Εκπαιδευτικοί και γονείς πραγματοποίησαν το μεσημέρι της Τετάρτης συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το κτίριο του υπουργείου Παιδείας με αίτημα να μην συγχωνευθούν εκατοντάδες σχολικά τμήματα.
Φωτορεπορτάζ από τη συγκέντρωση εκπαιδευτικών και γονέων έξω από το υπουργείο Παιδείας για τις συγχωνεύσεις-καταργήσεις τμημάτων https://t.co/9Qe8VrzdBi pic.twitter.com/ZnFB4LR4Zv
— Esos.gr (@esosgr) September 4, 2024
Οι συγκεντρωμένοι ανταποκρίθηκαν σε καλέσματα της ΔΟΕ, της ΟΛΜΕ, της ΠΟΣΕΕΠΕΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής) και της ΑΣΓΜΕ (Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας).
Όταν εκπαιδευτικοί επιχείρησαν να μπουν στον προαύλιο χώρο του υπουργείου, δυνάμεις των ΜΑΤ χρησιμοποίησαν εναντίον τους χημικά.
Απίστευτη αθλιότητα απο την κυβέρνηση.
— Praxis Review (@praxis_review) September 4, 2024
Τα ΜΑΤ έριξαν χημικά σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές στο υπ. Παιδείας (ΦΩΤΟ) https://t.co/1tnGvCUub1 pic.twitter.com/6XRTsOyCT6
Όπως καταγγέλλουν οι ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, εκατοντάδες τμήματα συγχωνεύονται ή και καταργούνται, κατά παράβαση της ισχύουσας νομοθεσίας και μη συμπεριλαμβάνοντας μαθητές/τριες που έχουν παραπεμφθεί στην εξεταστική του Σεπτεμβρίου, με τεράστιες συνέπειες τόσο στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών όσο και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Οι μαζικές συγχωνεύσεις μονάδων με βάση την αναλογία 1 τμήμα ανά 27-28 μαθητές ανά τάξη, που υλοποιεί το υπουργείο Παιδείας, οδηγεί στην κατάργηση τουλάχιστον 1.000 τμημάτων, συμβαίνει δηλαδή κάτι που θα αναλογούσε στην κατάργηση πάνω από 100 σχολείων, σύμφωνα με εκπαιδευτικούς φορείς.
Όπως καταγγέλλεται, «καταργούνται τμήματα ακόμα και κατευθύνσεων στα Γενικά Λύκεια και ολόκληρων τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, παρότι ήδη συμπληρώνουν διψήφιο αριθμό μαθητών/τριών και αναμένονται και οι εγγραφές των μετεξεταστέων και ταυτόχρονα δίνονται προφορικές οδηγίες για αντιπαιδαγωγικές μετακινήσεις μαθητών/τριών σε άλλα σχολεία».
Όπως σημειώνεται σε άρθρο του Προέδρου του Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου, Δημήτρη Πολυχρονιάδη στην Εκπαιδευτική Λέσχη:
«Ποιος μπορεί, από τους υπηρεσιακούς παράγοντες του ΥΠΑΙΘΑ με την βαριά επιστημονική σκευή της “αριστείας” τους, να επιχειρηματολογήσει υπέρ των πλεονεκτημάτων του καταστροφικού παιδαγωγικά και μορφωτικά εγχειρήματος των συγχωνεύσεων – καταργήσεων τμημάτων και της αύξησης του αριθμού των μαθητών στα τμήματα των Δημόσιων Σχολείων;
Η πραγματική και ουσιαστική αλήθεια για την εφαρμογή των πολιτικών αυτών της νεοφιλελεύθερης λαίλαπας που πλήττουν τη Δημόσια & Δωρεάν Εκπαίδευση την τελευταία πενταετία στη χώρα μας έχουν να κάνουν με τις προσπάθειες συρρίκνωσης & ιδιωτικοποίησης του Δημόσιου και Δωρεάν Σχολείου, αφού από 22 μαθητές που προβλεπόταν ως ελάχιστος αριθμός μαθητών για κάθε τμήμα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση το 2018 ανεβήκαμε με νόμο στον αριθμό 25 το 2020 και επιχειρείται σήμερα να γενικευθεί αυτό μέσα σε μια περίοδο ακραίας υπογεννητικότητας, γεγονός που θα επέτρεπε την μείωση κι όχι την αύξηση του αριθμού των μαθητών στην τάξη».