Η καταγεγραμμένη και σε έκθεση του ΟΗΕ κατακόρυφη πτώση στην κίνηση εμπορικών πλοίων μέσω της Διώρυγας του Σουέζ μετά τις επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα συνεχίζεται. Η παγκόσμια ναυσιπλοΐα δείχνει να βουλιάζει και οι Έλληνες ποντοπόροι πλοιοκτήτες με σημαίες από Νασάου, νήσους Μάρσαλ μέχρι Μπαρμπέιντος δεν κρύβουν πια την ανησυχία τους καθώς οι στόλοι τους έχουν γίνει στόχος πυραυλικών επιθέσεων ή ρεσάλτο των ανταρτών της Υεμένης.
Η κοινή επιχείρηση Αμερικανών και Βρετανών αλλά και η ευρωπαϊκή «Ασπίδες» κατά των ανταρτών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα δεν πείθουν τα ελληνικά συμφέροντα. Το μόνο που βλέπουν είναι ότι έχει ανοίξει ένα νέο συγκρουσιακό μέτωπο κοντά στον κόλπο του Άντεν χωρίς καμία εγγύηση για τα μεγάλα λιμάνια της Μεσογείου, όπως ο Πειραιάς, που βιώνει από τον περασμένο Οκτώβριο με την επίθεση του Ισραήλ στη Γάζα σημαντική μείωση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και αύξηση του επιχειρηματικού κόστους εξαιτίας των καθυστερήσεων.
Την ίδια ώρα να θυμίσουμε ότι Ρωσία και Κίνα έχουν ήδη βρει κοινό έδαφος με τους Χούθι ώστε τα πλοία τους να μπορούν να διασχίζουν την Ερυθρά Θάλασσα και τον κόλπο του Άντεν χωρίς να δέχονται επιθέσεις αφού από την πρώτη στιγμή καταδίκασαν τη συνεχιζόμενη γενοκτονία του παλαιστινιακού λαού από το Ισραήλ, που είναι και ο λόγος της αντίδρασης των Χούθι.
Αυτή η κίνηση Ρωσίας και Κίνας δείχνει τον δρόμο σε κάποια επιχειρηματικά συμφέροντα στην Ελλάδα, τα οποία φαίνεται να έχουν μπει σε τροχιά σύγκρουσης με το κυβερνών κόμμα. Οι περιπολίες της «αναστημένης» φρεγάτας «Ύδρα» δεν επαρκούν και σύμφωνα με πληροφορίες ο γνωστός όμιλος Capital, συμφερόντων Μαρινάκη, έχει κινήσει τις διαδικασίες για μια κατ’ ιδίαν συνάντηση με μέλη των Χούθι στο «ουδέτερο» Ομάν.