Στη γραμμή της κυβέρνησης που επιμένει ότι για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών φταίει ο σταθμάρχης «πάτησε» ο Κωστής Χατζηδάκης στην κατάθεσή του στην εξεταστική επιτροπή, δηλώνοντας την ίδια ώρα άγνοια για το πόρισμα «Γεραπετρίτη».
Ο νυν υπουργός Εθνικής Οικονομίας που θήτευσε στο υπουργείο Μεταφορών δύο φορές (2007-2009 και 2012-2013) υποστήριξε, ότι υπήρχε τηλεδιοίκηση 5 χλμ. μετά τον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας και επικαλέστηκε την τεχνική και επιστημονική, όπως είπε, επάρκεια του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου του ΟΣΕ, κ. Τερεζάκη, τον οποίο εμπιστεύεται. Οι αναφορές του στον κ. Τερεζάκη πυροδότησαν ένταση, καθώς είναι ένας μάρτυρας που δεν βρίσκεται στον κατάλογο των μαρτύρων.
Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη καθοριστικό ρόλο στην τραγωδία, έπαιξε ο ανθρώπινος παράγοντας. «Δεν μπορούμε να αθωώνουμε συμπεριφορές υπαλλήλων που συμπεριφέρθηκαν ανεύθυνα», σχολίασε επικαλούμενος τους διαλόγους που είχε ο σταθμάρχης με τους άλλους υπαλλήλους.
Ο Κωστής Χατζηδάκης χαρακτήρισε τον ΟΣΕ ως τον πιο προβληματικό οργανισμό, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά στην Ευρώπη, με προβλήματα σύνθετα και δύσκολα αντιμετωπίσιμα.
«Ο ΟΣΕ ήταν και παραμένει πολυτραυματίας, αν και σήμερα η κατάσταση έχει βελτιωθεί ως προς τα οικονομικά του αλλά και σε ζητήματα διαφάνειας», ανέφερε και περιγράφοντας τα προβλήματα που κλήθηκε να αντιμετωπίσει, ότι όταν ανέλαβε, οι δαπάνες μισθοδοσίας ήταν τέσσερις φορές μεγαλύτερες από τα έσοδα του οργανισμού, ενώ για κάθε ένα ευρώ έσοδα ο οργανισμός ξόδευε 9,5 ευρώ. Αυτό είχε ως συνέπεια, είπε, το χρέος του να έχει εκτιναχθεί και για το λόγο αυτό, ο ίδιος ξεκίνησε ένα πρόγραμμα εξυγίανσης.
«Το 2008 τα μηνιαία έσοδα από την σιδηροδρομική γραμμή της Μεσσηνίας ήταν 125 ευρώ, όταν οι μισθοί των δύο μηχανοδηγών ήταν 20.000 ευρώ, ποσό που αρκούσε για να πηγαίνουν οι επιβάτες στον προορισμό τους όχι με ταξί αλλά με λιμουζίνα», τόνισε ο Κωστής Χατζηδάκης.