19.09.2024
Η επιστημονική ομάδα πρότεινε την ενσωμάτωσή του στο ρωσο-κινεζικό έργο για την κατασκευή ενός ερευνητικού σταθμού στην Σελήνη.
Σελήνη

Κινέζοι επιστήμονες πρότειναν την κατασκευή ενός μαγνητικού εκτοξευτή στη Σελήνη, ο οποίος θα μπορούσε να αποτελέσει έναν οικονομικά αποδοτικό τρόπο για την μεταφορά των πόρων που εξορύσσονται στη σεληνιακή επιφάνεια στη Γη και, επιπλέον, μέρος του ρωσοκινεζικού σχεδίου για τον σεληνιακό σταθμό, ανέφεραν τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης την Κυριακή.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι επιστήμονες από το Ινστιτούτο Δορυφορικής Μηχανικής της Σαγκάης προτείνουν ότι η εγκατάσταση μαγνητικής αιώρησης θα λειτουργεί με την ίδια αρχή όπως η ρίψη σφύρας στον στίβο, αλλά η περιστροφή με αυξανόμενη ταχύτητα θα πραγματοποιείται πριν από την αποστολή μιας κάψουλας φορτίου στη Γη.

Οι επιστήμονες είναι πεπεισμένοι ότι, λόγω των μοναδικών περιβαλλοντικών συνθηκών στη Σελήνη, όπως το υψηλό κενό και η χαμηλή βαρύτητα, τα ωφέλιμα φορτία μπορούν να αποστέλλονται δύο φορές την ημέρα και το κόστος μιας τέτοιας μεταφοράς θα είναι περίπου το 10% του κόστους των υφιστάμενων μεθόδων.

Όπως αναφέρουν στο έγγραφο:

Η τεχνική ετοιμότητα του συστήματος είναι σχετικά υψηλή. Δεδομένου ότι καταναλώνει μόνο ηλεκτρική ενέργεια και δεν απαιτεί καθόλου προωθητικό καύσιμο, θα είναι σχετικά μικρό σε κλίμακα και απλό στην εφαρμογή του.

Σημείωσαν επίσης ότι το κύριο έργο θα είναι η εξαγωγή ηλίου-3 που θα συμβάλει στην επίλυση του προβλήματος της ενεργειακής κρίσης στη Γη. Το έργο, κατά τη γνώμη τους, θα συμβάλει επίσης στην ανάπτυξη τεχνολογιών εξόρυξης στο διάστημα, βαρέων οχημάτων εκτόξευσης και τεχνητής νοημοσύνης.

Το προτεινόμενο σύστημα εκτόξευσης θα χρησιμοποιεί έναν περιστρεφόμενο βραχίονα μήκους 50 μέτρων και έναν υπεραγώγιμο κινητήρα υψηλής θερμοκρασίας για την εκτόξευση καψουλών με εξορυγμένους πόρους. Δέκα λεπτά μετά την εκτόξευση, η ταχύτητα περιστροφής του βραχίονα θα φτάσει τη δεύτερη κοσμική ταχύτητα της Σελήνης των 2,4 χιλιομέτρων ανά δευτερόλεπτο και περίπου το ένα έκτο της δεύτερης κοσμικής ταχύτητας της Γης – και θα τον θέσει στη σωστή τροχιά για την επιστροφή στη Γη.

Το σύστημα έχει σχεδιαστεί για να διαρκέσει τουλάχιστον 20 χρόνια, αλλά θα ζυγίζει περίπου 80 τόνους, οπότε προτού παραδοθεί στη Σελήνη, θα πρέπει να περιμένει την έναρξη λειτουργίας του κινεζικού υπερβαρέως οχήματος εκτόξευσης, αναφέρει το δημοσίευμα.

Η ομάδα που ασχολείται με το έργο πρότεινε ότι θα μπορούσε να αποτελέσει μέρος ενός προτεινόμενου κοινού ρωσο-κινεζικού έργου για την κατασκευή ενός ερευνητικού σταθμού στο νότιο πόλο της Σελήνης έως το 2035.

Η διακυβερνητική ρωσο-κινεζική συμφωνία για την από κοινού δημιουργία του Διεθνούς Επιστημονικού Σεληνιακού Σταθμού (ISLS) υπεγράφη στις 25 Νοεμβρίου 2022. Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν υπέγραψε νόμο για την επικύρωση της συμφωνίας στις 12 Ιουνίου 2024 και η συμφωνία τέθηκε σε ισχύ στις 18 Ιουλίου. Το έγγραφο δημοσιεύθηκε στις 25 Ιουλίου. Αναφέρει ότι ο σταθμός θα δημιουργηθεί σε τρεις φάσεις και θα δέχεται μονάδες τόσο στην επιφάνεια του φυσικού δορυφόρου της Γης όσο και στην τροχιά του. Κατά τη διάρκεια της τρίτης φάσης, προβλέπεται όχι μόνο η μελέτη και η ανάπτυξη της Σελήνης, αλλά και η παροχή βοήθειας σε άλλες χώρες για την προσεδάφιση στη Σελήνη. Οι ημερομηνίες υλοποίησης για καθεμία από τις φάσεις δεν έχουν ακόμη αναφερθεί.

Συμφωνία μεταξύ Τουρκίας και TotalEnergies για την προμήθεια LNG