Σε πρακτικές εμπορικού προστατευτισμού των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών ηλεκτροκίνησης σε βάρος των Ευρωπαίων καταναλωτών και της υποτιθέμενης «ελεύθερης αγοράς» προχώρησε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή της Ε.Ε. καθώς αποφάσισε να επιβάλλει «προσωρινούς» δασμούς από 17,4% ως 38,1 % στις εισαγωγές των (πολύ φθηνότερων σε σχέση με ευρωπαϊκά και αμερικανικά) κινέζικων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η Κομισιόν, που επιβλέπει την εμπορική πολιτική της ΕΕ, ανακοίνωσε ότι οι δασμοί, που πιθανότατα θα τεθούν σε ισχύ έως τον Ιούλιο, θα είναι 17,4% για την BYD, 20% για την Geely και 38,1% για την εταιρία SAIC.
Άλλες εταιρείες που θα συνεργαστούν στην έρευνα θα αντιμετωπίσουν δασμό 21% και οι μη συνεργαζόμενες εταιρείες 38,1%.
Είναι ενδιαφέρον το γεγονός πως από τις κυρώσεις αυτές εξαιρούνται τα εργοστάσια της Tesla του Ίλον Μασκ στην Κίνα.
EU tariffs on China-made electric cars will go up to almost 40% (starting July 4).
— S.L. Kanthan (@Kanthan2030) June 12, 2024
Interestingly, Tesla cars made in Shanghai seem to be exempted! Europe cannot anger its American boss!
Tariffs on different Chinese brands:
BYD: 17.4%
Geely: 20%
SAIC: 38.1% pic.twitter.com/uybo4rZSsi
Πώς αντέδρασε η Κίνα
Η απόφαση αυτή προκάλεσε, όπως αναμενόταν, την έντονη αντίδραση της Κίνας, που επισήμανε πως τα μέτρα της επιβολής υψηλών δασμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εξάγει σε χώρες της Ε.Ε. συνιστούν «προστατευτισμό» που θα είναι επιβλαβής για τα ευρωπαϊκά συμφέροντα.
Η Λιν Τζιαν, εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εξωτερικών εκτίμησε ότι «η έρευνα αυτή κατά των επιδοτήσεων αποτελεί κλασική περίπτωση προστατευτισμού».
«Η ΕΕ την χρησιμοποιεί ως δικαιολογία για να επιβάλει δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα», τόνισε στη διάρκεια ενημέρωσης των δημοσιογράφων.
📽️ WATCH – EUROPEAN CARMAKERS HIT BY 'FEAR OF RETALIATION' FROM EU TARIFFS ON CHINA EVS
— PiQ (@PiQSuite) June 12, 2024
Shares in European car manufacturers dropped on Wednesday, led by declines in major brands such as Volkswagen and BMW, ahead of possible lawsuits in Britain over emissions tests that could… pic.twitter.com/AFbummRL3G
«Αυτό αντιβαίνει στις αρχές της οικονομίας της αγοράς και στους κανόνες του διεθνούς εμπορίου, διακυβεύει την οικονομική και εμπορική συνεργασία ανάμεσα στην Κίνα και την ΕΕ, όπως και την σταθερότητα της παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων και των αλυσίδων τροφοδοσίας ανέφερε η Λιν, που κατέληξε πως «εντέλει αυτό θα είναι επιβλαβές για τα συμφέροντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης».