Μετά την παγκόσμια διακοπή των πληροφοριακών συστημάτων, η Microsoft διαβεβαίωσε ότι όλες οι εφαρμογές και οι υπηρεσίες που είχαν επηρεαστεί προηγουμένως έχουν «ανακάμψει».
«Μετά από μια παρατεταμένη περίοδο παρακολούθησης, διαπιστώσαμε ότι το πρόβλημα έχει μετριαστεί και όλες οι εφαρμογές και η υπηρεσία Microsoft 365 που είχαν επηρεαστεί προηγουμένως έχουν ανακάμψει», δήλωσε ο παγκόσμιος τεχνολογικός κολοσσός στο X.
Νωρίτερα την Παρασκευή, η Microsoft ανέφερε: «Η Microsoft δεν έχει καμία σχέση με το πρόβλημα: Γνωρίζουμε ένα ζήτημα με τους υπολογιστές Windows 365 Cloud που προκλήθηκε από μια πρόσφατη ενημέρωση του λογισμικού CrowdStrike Falcon Sensor».
Σημειώνοντας ότι οι υπολογιστές Mac και Linux δεν επηρεάστηκαν, η CrowdStrike δήλωσε: «Δεν πρόκειται για περιστατικό ασφαλείας ή κυβερνοεπίθεση. Το πρόβλημα έχει εντοπιστεί, έχει απομονωθεί και έχει αναπτυχθεί διόρθωση».
Όμως τα προβλήματα συνεχίζονται
Η Crowdstrike είναι μια εταιρία αξίας 83 δισεκ. δολαρίων με πάνω από 20.000 συνδρομητές σε όλο τον κόσμο, που περιλαμβάνουν την Amazon.com και τη Microsoft.
«Λυπούμαστε βαθύτατα για τον αντίκτυπο που έχουμε προκαλέσει σε πελάτες, ταξιδιώτες, και σε οποιονδήποτε επηρεάζεται από αυτό, συμπεριλαμβανομένης της εταιρείας μας», δήλωσε χθες στο NBC News ο διευθύνων σύμβουλος της Crowdstrike, Τζορτζ Κουρτζ.
Παρά την επιδιόρθωση του προβλήματος, οι εταιρίες πρέπει τώρα να διαχειριστούν πτήσεις και ιατρικά ραντεβού που καθυστέρησαν ή ακυρώθηκαν, παραγγελίες που χάθηκαν και δεκάδες άλλα ζητήματα, που ίσως χρειαστούν ημέρες για να αποκατασταθούν. Εγείρεται επίσης το ζήτημα για το πώς θα πρέπει οι επιχειρήσεις να προστατεύσουν τα συστήματά τους ώστε να αποφύγουν τέτοιου είδους μελλοντικά μπλακ άουτ.
Αρκετά ασιατικά αεροδρόμια ανέφεραν ότι από χθες βράδυ (τοπική ώρα) η λειτουργία τους αποκαταστάθηκε ή είναι «σχεδόν κανονική», και συγκεκριμένα στη Νότια Κορέα, τη Σιγκαπούρη, τη Νέα Ζηλανδία, το Χονγκ Κονγκ και τις Φιλιππίνες. Ωστόσο, ορισμένα «κατάλοιπα των προβλημάτων» που προκαλούν καθυστερήσεις συνεχίζουν να υπάρχουν στο Σίδνεϋ και σήμερα θα επηρεαστούν «πέντε πτήσεις» της εταιρίας χαμηλού κόστους Jetstar στην Ιαπωνία.
Σύμφωνα με κινεζικά κρατικά μέσα ενημέρωσης, αποκαταστάθηκε η λειτουργία του Διεθνούς Αεροδρομίου του Χονγκ Κονγκ, μετά τις πολύωρες διακοπές σε παγκόσμια πληροφοριακά συστήματα που προκλήθηκαν από σφάλμα στην αναβάθμιση λογισμικού ασφαλείας.
Τα συστήματα των αεροπορικών εταιριών για το check-in των επιβατών, που είχαν επηρεαστεί από την παγκόσμια τεχνική βλάβη, αποκαταστάθηκαν, ανέφερε σε ανάρτηση στο Weibo το κρατικό δίκτυο CCTV, επικαλούμενο την Υπηρεσία Αεροδρομίου του Χονγκ Κονγκ. Σύμφωνα με την υπηρεσία αυτή, οι αεροπορικές εταιρίες άλλαξαν σε χειροκίνητο το check-in και δεν επηρεάστηκαν οι λειτουργίες πτήσης.
Χθες, ακυρώθηκαν διεθνώς 5.000 από τις 110.000 προγραμματισμένες πτήσεις.
Την ίδια ώρα, η υπηρεσία κυβερνοασφάλειας της Αυστραλίας ανακοίνωσε σήμερα ότι «κακόβουλες ιστοσελίδες και ανεπίσημοι κωδικοί» κυκλοφορούν στο διαδίκτυο προσφέροντας βοήθεια στην αποκατάσταση των προβλημάτων που δημιουργήθηκαν χθες.
Η Αυστραλία ήταν μια από τις πολλές χώρες που επηρεάστηκαν από την κατάρρευση των πληροφοριακών συστημάτων. Η Commonwealth Bank of Australia, η μεγαλύτερη τράπεζα της χώρας, δήλωσε ότι κάποιοι πελάτες της δεν μπορούσαν να μεταφέρουν χρήματα. Ο εθνικός αερομεταφορέας Qantas το αεροδρόμιο του Σίδνεϋ ανακοίνωσαν ότι υπάρχουν καθυστερήσεις αλλά οι πτήσεις εκτελούνται. Ο πρωθυπουργός Άντονι Αλμπανέζι δήλωσε αργά χθες ότι δεν υπήρξε αντίκτυπος σε κρίσιμες υποδομές, κυβερνητικές υπηρεσίες ή τηλεφωνικά κέντρα έκτακτης ανάγκης.
Διαβάστε επίσης: