Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς απ’ τον Τραγουδόσαυρο! Το «Ποια Θυσία» που το έπαιζαν ασταμάτητα το «Φώτης & Μαρία Live» μαζί με τους «Ράδιο Αρβύλα» κι αναρίθμητες άλλες τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές,απ’ όταν το τραγούδι αυτό αγαπήθηκε ασυγκράτητα απ’ τον κόσμο;
Το «Τι τα θέλεις τα Λεφτά» που το έχει τιμήσει δεόντως πολλές φορές και επί χρόνια η «Ελληνοφρένεια» αφού διέκριναν και οι ίδιοι πως πρόκειται για τον «ύμνο» της Ε.Ε. όπως αυτός θα έπρεπε να είναι;
Ή η «Αύξηση» που το τραγούδησε ο ίδιος ανερυθρίαστα σε πανελλαδική εμβέλεια στο «ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΕΙΣ ΤΑΛΕΝΤΟ» το 2021, αποσπώντας διθυραμβικά σχόλια on camera ιδίως απ’ τον Τάκη Ζαχαράτο που ήταν και ο πιο ειδήμων κριτής απ’ όλους;
Για να μην πούμε και για «Το Φεγγάρι», όπου για τα γυρίσματα τού video clip σε σκηνοθεσία Γιάννη Παναγιωταράκου, έβαλε τη στολή τού αστροναύτη κι έγινε ο πρώτος Έλληνας που πάτησε μελωδικά στο Φεγγάρι, με όχημα την πρωτότυπη ρεμπέτικη-ροκ μουσική σύνθεση της Magrela και τους αυθεντικά λαϊκούς στίχους της!
Όπως και να ‘χει, η καλλιτεχνική ταυτότητα του Τραγουδόσαυρου, πέραν της μουσικής ευρηματικότητας και της ερμηνευτικότητας που την διακρίνει, εμπεριέχει πρωτίστως την κοινωνική και πολιτική σκέψη στο πλευρό των πολλών απ’ όπου προέρχεται και ανήκει.
Και δεν παραγκωνίζει το συναίσθημα, γιατί απ’ αυτό βουτηγμένο βαθειά μες το νου είναι που εμπνέεται, απευθυνόμενος σε όλους ερμηνεύοντας κι όχι απλά τραγουδώντας…
Άλλωστε, ο ίδιος δηλώνει ευθαρσώς πως «Τα πάντα σ’ ετούτη τη ζωή είναι τέχνη και πολιτική» .
Και αυτό το στηρίζει επίμονα με το σύνολο του καλλιτεχνικού του έργου, αφού κι ο ίδιος διακρίνει πως, όσο καλή φωνή και να ‘χεις, όση ευρηματικότητα, τέχνη και ερμηνευτικότητα κι αν διαθέτεις, στο τέλος, αυτό που μένει είναι το τι λες.
Γι’ αυτό και το νέο του σατιρικό τραγούδι το «Που Τσα Τσα», δεν θα μπορούσε να διαφέρει!
Στο «Που Τσα Τσα»:
● ο ρυθμός ξεσηκώνει και
● ο στίχος είναι αδύνατον να παραβλεφθεί λόγω της ωμής του αλήθειας.
Όμως, εκεί που η Eurovision-ική έλλειψη λυρικότητας στην μουσική του αυθεντικού «Cha Cha Cha» του Φινλανδού Käärijä εκτονώνει τον ακροατή μαζί με τον σταράτο στίχο και την καταγγελτική ερμηνεία του Τραγουδόσαυρου να τονίζουν την βαθιά προσβλητική και ταπεινωτική τοξικότητα του καθημερινού βιώματος όλων μας, έρχεται:
Ο Δημήτρης Αρσενόπουλος με την κλασική του παιδεία στην ενορχήστρωση, όπου με περισσή, πηγαία τέχνη, πήρε ένα εφήμερο Euro-τράγουδο και το μπόλιασε με αληθινά μουσικό, διαχρονικό λυρισμό, για να μάς θυμίσει πως:
Ό,τι κι αν συμβαίνει.
Ό,τι κι αν περνάμε.
Όσο ταπεινωτικό κι αν είναι
Το δίκιο είναι αυτό που θα επικρατήσει εν τέλει, γιατί διαθέτει αρμονία κι ομορφιά ακαταμάχητη που είναι απ’ τη φύση της νομοτέλεια το να νικήσει.
Τι άλλο θα μπορούσε να σημαίνει η αριστοτεχνική συνομιλία του «Cha Cha Cha» (2023) με το «Also Sprach Zarathustra»(1894) τού Richard Strauss (1864-1949);
Τι να πει κανείς και για την συμβολή του:
Δημήτρη Ιωακείμογλου (Necropethamenos) στα επιπλέον φωνητικά, που εμπλουτίζουν εμφατικά την οπαδικού/γηπεδικού/εκτονωτικού τύπου «υφή» του ιδίου του τίτλου του τραγουδιού που τα λέει όλα με τρεις συλλαβές!
Κι έρχονται:
- ο Στέφανος Κοσμίδης με την εμπνευσμένη ιδέα και την καταλυτική του σκηνοθεσία,
- ο Κωνσταντίνος Οικονόμου με την δεινή του ικανότητα στο 3D Animation, ο οποίος φρόντισε τα ψηφιακά σκηνικά που ο ίδιος δημιούργησε πίξελ το πίξελ έως και στην παραμικρή τους λεπτομέρεια,
- ο Πέτρος Κιοσές με τον παντεπόπτη οφθαλμό και τα φώτα του στην διεύθυνση φωτογραφίας,
- η Κάλλυ Πολυζοπούλου με το μακιγιάζ της να κάνει την εικόνα τού Τραγουδόσαυρου το ίδιο μάταια αψεγάδιαστη μ’ εκείνην κάθε τηλεπερσόνας και
- ο Αλέξανδρος Κανέλος ως αεικίνητος και αποτελεσματικότατος βοηθός παραγωγής,
Ώστε, να κατανοήσουν βαθιά όλοι μαζί και να αναδείξουν οπτικο-ποιητικά από κοινού, το αυθεντικά πολιτικό και καίριο περιεχόμενο του «Που Τσα Τσα», μέσα απ’ όλα εκείνα τα «πιασάρικα» μα «φερτά υλικά» της media-κής καθημερινότητας, που πασχίζουν με λύσσα, ετσιθελικά και εντεταλμένα να «μπαζώσουν» τους εγκεφάλους μας, επειδή αυτό που συμφέρει είναι η «μαζοποίηση» και όχι το «μαζί».
Ήρθαν όμως να πιστέψουν το τραγούδι και δύο εταιρίες παραγωγής από την Βρετανία:
Η 6th Floor Garage online media services με βάση το Σάουθπορτ και
η Symposion Entertainment με έδρα το Μάντσεστερ.
Και το πίστεψαν τόσο πολύ, που το τιμούν βαθιά ως συμπαραγωγοί του!
«Κάτσε να σ’ τα πω ν’ ακούσεις» λέει ο Τραγουδόσαυρος στον καθέναν μας κι έχει το λόγο του αφού τελικά, το καθημερινό μας βίωμα είναι αυτό που είν’ ακατάλληλο και όχι οι λέξεις που το περιγράφουν.
ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ
Στίχοι & Ερμηνεία: Τραγουδόσαυρος (Σπύρος Μιχαήλ)
Ενορχήστρωση: Δημήτρης Αρσενόπουλος
Επιπλέον Φωνητικά: Δημήτρης Ιωακείμογλου (Necropethamenos)
Ηχοληψία, Mastering & Editing: Νικόλας (The Mute) Χαλντούπης στα SoundCave Studios Athens
ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΟΥ VIDEO CLIP
Σκηνοθεσία: Στέφανος Κοσμίδης
3D Animation: Κωνσταντίνος Οικονόμου
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Πέτρος Κιοσές
Μακε-up Artist: Κάλλυ Πολυζοπούλου
Βοηθός Παραγωγής: Αλέξανδρος Κανέλος
Styling: Μιχάλης Τολμίδης
Κόμμωση & Περιποίηση Προσώπου: SACRED Barber Shop, Αγχιάλου 40, Νέα Σμύρνη, Αττική
ΠΑΡΑΓΩΓΗ
Τραγουδόσαυρος (Σπύρος Μιχαήλ)
6th Floor Garage – Southport, UK
Symposion Entertainment – Manchester, UK
Link του τραγουδιού στο YouTube:
https://youtu.be/rutMksA_byA?si=faIyG0GiMtxTxhzz
Link του τραγουδιού στο TikTok:
https://vm.tiktok.com/ZGe66KBkW/