ΑΘΗΝΑ
18:37
|
09.11.2024
Μένει να αποδειχθεί η αιτία της πυρκαγιάς και εάν η φωτιά που έκαιγε επί τρεις μέρες στο Αμάρι σχετίζεται με τα σχέδια της ΤΕΡΝΑ.
Αμάρι
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Η φωτιά που ξέσπασε τις τελευταίες τρεις μέρες στο Αμάρι Ρεθύμνου προκάλεσε εύλογα έντονη ανησυχία στους κατοίκους της περιοχής. Τις αιτίες της πυρκαγιάς που απείλησε και κατοικημένες περιοχές αναμένεται να εντοπίσει το ανακριτικό τμήμα της Πυροσβεστικής.

Ωστόσο, η περιοχή προκαλεί εδώ και καιρό το ενδιαφέρον των ΜΜΕ και για έναν άλλο λόγο: Πρόκειται για το υβριδικό έργο στο Αμάρι Ρεθύμνου που έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή και για το οποίο το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχει δώσει το πράσινο φως, εγκρίνοντας τους περιβαλλοντικούς όρους του μεγαλύτερου υβριδικού έργου της Ευρώπης, από την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Το κόστος του έργου ξεπερνά τα 300 εκατ. ευρώ.

Το υβριδικό έργο παραγωγής και αποθήκευσης καθαρής ενέργειας της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή στο Αμάρι της Κρήτης αποτελεί το μεγαλύτερο του είδους του στην Ευρώπη και το πρώτο τέτοιου μεγέθους και χαρακτηριστικών στην Ελλάδα, δεδομένου ότι θα συνδυάζει αιολική ενέργεια και αντλησιοταμίευση.

Σύμφωνα με τα σχέδια, αναμένεται να δημιουργήσει σχεδόν 1.000 νέες θέσεις εργασίας με την εκκίνηση του έργου και τουλάχιστον 100 για την περίοδο που θα λειτουργεί.

Ερωτηματικά ενδεχομένως προκαλεί η περίεργη σύμπτωση εκδήλωσης της πυρκαγιάς σε χώρο που αφορά το υπό κατασκευή έργο μεγάλων διαστάσεων.

Τι περιλαμβάνει το έργο

Από την αναμορφωμένη πλέον ΜΠΕ και σύμφωνη με τις επισημάνσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, προκύπτει ότι θα είναι συνολικής ισχύος 131,6 MW. Αναλυτικότερα, το έργο αφορά στην κατασκευή και λειτουργία Υβριδικού Σταθμού Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας αποτελούμενο από το υποέργο Α’ (ΑΣΠΗΕ) και το υποέργο Β’ [Σύστημα Ελεγχόμενης Παραγωγής και Αποθήκευσης Ενέργειας (ΣΕΠΑΕ)] και τα συνοδά τους έργα, περιλαμβάνοντας συγκεκριμένα:

Α. Τον ΑΣΠΗΕ συνολικής ισχύος 81,6 MW (43,2 MW και 38,4 MW) στις θέσεις «Φρούδια – Λυγιάς – Πλατύβολο» και «Τρούλα – Χαλκιάς – Κορφή», του Δήμου Σητείας, Π.Ε. Λασιθίου, ο οποίος περιλαμβάνει:

-17 Ανεμογεννήτριες στην πρώτη θέση και 8 στη δεύτερη, ονομαστικής ισχύος 4,8 MW εκάστη.

-Βελτίωση στην επαρχιακή οδό «Μονή Τοπλού» περίπου 0,85 χλμ.

-Βελτίωση της υφιστάμενης δασικής οδοποιίας, μήκους 4,86 χλμ περίπου, συντήρηση υφιστάμενης οδοποιίας 0,65 χλμ και διάνοιξη οδοποιίας μήκους 13,87 χλμ περίπου, για τις ανάγκες πρόσβασης στις θέσεις του ΑΠ “Φρούδια-Λυγιάς – Πλατύβολο”.

-Βελτίωση της υφιστάμενης δασικής οδοποιίας, μήκους 0,2 χλμ, περίπου, συντήρηση υφιστάμενης οδοποιίας 0,71 χλμ, περίπου, και διάνοιξη οδοποιίας μήκους 5,27 χλμ περίπου, για τις ανάγκες πρόσβασης στις θέσεις του ΑΠ “Τρούλα-Χαλκιάς-Κορφή”.

-Κέντρο ελέγχου το οποίο θα βρίσκεται σε επιφάνεια οικοπέδου 4.000 τ.μ.

-Υπόγεια γραμμή μέσης τάσης (Μ.Τ.) 20 kV (13,65 χλμ περίπου) για την ηλεκτρική διασύνδεση των Α/Γ με το κέντρο ελέγχου.

-Υπόγεια γραμμή μέσης τάσης κέντρου ελέγχου με Υ/Σ (0,42 χλμ, περίπου).

-Νέο υποσταθμό ανύψωσης Μ.Τ. σε Υ.Τ. (Υ/Σ) στη θέση Ζηρού.

-Γραμμή μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας υψηλής τάσης (Γ.Μ.Υ.Τ.) 150 kV μήκους 13 χλμ, περίπου, (εκ των οποίων τα 5,8 χλμ είναι εναέρια και τα 7,2 χλμ υπόγεια), η οποία συνδέει τον Υ/Σ με την υφιστάμενη Γ.Μ.Υ.Τ. 150 kV «Ιεράπετρας – Σητείας»,

-Ζώνες πρόσβασης στη Γ.Μ.Υ.Τ. μήκους 7,75 χλμ.

Β. Το Σύστημα Ελεγχόμενης Παραγωγής και Αποθήκευσης Ενέργειας (ΣΕΠΑΕ) ισχύος 50 MW, εντός των διοικητικών ορίων των Δήμων Αμαρίου και Ρεθύμνου, το οποίο περιλαμβάνει:

-Την Άνω Δεξαμενή χωρητικότητας 1.2 x 106 m3 ,

-Το Τεχνικό υδροληψίας μήκους 250 μ, για τη σύνδεση της Άνω Δεξαμενής με την προσαγωγή,

-Το Σύστημα προσαγωγής νερού, που συνδέει την άνω δεξαμενή με τον κάτω ταμιευτήρα (υφιστάμενος ταμιευτήρας φράγματος Ποταμών), που περιλαμβάνει αγωγό μήκους 1,7 χλμ, κατακόρυφο φρέαρ προσαγωγής μήκους περίπου 70μ και σήραγγα προσαγωγής μήκους περίπου 230 μέτρα.

-Τον Κάτω ταμιευτήρα (υφιστάμενος ταμιευτήρας φράγματος Ποταμών),

-Τον Σταθμό άντλησης-παραγωγής, με δύο αναστρέψιμες στροβιλοαντλίες, εύρους ισχύος από 37,5 έως 50 MW (παραγωγή / άντληση),

-Τα έργα οδοποιίας, που περιλαμβάνουν έργα βελτίωσης και τροποποίησης στη χάραξη υφιστάμενου χωματόδρομου προσπέλασης στην Άνω Δεξαμενή μήκους περίπου 7,14 χλμ και νέα οδό προσπέλασης στο ΒΙΟΠΑ, μήκους περίπου 3,33 χλμ,

-Τα έργα ηλεκτρικής διασύνδεσης του Συστήματος με την υφιστάμενη Γ.Μ. 150 kV «Ρέθυμνο – Σπήλι», που περιλαμβάνουν νέο υποσταθμό (Υ/Σ) Υψηλής Τάσης ” Ρέθυμνο III”, υπόγεια Γ.Μ.Υ.Τ. 150 kV μήκους περίπου 2,57 χλμ και έργα σύνδεσης με την υφιστάμενη ΓΜΥΤ «Ρέθυμνο-Σπήλι»,

-Τρεις αποθεσιοθαλάμους.

Διευκρινίζεται ότι η ημερήσια ανακυκλούμενη ποσότητα νερού για τη λειτουργία στο υβριδικό έργο στο Αμάρι δεν θα υπερβαίνει τα 770.000 m3.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Άμστερνταμ: Ο ισραηλινός στρατός τελικά δεν θα στείλει αεροπλάνα για την παραλαβή των οπαδών της Μακάμπι

Άγιαξ-Μακάμπι: 5-0: Οι πράκτορες της Μοσάντ, το λεπτό σιγής για τη Βαλένθια, οι βανδαλισμοί, τα συνθήματα και τελικά ο ξυλοδαρμός των Ισραηλινών οπαδών στο Άμστερνταμ.
ΣΥΝΑΦΗ

Τα φαρδιά ρούχα της μόδας, δείχνουν τη φτώχεια μας;

Επίδομα θέρμανσης: Πότε ανοίγει η πλατφόρμα –Τα ποσά

Ρωσία: Πρόταση μετονομασίας του Βόλγκογκραντ σε Στάλινγκραντ

Ισπανία: Αφόρητη δυσοσμία από τα λιμνάζοντα νερά-Φόβοι για λοιμώξεις

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα