ΑΘΗΝΑ
21:20
|
16.09.2024
Συνολικά, το 56% των εταιρειών του Fortune 500 ανέφεραν την τεχνητή νοημοσύνη ως «παράγοντα κινδύνου» στις πιο πρόσφατες ετήσιες εκθέσεις.
AI
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Περισσότερες από τις μισές από τις μεγαλύτερες εταιρείες των ΗΠΑ βλέπουν την τεχνητή νοημοσύνη ως πιθανό κίνδυνο για τις επιχειρήσεις τους, σύμφωνα με μια νέα έρευνα εταιρικών αρχείων που αναδεικνύει πώς η αναδυόμενη τεχνολογία θα μπορούσε να επιφέρει σαρωτικό βιομηχανικό μετασχηματισμό.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ των Financial Times, συνολικά, το 56% των εταιρειών του Fortune 500 ανέφεραν την τεχνητή νοημοσύνη ως «παράγοντα κινδύνου» στις πιο πρόσφατες ετήσιες εκθέσεις τους, σύμφωνα με την έρευνα της Arize AI, μιας ερευνητικής πλατφόρμας που παρακολουθεί τις δημόσιες ανακοινώσεις των μεγάλων επιχειρήσεων. Το ποσοστό αυτό αποτελεί εντυπωσιακό άλμα από μόλις 9% το 2022.

Αντίθετα, μόνο 33 εταιρείες από τις 108 που συζήτησαν ειδικά τη γενεσιουργό τεχνητή νοημοσύνη – τεχνολογία ικανή να δημιουργεί κείμενο που μοιάζει με τον άνθρωπο και ρεαλιστικές εικόνες – την είδαν ως ευκαιρία. Τα δυνητικά οφέλη περιλαμβάνουν αποδοτικότητα κόστους, λειτουργικά οφέλη και επιτάχυνση της καινοτομίας, ανέφεραν οι εν λόγω όμιλοι στις ετήσιες εκθέσεις τους. Πάνω από τα δύο τρίτα αυτής της ομάδας προσδιόρισαν τη γενεσιουργό τεχνητή νοημοσύνη ως κίνδυνο.

Οι γνωστοποιήσεις καταδεικνύουν ότι ο αντίκτυπος της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης είναι ήδη αισθητός σε μια σειρά κλάδων και στην πλειονότητα των μεγαλύτερων εισηγμένων εταιρειών στις ΗΠΑ.

Η τεχνολογία προγνωστικής μηχανικής μάθησης έχει γνωρίσει μεγάλη άνθηση τα τελευταία δύο χρόνια, από τότε που η OpenAI κυκλοφόρησε το δημοφιλές chatbot ChatGPT τον Νοέμβριο του 2022. Έκτοτε, οι εταιρείες Big Tech έχουν επενδύσει δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξη ισχυρών συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης και εκατοντάδες νεοφυείς επιχειρήσεις έχουν ξεκινήσει να εκμεταλλεύονται την ευκαιρία για αναστάτωση.

Μεταξύ των εταιρειών Fortune 500, οι κίνδυνοι της τεχνητής νοημοσύνης που αναφέρονται στις ετήσιες οικονομικές εκθέσεις φέτος περιλαμβάνουν μεγαλύτερο ανταγωνισμό, καθώς τα διοικητικά συμβούλια φοβούνται ότι μπορεί να μην καταφέρουν να ακολουθήσουν τους ανταγωνιστές που εκμεταλλεύονται καλύτερα την τεχνολογία.

Άλλοι πιθανοί κίνδυνοι περιλαμβάνουν ζητήματα φήμης ή επιχειρησιακά ζητήματα, όπως το να παγιδευτούν σε ηθικές ανησυχίες σχετικά με τον πιθανό αντίκτυπο της τεχνητής νοημοσύνης στα ανθρώπινα δικαιώματα, την απασχόληση και την ιδιωτική ζωή.

Ορισμένοι κλάδοι ανησυχούν περισσότερο από άλλους για την ΤΝ.

Πάνω από το 90% των μεγαλύτερων αμερικανικών εταιρειών μέσων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας δήλωσαν ότι τα ταχέως αναπτυσσόμενα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης αποτελούν επιχειρηματικό κίνδυνο φέτος, καθώς και το 86% των ομίλων λογισμικού και τεχνολογίας.

Πάνω από τα δύο τρίτα των εταιρειών τηλεπικοινωνιών του Fortune 500 και περισσότερες από τις μισές εταιρείες υγειονομικής περίθαλψης, χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, λιανικού εμπορίου, καταναλωτικών και αεροδιαστημικών εταιρειών απηύθυναν την ίδια προειδοποίηση στους επενδυτές.

Για παράδειγμα, η Netflix, η υπηρεσία streaming αξίας 290 δισεκατομμυρίων δολαρίων, προειδοποίησε ότι οι ανταγωνιστές θα μπορούσαν να αποκτήσουν πλεονέκτημα έναντι αυτής με την ανάπτυξη τεχνητής νοημοσύνης, γεγονός που θα επηρέαζε «την ικανότητά μας να ανταγωνιζόμαστε αποτελεσματικά και τα αποτελέσματα των δραστηριοτήτων μας θα μπορούσαν να επηρεαστούν αρνητικά».

Ο όμιλος τηλεπικοινωνιών Motorola ανέφερε: «Η εταιρεία έχει την ευκαιρία να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις της τεχνολογίας στην οικονομία:

Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να μην λειτουργεί πάντα όπως προβλέπεται και τα σύνολα δεδομένων μπορεί να είναι ανεπαρκή ή να περιέχουν παράνομες, προκατειλημμένες, επιβλαβείς ή προσβλητικές πληροφορίες, γεγονός που θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά τα κέρδη και τη φήμη της.

Ορισμένες εταιρείες αναφέρθηκαν σε οικονομικούς κινδύνους που σχετίζονται με την εξελισσόμενη χρήση συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης, όπως το αυξανόμενο και απρόβλεπτο κόστος.

Η Salesforce, μια επιχείρηση λογισμικού που αποτιμάται στα 250 δισ. δολάρια, δήλωσε ότι η υιοθέτηση της ΤΝ «παρουσιάζει αναδυόμενα ηθικά ζητήματα» γύρω από τη συλλογή δεδομένων και την προστασία της ιδιωτικής ζωής. Είπε ότι τα περιθώρια κέρδους της θα μπορούσαν να επηρεαστούν από την «αβεβαιότητα» γύρω από τις αναδυόμενες εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, πράγμα που σημαίνει ότι πιθανότατα θα πρέπει να δεσμεύσει μεγαλύτερες επενδύσεις για την ανάπτυξη και τη δοκιμή νέων μοντέλων.

Οι νομικοί, κανονιστικοί κίνδυνοι και οι κίνδυνοι για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο όσον αφορά την τεχνητή νοημοσύνη ήταν επίσης ένα κοινό θέμα μεταξύ των εταιρειών Fortune 500.

Ο γίγαντας της ψυχαγωγίας Disney προειδοποίησε ότι «οι κανόνες που διέπουν τις νέες τεχνολογικές εξελίξεις», όπως η γενεσιουργός τεχνητή νοημοσύνη, «παραμένουν αδιευκρίνιστοι», γεγονός που θα μπορούσε να πλήξει το υφιστάμενο επιχειρηματικό της μοντέλο, όπως οι ροές εσόδων από τη χρήση της πνευματικής της ιδιοκτησίας και τον τρόπο με τον οποίο δημιουργεί προϊόντα ψυχαγωγίας.

Η Viatris, ο φαρμακευτικός όμιλος που αποσχίστηκε από την Pfizer, προειδοποίησε ότι η χρήση λύσεων τεχνητής νοημοσύνης από υπαλλήλους ή προμηθευτές «θα μπορούσε να οδηγήσει στη δημόσια αποκάλυψη εμπιστευτικών πληροφοριών», καθώς και σε «μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση» σε προσωπικά δεδομένα που αφορούν υπαλλήλους, συμμετέχοντες σε κλινικές δοκιμές ή άλλους.

Μεταξύ των λίγων εταιρειών που διαφημίζουν την τεχνητή νοημοσύνη ως πιθανό όφελος ήταν οι όμιλοι υγειονομικής περίθαλψης Quest Diagnostics και Cigna, οι οποίοι δήλωσαν ότι η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη βελτιώνει τμήματα της επιχείρησης, όπως η εξυπηρέτηση πελατών, η επεξεργασία δειγμάτων και η ανάλυση απαιτήσεων, και η διαφημιστική εταιρεία IPG, η οποία δήλωσε ότι «προσθέτει νοημοσύνη στη δημιουργία περιεχομένου σε όλο το φάσμα του μάρκετινγκ».

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

NASA: Αστεροειδής μεγέθους «ενός σταδίου» θα πλησιάσει στις 17/9 τη Γη

Το «πάγωμα» των αντικειμενικών αξιών εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών

Ουγγαρία: Οριακό «όχι» στις βραχυχρόνιες μισθώσεις από το 2026 στο 6ο διαμέρισμα της Βουδαπέστης

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών καταγγέλλει: Διαφημιστικό τρικ το «Καλάθι του μαθητή»

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα