ΑΘΗΝΑ
00:33
|
07.05.2024
Την τελευταία φορά που το κοινό είδε την πλήρη έκθεση ήταν την μέρα που έκλεισε για την πανδημία.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Τις ανανεωμένες αίθουσες 33-36 του τρίτου ορόφου, που παρουσιάζουν την ιστορία της νεότερης Ελλάδας από τον Αγώνα της Ανεξαρτησίας και έπειτα, ανοίγει τη Δευτέρα 25 Μαρτίου 2024 στο κοινό, με ελεύθερη είσοδο, το Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού στην οδό Κουμπάρη στην Αθήνα.

«Την τελευταία φορά που το κοινό είδε την πλήρη έκθεση στον τρίτο όροφο, δηλαδή στις τέσσερις τελευταίες αίθουσες του Μουσείου, ήταν την μέρα που έκλεισε για την πανδημία. Ξέραμε από πριν ότι η πλειονότητα των εκθεμάτων από τις τρεις πρώτες αυτές αίθουσες θα κατέβαιναν στην Πειραιώς 138 για την έκθεση ‘1821 Πριν και Μετά’. Και γνωρίζαμε ότι συνακόλουθα ο όροφος θα άδειαζε -είχαν προγραμματιστεί δύο περιοδικές εκθέσεις μέσα στο 2021 με την ευκαιρία αυτού του κενού. Αλλά είχαμε και στο πίσω μέρος του μυαλού μας ότι θα χρειαζόταν ένα φρεσκάρισμα όταν θα επέστρεφαν τα αντικείμενα», δήλωσε στη συνέντευξη Τύπου που έγινε σήμερα στο αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη ο επιστημονικός διευθυντής του, Γιώργης Μαγγίνης.

Όπως παρατήρησε και ο ίδιος, μετά την έκθεση «1821 Πριν και Μετά», η οποία διοργανώθηκε με αφορμή τον εορτασμό 200 ετών από την κήρυξη της Επανάστασης, για τους σκοπούς της οποίας αναψηλαφήθηκαν όλες οι συλλογές του Μουσείου Μπενάκη με υλικό από τον 18ο έως τον όψιμο 19ο αιώνα, κρίθηκε απαραίτητο να ενσωματωθούν τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας. Παρόμοια αναδίφηση στις τελευταίες δεκαετίες του 19ου αιώνα και έως τον μεσοπόλεμο έγινε για τις ανάγκες της έκθεσης «Μικρά Ασία. Λάμψη – Καταστροφή – Ξεριζωμός – Δημιουργία», εμπλουτίζοντας το υλικό της αίθουσας 36.

«Ξέραμε ότι κάποια από αυτά τα αντικείμενα ήταν πολύ σημαντικά. Αλλά η αλλαγή έγινε και κατά τη διάρκεια της έκθεσης όταν πολλά από τα αντικείμενα τα οποία εκτίθεντο από ιδιωτικές συλλογές μας υποσχέθηκαν ότι θα δοθούν στο Μουσείο, αλλά και μετά την έκθεση όταν συλλέκτες προσέγγισαν το Μουσείο. Δεν είναι πολλά τα ονόματα αλλά είναι σημαντικές οι δωρεές», επεσήμανε ο Γ. Μαγγίνης.

Μια άλλη παράμετρος που λαμβάνεται υπόψη στην επανέκθεση είναι η χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας.

Το Μουσείο Μπενάκη σε συνεργασία με τη MuseAI παρουσιάζει μια πιλοτική/πειραματική εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης με χρήση μεγάλων γλωσσικών μοντέλων, ενώ η σειρά CLOSE UPS ρίχνει φως σε αντικείμενα του Μουσείου τόσο μέσα από τις ιστορίες που τα ίδια αφηγούνται όσο και μέσα από τις ιστορίες ανθρώπων που συνδέονται με αυτά.

Έξι από τα επεισόδια του νέου κύκλου CLOSE UPS (Season #3) αφορούν αντικείμενα που περιλαμβάνονται στην επανέκθεση. Τα αντικείμενα αυτά σηματοδοτούνται με QR-Codes, δίνοντας τη δυνατότητα στους επισκέπτες να παρακολουθούν μπροστά από το κάθε έργο το σχετικό επεισόδιο.

Η επανέκθεση δίνει επίσης έμφαση σε έργα ζωγραφικής που καλύπτουν διάφορες περιόδους, από τον ρομαντισμό έως τις νεωτερικές τάσεις του 20ού αιώνα, δημιουργώντας μια πολυδιάστατη εικόνα της τέχνης στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου αλλά και του απόηχου των ιστορικών γεγονότων στον τόπο αυτόν σε μεγάλα ευρωπαϊκά κέντρα τέχνης όπως το Παρίσι ή το Λονδίνο.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε προσωπικότητες που συνδέονται άμεσα με το Μουσείο Μπενάκη, όπως ο Εμμανουήλ Μπενάκης και ο γιος του Αντώνης, ιδρυτής του Μουσείου, η Πηνελόπη Σ. Δέλτα και ο Ελευθέριος Βενιζέλος, ενώ την έκθεση ολοκληρώνουν δύο έργα του Γιαννούλη Χαλεπά, ο οποίος συμπίπτει χρονικά με την περίοδο που καλύπτει η τελευταία αίθουσα.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Έφυγε από την ζωή η Αντζελίκ Κουρούνη

Ιουλιανό και Γρηγοριανό ημερολόγιο: Μια ιστορία, δύο φορές… Πάσχα

Disiecta Membra #11: Από τον ζιγκολό στον incel, μια διαδρομή με αυτοκίνητα

Απεβίωσε η ηθοποιός Άννα Παναγιωτοπούλου

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα