχει επίσης γίνει μείζον πολιτικό πρόβλημα θέμα.

Για χρόνια, η τιμή είχε επιδοτηθεί – ένα από τα λίγα προνόμια που πολλοί Νιγηριανοί ένιωθαν ότι έπαιρναν από το κράτος.

Όμως η επιδότηση κόστισε πολλά χρήματα στην κυβέρνηση και φέτος ο νεοεκλεγείς Πρόεδρος, Μπόλα Τινούμπου, την αφαίρεσε. Αυτό οδήγησε σε αύξηση των τιμών των καυσίμων πάνω από 400%.

Αν και τα εργατικά συνδικάτα πίεσαν την κυβέρνηση να ανακαλέσει την απόφασή της και να ανακουφίσει τα δεινά των περισσότερων Νιγηριανών, ο Πρόεδρος Τινούμπου υποστήριξε ότι ήταν μια κίνηση που είχε μακροπρόθεσμα οφέλη.

Τον Νοέμβριο, η κυβέρνηση δήλωσε ότι είχε εξοικονομήσει πάνω από 1,8 δισ. δολάρια μεταξύ Ιουνίου και Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους μέσω της κατάργησης της επιδότησης που θα διοχετευθούν σε έργα κοινωνικής ανάπτυξης.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Στις Βρυξέλλες ο Χατζηδάκης για Eurogroup και ECOFIN

Οσμή σκανδάλου πίσω από νέο στρατηγείο της ΑΑΔΕ στην Πειραιώς

Επέμβαση των ΜΑΤ κατά εποχικών πυροσβεστών έξω από το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης

Στο μικροσκόπιο της Κομισιόν η πλατφόρμα Temu

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα