Σε νέα «καλοκαιρινή» καμπάνια επιστράτευσης προχώρησε το υπουργείο Άμυνας της Ουκρανίας, ώστε να πείσει περισσότερους Ουκρανούς πολίτες να καταταγούν οικειοθελώς στον στρατό, γεμίζοντας το κέντρο του Κιέβου με αφίσες που παρουσιάζουν μια κάπως πιο θελκτική εικόνα των μαχών, την ώρα που οι πολίτες προσπαθούν να αποφύγουν του αξιωματικούς στρατολόγησης στους δρόμους της πόλης.
«Καλοκαίρι, FPV», αναφέρει μια αφίσα, που δείχνει έναν στρατιώτη να χειρίζεται ένα drone –first person view, δηλαδή προβολή πρώτου προσώπου- από μια καρέκλα παραλίας, με τις μπότες του στην άμμο. Ένας άλλος στρατιώτης σε αφίσα υπόσχεται: «Εγγυόμαστε 60 ημέρες προετοιμασίας», ενώ μια άλλη τονίζει στους υποψήφιους στρατιώτες ότι «μπορείτε να είστε ο εαυτός σας».
Σε πρόσφατη ανακοίνωσή του στο Facebook, το υπουργείο Άμυνας υπογράμμισε πως κάθε εθελοντής θα μπορεί να επιλέξει σε ποιο τάγμα επιθυμεί να καταταγεί. «Τώρα έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε τη θέση για θητεία στον στρατό. Ξεχάστε τους φόβους και τις αμφιβολίες σας -ήρθε η ώρα να επιλέξετε το δρόμο σας!», ανέφερε η ανάρτηση. Μεταξύ των πιο δημοφιλών μονάδων, είναι το «φημισμένο» τάγμα Azov και το παράγωγό του, η 3η Ξεχωριστή Ταξιαρχία Εφόδου.
Μιλώντας στο Reuters, ένας αξιωματικός στρατολόγησης ανέφερε πως οι Ουκρανοί πολίτες είναι λιγότερο πρόθυμοι να πολεμήσουν, από ό,τι το προηγούμενο διάστημα. «Τώρα, όσο γνωρίζω, οι περισσότερες ουρές [στα γραφεία στρατολόγησης] είναι από ανθρώπους που θέλουν να λάβουν απαλλαγή [από την υπηρεσία]».
Ο ουκρανικός στρατός διευκρίνισε στο Reuters σε γραπτή δήλωση ότι το ποσοστό κλήτευσης είχε υπερδιπλασιαστεί τον Μάιο και τον Ιούνιο, σε σύγκριση με τους προηγούμενους δύο μήνες, χωρίς να παρέχει, όμως, συγκεκριμένα στοιχεία.
Παρόλο που οι αριθμοί στρατολόγησης παραμένουν κρυφοί, ορισμένοι Ουκρανοί πολιτικοί και στρατιωτικοί αξιωματούχοι έχουν δηλώσει ότι οι αλλαγές, συμπεριλαμβανομένων των καμπανιών για την αύξηση της εθελοντικής στρατολόγησης, έχουν καταφέρει να πείσουν άτομα να καταταγούν.
Η συγκεκριμένη καμπάνια είναι η πιο πρόσφατη σε μια σειρά δράσεων του υπουργείου Άμυνας, το οποίο επιδίδεται συχνά σε τέτοιου είδους προτροπές, παρουσιάζοντας μια πιο ωραιοποιημένη κατάσταση που συχνά θυμίζει… βιντεοπαιχνίδι.
Δείτε παρακάτω μερικές προηγούμενες καμπάνιες: