Μετά από επτά χρόνια, ξεκίνησε, χθες Τρίτη, στη Γαλλία η δίκη για το σιδηροδρομικό δυστύχημα του 2015 που κόστισε τη ζωή 11 επιβατών.
Ο γαλλικός κρατικός σιδηροδρομικός φορέας SNCF, δύο θυγατρικές του εταιρείες και μέλη του προσωπικού αντιμετωπίζουν κατηγορίες σχετικά με το δυστύχημα που συνέβη στις 14 Νοεμβρίου 2015, κατά τη διάρκεια της τελικής δοκιμής μιας νέας γραμμής υψηλής ταχύτητας.
53 άτομα, μέλη του προσωπικού της SNCF και οι οικογένειές τους, μεταξύ των οποίων τέσσερα παιδιά, επέβαιναν στο τρένο TGV Est, το οποίο εκτροχιάστηκε ενώ περνούσε από καμπύλη της τροχιάς με υπερβολική ταχύτητα 265 χιλιομέτρων την ώρα, ξεπερνώντας σημαντικά το επιτρεπόμενο όριο των 176 χλμ/ώρα.
Η εορταστική εκδήλωση εξελίχθηκε σε καταστροφή καθώς το τρένο προσέκρουσε στο στηθαίο γέφυρας και έπεσε σε κανάλι στον Ρήνο, κοντά στο Στρασβούργο, με αποτέλεσμα 11 νεκρούς και 42 τραυματίες.
Η δίκη, που αναμένεται να διαρκέσει μέχρι τις 16 Μαΐου, θα καθορίσει τις ευθύνες για το δυστύχημα.
Η SNCF και οι θυγατρικές της Systra (χορηγός των δοκιμών) και SNCF Réseau (διαχειριστής δικτύου) αντιμετωπίζουν πρόστιμα για παραβιάσεις ασφάλειας, ενώ ο μηχανοδηγός, ο υπεύθυνος για τα φρένα του τρένου και ένας υπάλληλος της Systra, υπεύθυνος για την ενημέρωση του οδηγού για τις ιδιαιτερότητες της γραμμής κινδυνεύουν με φυλάκιση. Όλοι τους διώκονται για ανθρωποκτονία και ακούσιο τραυματισμό από αδεξιότητα, απερισκεψία, αμέλεια ή παράβαση υποχρέωσης ασφάλειας.
Ενώ ο μηχανοδηγός ισχυρίζεται ότι ακολούθησε τις οδηγίες, πραγματογνώμονες εντόπισαν αστοχίες εντός της SNCF και της υπεργολάβου Systra, συμπεριλαμβανομένης της παραμέλησης ανησυχιών για την ασφάλεια και της υπέρβασης των ορίων ταχύτητας κατά τη δοκιμαστική λειτουργία.