Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen (VW) ανακοίνωσε τα σχέδιά της να επενδύσει έως και 5 δισεκατομμύρια δολάρια στον αντίπαλο της Tesla, Rivian, δημιουργώντας μια κοινοπραξία που θα επιτρέψει στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και στον κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων με έδρα τις ΗΠΑ να μοιράζονται τεχνολογία.
Η ανακοίνωση, που εκτόξευσε τις μετοχές της Rivian σχεδόν κατά 50%, έρχεται καθώς εντείνεται ο ανταγωνισμός μεταξύ των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων την ίδια ώρα που οι δυτικές χώρες κινούνται για να επιβάλλουν δασμούς στις κινεζικές εισαγωγές.
Σύμφωνα με τη συμφωνία, η VW δήλωσε ότι θα επενδύσει αρχικά 1 δισεκατομμύριο δολάρια στην κατασκευή ηλεκτρικών φορτηγών και SUV, ενώ άλλα 4 δισεκατομμύρια δολάρια θα διατεθούν στην εταιρεία μέχρι το 2026.
This is exciting! Volkswagen Group CEO Oliver Blume and I are thrilled to announce the formation of a joint venture between our two companies. This partnership brings Rivian’s software and zonal electronics platform to a broader market through Volkswagen Group’s global reach and… pic.twitter.com/11XVNUo89J
— RJ Scaringe (@RJScaringe) June 25, 2024
Η συνεργασία θα δώσει στη VW άμεση πρόσβαση στο λογισμικό της Rivian, επιτρέποντας στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να το χρησιμοποιεί στα αυτοκίνητά της.
Η Rivian, η οποία ιδρύθηκε το 2009, δεν έχει ακόμη επιτύχει ένα κερδοφόρο τρίμηνο και τους πρώτους τρεις μήνες του 2024 σημείωσε καθαρή ζημία άνω των 1,4 δισ. δολαρίων.
Η VW, όπως και άλλοι κολοσσοί της αυτοκινητοβιομηχανίας, έχει δεχθεί πίεση από ανταγωνιστές όπως η Tesla και η κινεζική BYD καθώς προσπαθεί να κάνει στροφή από τα οχήματα που κινούνται με ορυκτά καύσιμα.
Οι γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως η VW, αντιμετωπίζουν επίσης αυξανόμενο ανταγωνισμό από Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίοι επεκτείνονται παγκοσμίως.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Ευρωπαϊκή Ένωση προειδοποίησε ότι θα αυξήσει τους δασμούς στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων έως και 38% .
Μια πολύμηνη έρευνα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπίστωσε ότι οι κινεζικές εταιρείες ηλεκτροκίνητων ηλεκτρικών οχημάτων είχαν ευνοηθεί από άδικες κρατικές επιδοτήσεις. Η Κίνα απάντησε ότι οι δασμοί παραβιάζουν τους διεθνείς κανόνες εμπορίου και χαρακτήρισε την έρευνα ως «προστατευτισμό».
Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, έναν μήνα νωρίτερα, οι ΗΠΑ είχαν δηλώσει ότι θα αυξήσουν τους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα από 25% σε 100%, ενώ και ο Καναδάς σχεδιάζει να εναρμονιστεί με τους δυτικούς εταίρους του.