Η McDonald’s ανέφερε πως ο πόλεμος του Ισραήλ στη Γάζα αποτελεί τον κύριο παράγοντα που ο γίγαντας του γρήγορου φαγητού έχει χάσει τον πρώτο του τριμηνιαίο στόχο πωλήσεων εδώ και σχεδόν τέσσερα χρόνια.
Ο διευθύνων σύμβουλος της McDonald’s, Κρις Κεμπτσίνσκι, δήλωσε τη Δευτέρα ότι ο πόλεμος είχε «απογοητευτική» επίδραση στις πωλήσεις σε χώρες της Μέσης Ανατολής και σε άλλα έθνη με μουσουλμανική πλειοψηφία, όπως η Μαλαισία και η Ινδονησία.
«Εφόσον αυτή η σύγκρουση, αυτός ο πόλεμος, συνεχίζεται… δεν περιμένουμε να δούμε κάποια σημαντική βελτίωση σε αυτό», είπε ο Κρις Κεμπτσίνσκι σε τηλεδιάσκεψη.
«Είναι μια ανθρώπινη τραγωδία, αυτό που συμβαίνει, και νομίζω ότι αυτό βαραίνει επωνυμίες σαν τη δική μας».
Η αύξηση των πωλήσεων για το τμήμα της αλυσίδας γρήγορου φαγητού για τη Μέση Ανατολή, την Κίνα και την Ινδία κατά τον Οκτώβριο-Δεκέμβριο έφτασε το 0,7% – πολύ κάτω από τις προσδοκίες της αγοράς για 5,5%.
Fast food giant McDonald’s blames Israel’s war on Gaza for missing its first quarterly sales target in nearly 4 years.
— Al Jazeera English (@AJEnglish) February 6, 2024
🔗: https://t.co/VrYmW8sWAd pic.twitter.com/sf8MyalJ3P
Η πτώση έρχεται μετά την έκκληση πελατών σε μουσουλμανικές χώρες σε μποϊκοτάζ των McDonald’s ως απάντηση στον Ισραηλινό δικαιοδόχο της που δώρισε χιλιάδες δωρεάν γεύματα στον ισραηλινό στρατό.
Την περασμένη εβδομάδα, η αλυσίδα καφέ Starbucks μείωσε τις ετήσιες προβλέψεις των πωλήσεών της, επικαλούμενη μια πτώση των επιχειρήσεων στη Μέση Ανατολή.
Παρά την ανησυχητική κακή επίδοση στις μουσουλμανικές χώρες, η McDonald’s σημείωσε σχετικά ισχυρά αποτελέσματα συνολικά, με τις παγκόσμιες πωλήσεις να αυξάνονται κατά 3,4%, έναντι 8,8% το προηγούμενο τρίμηνο.
«Παραμένουμε σίγουροι για την ανθεκτικότητα της επιχείρησής μας εν μέσω μακροοικονομικών προκλήσεων που θα επιμείνουν το 2024», δήλωσε ο Κεμπτσίνσκι.