Να χαρακτηριστούν οι θαλάσσιες περιοχές στις οποίες υπάρχουν συγκρούσεις ως «εμπόλεμες ζώνες» ζητά η Τομεακή Επιτροπή Μεταφορών της Κυνοβουλευτικής Ομάδας Αττικής του ΚΚΕ, από το Υπουργείο Ναυτιλίας, έτσι ώστε κανένα εμπορικό πλοίο να μην προσεγγίζει τις περιοχές, διασφαλίζοντας την ζωή των ναυτεργατών.
Στην ανακοίνωσή του το κόμμα ζητά από την κυβέρνηση να χαρακτηρίσει «εμπόλεμες ζώνες» τη Μαύρη Θάλασσα, την Ερυθρά Θάλασσα, τα στενά του Άντεν και του Ορμούζ και τα παράλια της Λωρίδας της Γάζας και του Λιβάνου.
Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση αναφέρει:
«Η ένταση των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών και συγκρούσεων από τη Μαύρη Θάλασσα, τη Μέση Ανατολή, μέχρι τον Περσικό Κόλπο, αυξάνει διαρκώς τον κίνδυνο της ασφάλειας και προστασίας της ζωής των ναυτεργατών.
Να θυμηθούμε περιστατικά με τραγικά αποτελέσματα, όπως στο M/V πλοίο «VYSSOS» που χτυπήθηκε από νάρκη στο δέλτα του Δούναβη (Μαύρη Θάλασσα), με τον τραυματισμό 3 μελών πληρώματος η του πλοίου M/V «KMAX RULER», που δέχτηκε πύραυλο στην είσοδο του λιμανιού της Οδησσού, με αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο του Πλοιάρχου, τον τραυματισμό τριών (3) μελών του πληρώματος και ενός (1) Λιμενικού.
Τις συνθήκες ομηρίας ναυτεργατών όπως στα πλοία «NIOVI», «DELTA POSEIDON», «PRUDENT WARRIOR» κ.ά., αλλά και τα πρόσφατα, δεκάδες χτυπήματα, εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά θάλασσα, στον Ινδικό ωκεανό, όπως την κατάληψη του πλοίου «Galaxy Leader».
Ο μακρύς αυτός κατάλογος περιστατικών, ο οποίος εξακολουθεί δυστυχώς να εμπλουτίζεται αποδεικνύει ένα και μόνο γεγονός: ότι οι ναυτεργάτες πληρώνουν με τη ζωή τους αρκετές φορές το πέρασμα από εμπόλεμες ζώνες, για να διογκώνουν οι εφοπλιστές τα κέρδη τους μέσα από «χρυσά» ναυλοσύμφωνα.
Με ευθύνη των εφοπλιστικών εταιρειών, της κυβέρνησης, του Υπουργείου Ναυτιλίας, να ληφθούν άμεσα μέτρα για την ασφάλεια της ζωής των ναυτεργατών. Είναι αδιαπραγμάτευτο, κάθε ναυτεργάτης/τρια που μπαρκάρει για να βγάλει ένα κομμάτι ψωμί, να γυρίζει ακέραιος στους ανθρώπους τους.
Απαιτούμε τώρα από την κυβέρνηση να χαρακτηριστούν εμπόλεμες ζώνες: η Μαύρη Θάλασσα, η Ερυθρά Θάλασσα, τα στενά του Άντεν και του Ορμούζ (Strait of Hormuz) και τα παράλια της Λωρίδας της Γάζας και του Λιβάνου. Κανένα εμπορικό πλοίο να μην προσεγγίζει εμπόλεμες ζώνες.
Να κατοχυρώνεται στους ναυτεργάτες που είναι μπαρκαρισμένοι σε πλοία που πρόκειται να εισέλθουν σε εμπόλεμες ζώνες το δικαίωμα παλιννόστησης, αποκλειστικά με έξοδα της εταιρείας, ανεξαρτήτως όρων και προϋποθέσεων που μπορεί να έχουν τεθεί στην σύμβαση και του χρόνου που πέρασε από την ημερομηνία ναυτολόγησης που υπέγραψε ο ναυτικός σε περίπτωση που το πλοίο πλεύσει προς εμπόλεμη ζώνη».