Η Ρωσία μετέφερε 1,5 εκατομμύρια τόνους πετρελαίου μέσω της διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας κατά τη διάρκεια του 2023, δήλωσε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Αλεξάντερ Νόβακ σε συνέντευξή του, τονίζοντας ότι η συγκεκριμένη διαδρομή είναι πολύ κερδοφόρα, καθώς είναι δύο φορές συντομότερη από τις παραδοσιακές διαδρομές μέσω της Μεσογείου και του Ινδικού Ωκεανού.
Όπως ανέφερε, την μερίδα του λέοντος όσο αφορά στις εξαγωγές πετρελαίου μέσα στη χρονιά κατέχουν η Κίνα, της οποίας το μερίδιο αυξήθηκε κατά περίπου 45-50%, και η Ινδία όπου το μερίδιο των προμηθειών έφτασε περίπου το 40% τα τελευταία δύο χρόνια ενώ τα προηγούμενα χρόνια ήταν μηδενικό.
Νωρίτερα, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και επικεφαλής του υπουργείου Βιομηχανίας και Εμπορίου Ντένις Μαντούροφ, δήλωσε ότι ο εμπορικός κύκλος εργασιών μεταξύ Ρωσίας και Ινδίας μέχρι το τέλος του 2023 θα ξεπεράσει τα 50 δισεκατομμύρια δολάρια αγγίζοντας ένα νέο ιστορικό μέγιστο.
«Φυσικά, υπάρχουν προμήθειες και σε άλλες χώρες. Είναι πολλοί εκείνοι που θέλουν να αγοράσουν ρωσικό πετρέλαιο και προϊόντα πετρελαίου. Είναι και χώρες της Λατινικής Αμερικής, της Αφρικής, άλλα και κράτη της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού», πρόσθεσε.
Για την Ευρώπη, ο Ρώσος αξιωματούχος ανέφερε πως το μερίδιο της στις εξαγωγές ρωσικού αργού έχει περιοριστεί στο 4-5%.
Όσο αφορά στην παγκόσμια αγορά ο Ρώσος εκτίμησε ότι μέσα στο 2024 το εύρος των τιμών του Brent θα κυμανθεί στα 80-85 δολάρια το βαρέλι, κοντά στην χθεσινή τιμή που έφτασε στα 81 δολάρια.