ΑΘΗΝΑ
06:43
|
26.06.2024
Διαβεβαιώνει πως το σύστημα της τηλεδιοίκησης λειτούργησε και πως υπήρξε έγκαιρη ενημέρωση σε επιχειρησιακό επίπεδο προς αποφυγή ατυχήματος.
ΣΚΑ
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Να αμβλύνει τις εντυπώσεις που προκάλεσε η είδηση πως προπαραμονές Χριστουγέννων παρά λίγο να είχαμε δεύτερο δυστύχημα στο σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) όπως εκείνο στα Τέμπη τον Φεβρουάριο του 2023 επιχειρεί ο ΟΣΕ με σημερινή του ανακοίνωση.

Στην ανακοίνωση αυτή διαβεβαιώνει πως το σύστημα της τηλεδιοίκησης λειτούργησε και πως υπήρξε έγκαιρη ενημέρωση σε επιχειρησιακό επίπεδο προς αποφυγή ατυχήματος.

Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, το συμβάν έγινε στην περιοχή του δυτικού ΣΚΑ, στο σημείο όπου η γραμμή του Προαστιακού από το Κιάτο συγκλίνει με τη γραμμή καθόδου του σιδηροδρομικού άξονα από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα.

Τα τρένα, προτού ακινητοποιηθούν, κινούνταν σε συγκλίνουσες γραμμές και όχι μετωπικά, μετά από παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.

Ο ΟΣΕ ενημέρωσε άμεσα τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) για το συμβάν, ενώ έχει ήδη κινήσει όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες.

Το προσεχές διάστημα αναμένεται να συνταχθούν υπομνήματα τόσο από την πλευρά του όσο και από την πλευρά της Hellenic Train, όπως προβλέπεται, τα οποία πρόκειται να κατατεθούν για τη σύνταξη του τελικού πορίσματος από τη ΡΑΣ και τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών & Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών, με σκοπό να αποφευχθούν αντίστοιχα συμβάντα στο μέλλον.

Τι είπε στην ΕΡΤ ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ

Νωρίτερα, σήμερα, ο Παναγιώτης Τερεζάκης,  μεταβατικός Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ, έδωσε διευκρινήσεις για το παρ’ ολίγον σιδηροδρομικό ατύχημα στις 23 Δεκεμβρίου 2023. Όταν ρωτήθηκε εάν κόντεψε να επαναληφθεί νέα τραγωδία Τεμπών ο Τερεζάκης απάντησε:

«Ήταν ένα σοβαρό περιστατικό αναμφισβήτητα, έγινε σε πλήρως τηλεδιοικούμενη περιοχή. Δεν μιλάμε για Τέμπη. Καταρχάς, οι ταχύτητες στην περιοχή αυτή, του κόμβου του σιδηροδρομικού κέντρου του ΣΚΑ (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών), έγινε με ταχύτητες της τάξεως των 25-30 χιλιομέτρων ήταν η αμαξοστοιχία που ερχόταν από το Κιάτο και η 51 που κατέβαινε ήταν στην τάξη των 70-80 χιλιομέτρων το πολύ. Επιβατικές και οι δύο. Δεν μπήκαν σε αντίθετη κατεύθυνση στην ίδια γραμμή η μία με την άλλη. Ήταν σε δύο συγκλίνουσες σιδηροδρομικές τροχιές που οδηγούσαν στην κοινή γραμμή που πάει προς την Αθήνα.

Παναγιώτης Τερεζάκης, διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ

Επαναλαμβάνω, στον κόμβο του ΣΚΑ, πλήρως τηλεδιοικούμενη σηματοδοτούμενη περιοχή, ο τηλεδιοικητής είχε χαράξει κανονικά τη διαδρομή για το 51 του intercity που ερχόταν από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και υπήρχε ερυθρό φωτόσημο στο τρένο το οποίο ερχόταν από το Κιάτο. Ο λόγος για τον οποίο ο μηχανοδηγός έκανε υπέρβαση, όπως φαίνεται από τα γεγονότα και τις συνομιλίες, στο ερυθρό φωτόσημο, είναι κάτι το οποίο το πόρισμα θα το βρει. Εγώ από την πρώτη στιγμή κοινοποίησα το περιστατικό ως οφείλω σαν ΟΣΕ, στη ΡΑΣ και στο ΕΟΔΑΣΑΑΜ και αυτή τη στιγμή έχει ολοκληρωθεί και το πόρισμα το οποίο το έχω αποστείλει στη ΡΑΣ και στο ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Προφανώς το ίδιο θα κάνει και η Hellenic Train με το δικό της πόρισμα και αναμένουμε την τελική πορισματική έκθεση που θα κάνει ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ».

Ως προς το κομμάτι του δημοσιεύματος που περιγράφει πως τη στιγμή που αντιλήφθηκε ο σταθμάρχης του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών την κατάσταση και «ούρλιαζε» στον ασύρματο και την τελευταία στιγμή αποφεύχθηκε η σύγκρουση, ο Τερεζάκης ανέφερε για τις επικοινωνίες ότι «όταν βλέπει ο τηλεδιοικητής ότι τα δύο τρένα συγκλίνουν και το ένα έχει παραβιάσει ερυθρό φωτόσημο, καταλαβαίνετε ότι η ένταση της φωνής δεν είναι η συνηθισμένη».

Ερωτηθείς, κατά πόσο μπορεί να αισθάνεται κανείς ασφαλής στις μετακινήσεις με τρένο, ο Τερεζάκης υποστήριξε ότι «μπορεί ο ταξιδιώτης, ο επιβάτης να είναι σίγουρος ότι θα ταξιδέψει σωστά και με ασφάλεια».

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Ο Τζούλιαν Ασάνζ είναι ελεύθερος

Συμφώνησε να παραδεχτεί την ενοχή του για την κατηγορία τής κατασκοπείας και θα επιστρέψει στην Αυστραλία μετά από την πολύχρονη καταδίωξη που υπέστη.
ΣΥΝΑΦΗ

Γερμανικές αντιδράσεις για την 6ήμερη εργασία στην Ελλάδα

Νορβηγία: Προχωράει στην αποθήκευση σιτηρών πριν έρθει το… «αδιανόητο»

Συνελήφθησαν δυο άτομα για πρόκληση πυρκαγιών σε Νάξο και Φωκίδα

Θεσσαλονίκη: Εισαγγελική έρευνα για το γατάκι που βασάνισαν και ακρωτηρίασαν

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα