ΑΘΗΝΑ
08:53
|
02.05.2024
Οι Ηνωμένες Πολιτείες πραγματοποίησαν πέντε επιδρομές σε περιοχές της Υεμένης που ελέγχονται από αντάρτες Χούθι.
Το αμερικανικό αντιτορπιλικό USS Carney με κατευθυνόμενους πυραύλους κλάσης Arleigh Burke νικά έναν συνδυασμό πυραύλων Χούθι και μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων στην Ερυθρά Θάλασσα
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Οι Ηνωμένες Πολιτείες πραγματοποίησαν πέντε επιδρομές σε περιοχές της Υεμένης που ελέγχονται από αντάρτες Χούθι, ανακοίνωσε η αμερικανική Κεντρική Διοίκηση (CENTCOM), μεταδίδει το Al Jazeera.

Είπαν ότι έπληξαν τρεις κινητούς αντιπλοϊκούς πυραύλους κρουζ, ένα μη επανδρωμένο σκάφος επιφανείας και ένα μη επανδρωμένο υποβρύχιο σκάφος (UUV) το Σάββατο.

«Αυτή είναι η πρώτη παρατηρούμενη χρήση UUV από τους Χούθι από τότε που ξεκίνησαν οι επιθέσεις στις 23 Οκτωβρίου», ανέφερε η CENTCOM σε ανάρτηση στο X την Κυριακή.

Η CENTCOM είπε ότι είχε διαπιστώσει ότι οι πύραυλοι και τα πλοία αποτελούν επικείμενη απειλή για τα πλοία του αμερικανικού ναυτικού και τα εμπορικά πλοία στην περιοχή.

Δεν υπήρξε κανένα άμεσο σχόλιο από την ομάδα Χούθι που είναι ευθυγραμμισμένη με το Ιράν.

Τα πλήγματα πραγματοποιούνται εν μέσω αυξανόμενων εντάσεων στην περιοχή, όπου μαχητές των Χούθι έχουν πραγματοποιήσει επιθέσεις σε εμπορικές και στρατιωτικές πλοία από τον Νοέμβριο.

Οι Χούθι αρχικά είπαν ότι θα στόχευαν πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ σε ένδειξη αλληλεγγύης με τους Παλαιστίνιους στη Γάζα, αλλά αργότερα επέκτεισαν τους στόχους τους για να συμπεριλάβουν πλοία που συνδέονται με το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ.

Το Λονδίνο και η Ουάσιγκτον έχουν απαντήσει χτυπώντας στόχους των Χούθι στην Υεμένη πολλές φορές, χαρακτηρίζοντας τις επιθέσεις των Χούθι ως αδιάκριτες και απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο.

Το Σάββατο, οι Χούθι ανέλαβαν την ευθύνη για μια πυραυλική επίθεση σε βρετανικό πετρελαιοφόρο που οι ΗΠΑ αναγνώρισαν ως πλοίο με σημαία Παναμά που μετέφερε αργό πετρέλαιο με προορισμό την Ινδία.

Αντιμέτωπες με την αυξανόμενη ανασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα, οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες έχουν εγκαταλείψει σε μεγάλο βαθμό την κρίσιμη εμπορική οδό για μεγαλύτερες διαδρομές γύρω από την Αφρική. Αυτό έχει αυξήσει το κόστος, τροφοδοτώντας τις ανησυχίες για τον παγκόσμιο πληθωρισμό, ενώ παράλληλα μειώνει την Αίγυπτο από κρίσιμα ξένα έσοδα από φορτωτές που χρησιμοποιούν τη Διώρυγα του Σουέζ προς ή από την Ερυθρά Θάλασσα.

«Ενώ συνεχίζουμε να ελπίζουμε σε μια βιώσιμη επίλυση στο εγγύς μέλλον και κάνουμε ό,τι μπορούμε για να συμβάλουμε προς αυτήν την κατεύθυνση, ενθαρρύνουμε τους πελάτες να προετοιμαστούν για να συνεχιστούν οι επιπλοκές στην περιοχή και να υπάρξει σημαντική αναστάτωση στο παγκόσμιο δίκτυο». είπε ο ναυτιλιακός γίγαντας Maersk τον Ιανουάριο.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα