ΑΘΗΝΑ
19:57
|
21.04.2024
Το μόνο πράγμα που έπρεπε να ιδιωτικοποιηθεί είναι αυτή η κυβέρνηση με το επιτελικό κράτος, την αλαζονεία και την ικανότητα να τα κάνει όλα μούτι.
Εύγε Κούλη! Πάλι δίκιο είχες, βρε μπαγάσα.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Αν δεν ήταν τραγικό, θα ήταν αστείο (ή πιο σωστά, μια πολιτικά μη ορθή αφορμή για χαβαλέ κατά των ατόμων που είναι ΔΕΑΦΟΠ, Διανοητικά Εμποδιζόμενα επειδή Αυτοβούλως Φοράνε Παρωπίδες.)
Μετά την «Γιούλα», νέο χτύπημα: Έκλεισε και τα δύο εργοστάσιά της η βιομηχανία χαρτιού και συσκευασιών Sonoco Hellas (αμερικάνικη πολυεθνική είναι) αφήνοντας στο δρόμο περί τους 100 εργαζομένους.

Γιατί έκλεισε;
Λόγω της ενεργειοβόρας φύσης του χαρτιού, η αιτιολογία που έδωσε η εταιρεία, «υψηλά ενεργειακά κόστη», ακούγεται πιστευτή.
Και ποιος φταίει που τα κόστη είναι υψηλά;
Προφανώς όχι η κυβέρνηση, αφού το ρεύμα έχει πλέον πλήρως ιδιωτικοποιηθεί. Τι φταίει η φιλική προς τις επιχειρήσεις κυβέρνηση για το τι κάνουν οι ιδιώτες;

Ούτε όμως φταίει και η ιδιωτική πρωτοβουλία: Διότι στην ιδιωτικοποιημένη ενέργεια, ο υγιής ανταγωνισμός της ελεύθερης αγοράς, με τα πολύχρωμα τιμολόγια κλπ., είναι εξακριβωμένο ότι κρατάει τα κόστη χαμηλά.

Άρα, αν η Sonoco δεν έβρισκε φτηνό ρεύμα, πάει να πει ότι δεν έψαξε αρκετά για πιο χαμηλές τιμές. Καλά ξεκουμπίδια, άχρηστοι, θα βρούμε πιο ικανούς επιχειρηματίες από σας!
Το γεγονός ότι τα δίκτυα και οι υποδομές πρέπει να παραμένουν υπό στενό κρατικό έλεγχο, ακριβώς επειδή το κράτος μπορεί να ελέγχει τις τιμές σε περιόδους κρίσης, ώστε για παράδειγμα να μπορεί η βιομηχανία να έχει ρεύμα σε κανονικές τιμές (και οι άποροι να μην πεθαίνουν από το κρύο), δεν υπάρχει ως σκέψη. Άσε που το απαγορεύουν ρητά και τα μνημόνια. Αλλά, εδώ θα μου πεις ότι δεν περνάει από το μυαλό τους πως οι δημόσιες μεταφορές πρέπει να είναι κρατικές και για λόγους τιμών, αλλά και για λόγους ασφαλείας, όνομα και μη χωριό.

Εύγε Κούλη! Πάλι δίκιο είχες, βρε μπαγάσα.

Και ένα ακόμα, που δεν ξέρω αν είναι αλήθεια, αλλά έχει πλάκα: Η εταιρεία για να αντιμετωπίσει, λέει, τα κόστη είχε φτιάξει εδώ και δύο χρόνια μια εγκατάσταση ενέργειας από βιοαέριο που θα την βοηθούσε να εξισορροπεί τις διακυμάνσεις της τιμής του ρεύματος. Το πρόβλημα με τη μονάδα αυτή; Η εγκατάσταση ετοιμάστηκε, αλλά δεν λειτούργησε ποτέ. Γιατί; Επειδή σύμφωνα με την (κρατική) ΔΕΔΔΗΕ, το δίκτυο δεν είχε επαρκή χωρητικότητα για να την σηκώσει. Δηλαδή και ιδιωτικοποιήσαμε το φιλέτο (παραγωγή ρεύματος) και δεν δίνουμε φράγκο για υποδομές (δίκτυα μεταφοράς).

Έναν παραπάνω λόγο που οι υποδομές πρέπει να είναι κρατικές αποτελεί το ότι αυτές δεν αυτοχρηματοδοτούνται, δεν είναι κερδοφόρες οι ίδιες, όμως η ύπαρξή τους είναι αναγκαία για την κερδοφορία των εν γένει επιχειρήσεων. Αν ιδιωτικοποιήσουμε το ρεύμα (για να τα τσεπώσουν οι δικοί μας εθνικοί εργολάβοι) και αφήσουμε τις υποδομές να ρημάξουν, θα σου φύγει όλη η υπόλοιπη βιομηχανία. Όχι ότι μου πέφτει λόγος δηλαδή, αλλά αυτοί είναι που σκούζουν διαρκώς για επενδύσεις και φιλικό προς την επιχειρηματικότητα κράτος…

Το μόνο πράγμα που έπρεπε να ιδιωτικοποιηθεί είναι αυτή η κυβέρνηση με το επιτελικό κράτος με τις δύο ειδικότητές του, την αλαζονεία και την ικανότητά του να τα κάνει όλα μούτι. Μόνο πρόβλημα: κανείς δεν θα τους πάρει όλους αυτούς τους κοπρίτες και τζάμπα να τους δίναμε.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Δανία: Η Φρεντέρικσεν επιδιώκει να ανοίξει συζήτηση για την επιθετική τάση πολιτών στο διαδίκτυο

Κοσσυφοπεδίο: Μποϊκοτάζ Σέρβων σε δημοψήφισμα για την απομάκρυνση Αλβανών δημάρχων

Δήλωση Κασσελάκη για την μαύρη επέτειο του πραξικοπήματος της 21ης Απριλίου

«Άπειρη αξιοπρέπεια»: Η πρόταση του Βατικανού για τα έμφυλα και άλλα κοινωνικά ζητήματα της ύστερης νεωτερικότητας

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα