ΑΘΗΝΑ
01:32
|
08.09.2024
Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκαν οι βουλευτές της κυβερνητικής πλειοψηφίας καθώς και ο ανεξάρτητος βουλευτής Χαράλαμπος Κατσιβαρδάς.
Βουλή
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Ψηφίστηκε απόψε κατά πλειοψηφία, σε πρώτη ανάγνωση, από την επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, «Ρυθμίσεις για την ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο, επαγγελματικός προσανατολισμός στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μέτρα στήριξης του εκπαιδευτικού συστήματος στις απομακρυσμένες περιοχές».

Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκαν οι βουλευτές της κυβερνητικής πλειοψηφίας καθώς και ο ανεξάρτητος βουλευτής Χαράλαμπος Κατσιβαρδάς, ενώ ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, ΕΛ.ΛΥ, Πλεύση Ελευθερίας και Σπαρτιάτες, επιφυλάχθηκαν για την ψήφιση του στην ολομέλεια και το ΚΚΕ μαζί με τη Νέα Αριστερά και τη ΝΙΚΗ, δήλωσαν ότι καταψηφίζουν.

 Είχαν προηγηθεί οι προτάσεις, παρατηρήσεις και ενστάσεις των αρμόδιων εξωκοινοβουλευτικών φορέων, που είχαν κληθεί στην αρμόδια Επιτροπή να καταθέσουν τις απόψεις τους καθώς και οι διαβεβαιώσεις της υφυπουργού Παιδείας, Ιωάννας Λυτρίβη ότι «θα ληφθούν υπόψη οι βελτιωτικές και πολύ χρήσιμες απόψεις τους».

Παράλληλα, η Λυτρίβη απέρριψε αιτιάσεις και φόβους για κατάργηση της δια ζώσης εκπαίδευσης, τονίζοντας ότι «είναι προφανώς αδιαμφισβήτητη η υπεροχή της δια ζώσης έναντι της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης».

«Δεν νομίζω ότι θα έπρεπε να περνά από κανενός το μυαλό. Όμως η εμπειρία της πανδημίας, μας έδειξε ότι αν δεν υπήρχαν τα τεχνικά εργαλεία, η ψηφιακή διευκόλυνση, τα παιδιά θα έμεναν εκτός μαθησιακής διαδικασίας για περίπου δύο χρόνια με ανυπολόγιστες συνέπειες», ανέφερε.

Η Λυτρίβη έδωσε έμφαση στις διατάξεις «για την ενίσχυση του ψηφιακού μετασχηματισμού με παροχή δωρεάν ψηφιακού φροντιστηρίου και επαγγελματικού προσανατολισμού», υπογραμμίζοντας ότι «όλες οι πλατφόρμες θα είναι απολύτως προσβάσιμες και στα άτομα με αναπηρία».

Η Ιωάννα Λυτρίβη

«Όλοι συνομολογούμε, με βάση και τα διεθνή στοιχεία στο κομμάτι της νεανικής ανεργίας και της αναντιστοιχίας δεξιοτήτων, ότι χρειάζεται ενίσχυση. Η ψηφιακή αυτή πλατφόρμα για τον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό, είναι ένα μέσον, και ναι, θα είναι δωρεάν», είπε. «Έχει ήδη εξασφαλιστεί ένα ποσό ευρωπαϊκής χρηματοδότησης 15 εκ. ευρώ για τέσσερα χρόνια» συμπλήρωσε.

Απαντώντας στον πρόεδρο της ΟΙΕΛΕ, που ανέφερε ότι μένουν άλυτα όλα τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στην ιδιωτική εκπαίδευση, η υφυπουργός Παιδείας αντέτεινε ότι, «προφανώς και δεν αντιμετωπίζονται όλα τα προβλήματα της ιδιωτικής εκπαίδευσης». Όπως είπε, «το παρόν είναι ένα ερανιστικό (σ.σ. κυβερνητικός νεολογισμός αντί της λέξης πολυνομοσχέδιο) νομοσχέδιο, το οποίο αντιμετωπίζει τα επείγοντα ζητήματα που αφορούν σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης»,

Προανήγγειλε μάλιστα ότι «στον προγραμματισμό του υπουργείου Παιδείας είναι, το φθινόπωρο να έρθει νομοσχέδιο για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπου εκεί θα εκτιμηθούν όλα τα αιτήματα και σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς θα προχωρήσουμε σε σχετική νομοθέτηση».

Η υφυπουργός Παιδείας διέψευσε δημοσίευμα της εφημερίδας «Καθημερινή» σύμφωνα με το οποίο «ανοίγει ο δρόμος για την τοποθέτηση καθηγητών δευτεροβάθμιας σε θέση δασκάλων στα δημοτικά σχολεία, αρχικά στα ιδιωτικά».

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Μια άλλη, ξεχωριστή και ρηξικέλευθη Mostra πριν 60 χρόνια

ΔΕΘ: Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εγκαινίασε το γερμανικό περίπτερο

Νέα Αριστερά: Ο Κασσελάκης έκανε τον ΣΥΡΙΖΑ ένα τραμπικό μόρφωμα

Το Ιράν ολοκληρώνει την αποστολή βαλλιστικών πυραύλων στη Ρωσία

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα