Με σφοδρή επίθεση κατά της Ρωσικής Εκκλησίας και του «ρωσικού κόσμου», καθώς και με φιλενωτικές κινήσεις αβροφροσύνης προς τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, έληξαν προχθές οι εργασίες της Ι (10ης) Σύναξης των Ιεραρχών του Οικουμενικού Θρόνου στην Κωνσταντινούπολη, με την ευκαιρία εορτασμού της Ινδίκτου (έναρξη εκκλησιαστικού έτους), την 1η Σεπτεμβρίου.
Ο πρόεδρος της Σύναξης Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος Β’, κατά το τριήμερο 1-3/9/2024, διηύθυνε τις εργασίες της προς την κατεύθυνση των οδών που συστηματικά έχει διανοίξει κατά τις τελευταίες δεκαετίες (προσωπική και γενική ρήξη με τη Μόσχα, σφιχτός εναγκαλισμός με τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και τους προκαθημένους της, θρησκευτική διαίρεση της Ορθόδοξης Ουκρανίας κ.α.), χωρίς κάποιος από τις δεκάδες των παρισταμένων Αρχιεπισκόπων, Μητροπολιτών και Επισκόπων των Επαρχιών του Οικουμενικού Πατριαρχείου, των Αυτονόμων Εκκλησιών Φινλανδίας κι Εσθονίας και των «Νέων Χωρών» της Ελλάδας, καθώς και Αρχόντων (λαϊκών που τους έχει απονεμηθεί ο σχετικός τίτλος από τον Πατριάρχη) απ’ όλο τον κόσμο, να εκφράσει ηχηρή αντίδραση.
Μετά την ολοκλήρωση της Σύναξης ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως προετοιμάζεται να βρεθεί στην Αυστραλία σε έναν μήνα ακριβώς από σήμερα (4-19/10/24), για μια «αποστολική» -όπως κατά ακραία υπερβολή κολακείας και ανυπόστατα την έχει χαρακτηρίσει ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας Μακάριος- επίσκεψή του στο Σίδνεϊ και τη Μελβούρνη, με αφορμή την κορύφωση των εορτασμών για τα 100 χρόνια από την επίσημη ίδρυση της Ελληνορθόδοξης Εκκλησίας στην Αυστραλία (1924), η οποία υπάγεται στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, όπως και κάθε άλλη Εκκλησία της ελληνικής Διασποράς. (Θα επανέλθουμε παρακάτω στην πατριαρχική επίσκεψη στην Αυστραλία)
Κατά μέτωπο επίθεση στη Ρωσία και «κοινό Πάσχα» με τη Δύση
Στις εργασίες της τριήμερης Σύναξης μια σειρά Ιεραρχών ανέπτυξαν εισηγήσεις για θέματα που απασχολούν σήμερα την Εκκλησία, με πρώτα -όπως διαγράφεται και στο τελικό Ανακοινωθέν της Σύναξης- τη σφοδρή (έως απόλυτα εχθρική) αντιπαράθεση της Ελληνορθοδοξίας με τη Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία σε διάφορα μέτωπα (Ουκρανία, εισπήδησή της στην Αφρική/στη δικαιοδοσία του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.λπ.) και την προώθηση στενότερου εναγκαλισμού με τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία (που προωθεί συστηματικά ο κ. Βαρθολομαίος), με αφορμή το ερχόμενο Πάσχα (20 Απριλίου 2025), το οποίο θα γιορτάσει από κοινού όλος ο χριστιανικός κόσμος (ανατολικός/ορθόδοξος και δυτικός) καθώς συμπίπτει η ημερομηνία εορτασμού του με βάση και το Γρηγοριανό ημερολόγιο -που ακολουθείται από τους δυτικούς- και το Ιουλιανό ημερολόγιο -που ακολουθείται από την ανατολική (Ορθόδοξη) Εκκλησία.
Μάλιστα, στο Ανακοινωθέν εκφράζεται η ευχή, στο πλαίσιο της πολυπόθητης ενότητας της Χριστιανοσύνης, το ερχόμενο Πάσχα να αποτελέσει αφετηρία μόνιμου κοινού εορτασμού του στο μέλλον απ’ όλους τους Χριστιανούς,βάσει του τρόπου υπολογισμού της ημερομηνίας του από τους Ορθοδόξους.
Επιπλέον, γνωστοποιείται ο πανηγυρικός εορτασμός, περί τα τέλη Μαϊου 2025, στη Νίκαια της Βιθυνίας της επετείου των 1.700 ετών από την Α’ Οικουμενική Σύνοδο της Νίκαιας, όπου έχει αποδεχθεί να παρευρεθεί και ο Πάπας Φραγκίσκος.
Το πλήρες κείμενο του Ανακοινωθέντος της Σύναξης της Κωνσταντινούπολης στον παρακάτω σύνδεσμο της επίσημης ιστοσελίδας του Οικουμενικού Πατριαρχείου (εδώ).
«Δικτατορία του ράσου» με το νέο «Σύνταγμα» στην Αυστραλία
Η Σύναξη της Ιεραρχίας του Οικουμενικού Θρόνου έδωσε την ευκαιρία στον Αρχιεπίσκοπο Αυστραλίας Μακάριο Γρινιεζάκη για άλλο ένα υπερπόντιο ταξίδι από τη μακρινή Επαρχία του στην Κωνσταντινούπολη (το 5ο ή 6ο φέτος, αν δεν έχουμε χάσει το λογαριασμό), προκειμένου να συνδυάσει τη συμμετοχή του σ’ αυτήν με την «πανηγυρική» και πολυαναμενόμενη έγκριση του νέου Καταστατικού/Συντάγματος της Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας από τον Πατριάρχη και την Ιερά Σύνοδο του Πατριαρχείου (29/8/2024). Συνοδεία του alterego του, του Αρχιδιακόνου του και Διευθυντή Οικονομικών της Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας, Αθηναγόρα και του προσωπικού φωτογράφου και εικονολήπτη του στο ταξίδι, ο κ. Μακάριος εισέπραξε τα εύσημα της Συνόδου επειδή με το νέο Καταστατικό «του»… εκκλησιαστικοποίησε την Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας! Δηλαδή, επέβαλε την απόλυτη δικτατορία του «ράσου» και αφαίρεσε κάθε ουσιαστικό ρόλο από το δυναμικό λαϊκό σώμα της Ομογένειας, το οποίο έκτισε, καταχρεώθηκε, αποπλήρωσε και στήριξε με κόπους και θυσίες τριών γενεών τους ναούς, τις κοινοτικές αίθουσες εκδηλώσεων, τα ιδρύματα, τα σχολεία, τα Κέντρα Προνοίας και συμμετείχε δραστήρια –ως ενεργό πλήρωμα της Ελληνορθόδοξης Εκκλησίας στην Αυστραλία υπό τους Αρχιεπισκόπους Ιεζεκιήλ (1959-1974) και Στυλιανό (1975-2019), που το σεβάστηκαν και το αξιοποίησαν– στη λήψη αποφάσεων για την πρόοδο της Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας (όπως προβλεπόταν στο έως τώρα Σύνταγμα της Αρχιεπισκοπής/σε ισχύ από το 1959).
Ενέκριναν χωρίς να διαβάσουν τα άρθρα!
Το νέο Καταστατικό υποτίθεται ότι έλαβε αρχικά την έγκριση της Κληρικο-Λαϊκής Συνέλευσης της Αρχιεπισκοπής τον περασμένο Σεπτέμβριο (της μοναδικής που συγκάλεσε, μόλις κατά τον 5ο χρόνο της θητείας του, ο κ. Μακάριος), από συνέδρους που δεν τους δόθηκε η ευκαιρία να διαβάσουν καν τα άρθρα τα οποία «ενέκριναν», παρά μόνο το προοίμιο του κάθε κεφαλαίου του νέου Συντάγματος. Μάλιστα, όπως καταγγέλθηκε από συνέδρους (λαϊκούς), που ζήτησαν να τους παρασχεθούν τα κείμενα των άρθρων του νέου Καταστατικού για να τα μελετήσουν πριν τα εγκρίνουν, μεγαλόσχημος εκτός Αυστραλίας Ιεράρχης -προσκεκλημένος του κ. Μακαρίου στην Κληρικο-Λαϊκή- τους επέπληξε για το «θράσος τους» να ζητούν κάτι τέτοιο, αφού αυτό «προδίδει ότι δεν έχουν εμπιστοσύνη στους Επισκόπους των»! Έτσι, στα «τυφλά»… εγκρίθηκε από κληρικούς και λαϊκούς το νέο Καταστατικό της Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας, που παραδίδει τα πάντα (περιουσιακά στοιχεία της Αρχιεπισκοπής και των Ενοριών-Κοινοτήτων, ιδρυμάτων κ.α.) ουσιαστικά εν λευκώ στα χέρια του εκάστοτε Αρχιεπισκόπου και των άφωνων υφισταμένων του Επισκόπων. Κι όλ’ αυτά ενώ η ομογένεια της Αυστραλίας διατηρείται ουσιαστικά στο σκοτάδι για τις καταλυτικές εξελίξεις που την αφορούν άμεσα!..
Και για να μην υπάρχει καμία απολύτως αμφιβολία για τις επιδιώξεις του κ. Μακαρίου και τον στοχευμένο σκοπό του για πλήρηαποκοπή των λαϊκών στελεχών της Αρχιεπισκοπής από κάθε πτυχή λήψης αποφάσεων, παρ’ ότι υποτίθεται διατηρούνται οι θεσμοί της Κληρικο-Λαϊκής Συνέλευσης και του Αρχιεπισκοπικού Συμβουλίου (σε απολύτως διακοσμητικό ρόλο πλέον, όπως υποδεικνύει επίσημη ανακοίνωση της Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας), η συνεδρίαση του νέου Αρχιεπισκοπικού Συμβουλίου -όπου κυριαρχούν οι κληρικοί, αντί των λαϊκών- στις 22 Ιουλίου στο Σίδνεϊ αποδεικνύει την περιθωριοποίηση και τον ευνουχισμό του λαϊκού πληρώματος στην Ελληνορθόδοξη Εκκλησία της Αυστραλίας επί Μακαρίου:
«Τη Δευτέρα, 22 Ιουλίου 2024, συνήλθε σε συνεδρία το Αρχιεπισκοπικό Συμβούλιο της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας, υπό την προεδρία του Σεβασμιωτάτου Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας κ. Μακαρίου, στο Σύδνεϋ, με αποκλειστικό θέμα συζητήσεως την επικείμενη Αποστολική Επίσκεψη της Α.Θ. Παναγιότητος, του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου στην Αυστραλία (4-19 Οκτωβρίου).
Το Αρχιεπισκοπικό Συμβούλιο δήλωσε ομόφωνα την εμπιστοσύνη του προς τη Μητέρα Εκκλησία, τον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη και τον Σεβασμιώτατο Αρχιεπίσκοπο Αυστραλίας, καιεξέφρασε την εδραία πεποίθησή του ότι το μέλλον της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας μπορεί να διασφαλιστεί μόνο με την τήρηση των Ιερών Κανόνων, οι οποίοι δεν επιτρέπουν τη διοίκηση των εκκλησιαστικών πραγμάτων από λαϊκούς».
Η διαχείριση/διοίκηση των «εκκλησιαστικών πραγμάτων» (συμπεριλαμβανομένων περιουσιακών στοιχείων, «επενδύσεων» κ.α.) βαφτίστηκε με μια φράση «τήρηση των Ιερών Κανόνων»! Τι ωραία που «εκκλησιαστικοποιήθηκε» η Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας από τον διάδοχο του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Στυλιανού -κατά κοινή ομολογία ενός τεραστίου μεγέθους και διεθνούς αναγνώρισης Ιεράρχη και Θεολόγου- που επί 44 χρόνια ανέστησε από το χάος και τις διαιρέσεις, ανέπτυξε σε κολοσσό Οργανισμό του Ελληνισμού και διοικούσε προφανώς μια «μη εκκλησιαστικοποιημένη» Επαρχία του Οικουμενικού Θρόνου!..
«Εγκώμια κι ευγνωμοσύνη» κατά παραγγελία
Η πρόσφατη ολοπρόθυμη «ευλογία» του Πατριάρχη για ικανοποίηση του αιτήματος του Μακαρίου να αποκτήσει «Σύνοδο Επισκόπων» («Επαρχιακή Σύνοδο», για να μην υπολείπεται άλλων Αρχιεπισκόπων, π.χ. Αμερικής/ΗΠΑ), με την επίσημη θέσπιση έξι Επισκοπικών Επαρχιών στην Αυστραλία με ισάριθμους Επισκόπους (στην ουσία οι ήδη υφιστάμενοι Βοηθοί Επίσκοποι προήχθησαν σε Επισκόπους), έδωσε την αφορμή για ουρανομήκειςεγκωμιασμούς του Πατριάρχη και του ίδιου του κ. Μακαρίου από τους υφισταμένους του κληρικούς και τα συμβούλια των Ενοριών-Κοινοτήτων της Αρχιεπισκοπής, της Νεολαίας κ.ά.. Ακόμα και με κατά παραγγελία και καθ’ υποβολήν επιστολές προς το Πατριαρχείο, όπως αποδεικνύεται από σχετική επιστολή/εντολή του Πρωτοσυγκέλου της Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας-Αρχιμανδρίτη του Οικουμενικού Θρόνου π. Χριστοφόρου Κρικέλη προς τους ιερείς τον περασμένο Μάρτιο (δημοσιεύουμε το πρωτότυπο στα αγγλικά παρακάτω- ακολουθεί μετάφραση αποσπασμάτων της στα ελληνικά):
…Πολλοί ιερείς Ενοριών από όλη την Αυστραλία έχουν γράψει επιστολές ευγνωμοσύνης και προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη και προς τον Αρχιεπίσκοπό μας, για την πρόσφατη απόφαση του Οικουμενικού μας Πατριαρχείου που μας ικανοποιεί το αίτημά μας όχι μόνο για νέο σύνταγμα, αλλά επίσης και για Επαρχιακή Σύνοδο… Θα σας ζητούσα όλους τώρα να προετοιμάσετε τέτοιες επιστολές αν δεν το έχετε κάνει ήδη, και να εμπλέξετε την Εκτελεστική σας Επιτροπή/το Ενοριακό σας Συμβούλιο, τη Φιλόπτωχο και την Ομάδα Νεολαίας να κάνουν το ίδιο…
Έχω συμπεριλάβει μερικά καίρια σημεία για το τι μπορεί να αναφερθεί (σ.σ. στις επιστολές) ώστε να βοηθηθούν όσοι χρειάζονται περισσότερες πληροφορίες.
Περιμένω με ανυπομονησία να το λάβω αυτό (σ.σ. τις επιστολές) και σας ευχαριστώ προκαταβολικά για όλες τις προσπάθειές σας.
Με σεβασμό
+ π. Χριστοφόρος Κρικέλης
Η 15ήμερη επίσκεψη Βαρθολομαίου στην Αυστραλία
Με αυτές τις προϋποθέσεις αναμένεται ο Οικουμενικός Πατριάρχης να επισκεφθεί την Αυστραλία από τις 4 Οκτωβρίου και για ένα 15ήμερο, με τις προσδοκίες που καλλιεργεί ο προστατευόμενός του Ποιμενάρχης Μακάριος να είναι υψηλές, για να εορτασθούν τα 100 χρόνια της Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας. Στην πραγματικότητα ο Πατριάρχης θα επισκεφθεί μόνο τις δυο μεγαλύτερες πόλεις της Αυστραλίας, το Σίδνεϊ και τη Μελβούρνη, όπου και θα χοροστατήσει σε δύο μαζικές Λειτουργίες (6/10 στο Σίδνεϊ σε κεντρικό θέατρο της πόλης/ICC Sydney Theatre Darling Harbor – 9.000 θέσεων και 13/10 στη Μελβούρνη σε κεντρικό γήπεδο τένις/Margaret Court Arena – 7.500 θέσεων), ενώ θα παρατεθούν και δύο δείπνα προς τιμήν του –με κόστος συμμετοχής $250 το άτομο (8/10 στο Σίδνεϊ, ICC Grand Ballroom Darling Harbour – 3.600 θέσεων και 14/10 στη Μελβούρνη, Centerpiece στις εγκαταστάσεις του Ολυμπιακού Πάρκου Μελβούρνης,περίπου 1.500 θέσεων) σε μεγάλες αίθουσες εκδηλώσεων.
Φυσικά, έχουν προγραμματιστεί σειρά επαφών του Πατριάρχη με την ανώτατη πολιτειακή και πολιτική ηγεσία της Αυστραλίας κι άλλους τοπικούς παράγοντες, καθώς και επιτόπιες επισκέψεις του εντός των δύο μεγαλουπόλεων -πράγμα που προβληματίζει σοβαρά τον ιδιαίτερο κύκλο του Πατριάρχη, δεδομένης της προχωρημένης ηλικίας του.
Ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας «βάφτισε» για λόγους εντυπωσιασμού και κολακείας προς τον κ. Βαρθολομαίο την περιοδεία του Πατριάρχη στην Αυστραλία «ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ» -αναγορεύοντας αυθαίρετα και αντι-εκκλησιαστικά τον Πατριάρχη σε «Απόστολο» ή «Ισαπόστολο»! Μάλλον το «πατριαρχική περιοδεία» το θεώρησεπολύ λίγο για τον άνθρωπο στον οποίο «χρωστάει τα πάντα» ως προς την ιεραρχική του εξέλιξη… Κι έχει βάλει προσωπικό «στοίχημα» να είναι «ιστορική» η επίσκεψη αυτή (παρ’ ότι έχει προηγηθεί η πρώτη, πολύ σημαντική, πραγματική αυστραλιανή περιοδεία του κ. Βαρθολομαίου ως Πατριάρχη στην Αυστραλία το 1996 -επί Ποιμαντορίας του Αρχιεπισκόπου Στυλιανού- με επισκέψεις σε πολύ περισσότερες πόλεις και ουσιαστική επαφή του με την εκεί Ομογένεια).
Μάλιστα, ο Μακάριος έχει δώσει πολύ αυστηρές εντολές σε όλες τις Ενορίες – Κοινότητες της Αυστραλίας (ιδίως των μεγάλων πόλεων-κέντρων του Ελληνισμού) να εξασφαλίσουν την προσέλευσητουλάχιστον δύο μεγάλων λεωφορείων με ενορίτες τους στις εκδηλώσεις (πάνω από 100 άτομα, δηλαδή, η κάθε μία από τις περίπου 120 Ενορίες-Κοινότητες συνολικά) της πατριαρχικής επίσκεψης, με απειλή αυστηρών κυρώσεων για τους ιερείς που δεν θα πιάσουν αυτόν τον στόχο εκ μέρους της Ενορίας τους (όπως συζητείται έντονα στους κύκλους των κληρικών της Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας, εδώ και μήνες).
«Μαραθώνιος» εγκαινίων λειτουργούντων ναών
Εντύπωση και πολλή συζήτηση εντός Αυστραλίας, πάντως, προκαλεί εδώ και μήνες το νέο «σπορ» στο οποίο επιδίδεται με ιδιαίτερο ζήλο ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας. Έχει πάρει φόρα και τελεί συνεχώς εγκαίνια ναών, που έχουν ανεγερθεί και λειτουργούν επίσημα (έχοντας τελέσει στο παρελθόν τα θυρανοίξιά τους) εδώ και δεκαετίες, εξυπηρετώντας τις ανάγκες των ομογενών μας στην Αυστραλία. Εν τούτοις, σε πολλούς εξ αυτών δεν είχαν τελεσθεί τα εγκαίνιά τους για τυπικούς λόγους. (Επί μακαριστού Αρχιεπισκόπου Στυλιανού, όταν είχαν ανεγερθεί και οι περισσότεροι, είχε καθιερωθεί να μην εγκαινιάζονται οι ναοί προτού ολοκληρωθεί η πλήρης εξόφληση των πολυετών δανείων που είχαν ληφθεί από τα δ.σ. των Ενοριών-Κοινοτήτων για την απόκτηση των οικοπέδων και την ανέγερση των ναών, ώστε να μην προκύψει κίνδυνος κατάσχεσης τυχόν καθαγιασμένου -αλλά μη αποπληρωμένου- ναού από τράπεζες ή άλλους δανειστές).
Τώρα, λοιπόν, που τα δάνεια για τη συντριπτική πλειονότητα των ναών έχουν εξοφληθεί από τους παράγοντες των Ενοριών – Κοινοτήτων (οι οποίοι, μάλιστα, έμπαιναν συχνά εγγυητές με την προσωπική τους περιουσία για το δάνειο προς ανέγερση ναού), ο κ. Μακάριος μπορεί ελεύθερα κι ανεμπόδιστα να τους εγκαινιάζει και να τους καθαγιάζει. Και δεν θα υπήρχε αντίρρηση ή αμφισβήτηση γι’ αυτό, αν κατά τις πανηγυρικές τελετές των σημερινών εγκαινίων μνημονεύονταν και οι πραγματικοί συντελεστές της ίδρυσης/ανέγερσης των ναών, αντί να συσκοτίζεται η θεμελιώδης και καταλυτική συνεισφορά των προγενεστέρων (Αρχιεπίσκοποι κι Επίσκοποι που υπό την ευλογία και καθοδήγησή τους θεμελιώθηκαν και ανεγέρθηκαν οι ναοί) και ν’ απαθανατίζονται στις αναμνηστικές πλάκες που αναρτώνται τώρα στο εξωτερικό κάθε ναού μόνο ο σημερινός Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας Μακάριος και ο επιχώριος (σημερινός) Επίσκοπος, οι οποίοι το μόνο που ουσιαστικά έχουν προσφέρει στις συγκεκριμένες Ενορίες είναι η… τελετή των εγκαινίων τού από δεκαετίες λειτουργούντος ναού (φωτογραφίες από την ιστοσελίδα της Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας vema.com.au).
Ενδεικτικά και μόνο, κατά τους τελευταίους 21 μήνες, ο Αρχιεπίσκοπος Μακάριος έχει τελέσει -μεταξύ άλλων- τα εξής εγκαίνια ήδη λειτουργούντων ναών:
1) 03.12.2022 ΕΓΚΑΙΝΙΑ ναού Αγίου Νικολάου Yarraville της Μελβούρνης,
2) 04.12.2022 ΕΓΚΑΙΝΙΑ ναού Αγίου Αποστόλου Ανδρέου στο ForestHill της Μελβούρνης,
3) 24.06.2023 ΕΓΚΑΙΝΙΑ ναού Αγίων Κωνσταντίνου και ΕλένηςSouthYarra Μελβούρνης,
4) 21.11.2023 ΕΓΚΑΙΝΙΑ ναού Εισοδίων της Θεοτόκου North Balwyn Μελβούρνης,
5) 7 .7.2024 ΕΓΚΑΙΝΙΑ ναού Αγίας Τριάδας Χόμπαρτ Τασμανίας,
6) 12.07.2024, ΕΓΚΑΙΝΙΑ ναού Αγίου Παϊσίου του Αγιορείτου, περιοχή ΠερθΔυτ. Αυστραλίας,
7) 13.07.2024, ΘΥΡΑΝΟΙΞΙΑ του προσφάτως ανακαινισθέντοςναού Αγίου Νεκταρίου, στο προάστιο Dianellaτου ΠερθΔυτ. Αυστραλίας,
8) 6.8.2024 ΕΓΚΑΙΝΙΑ ναού Μεταμορφώσεως του ΣωτήροςThomastown Μελβούρνης,
9) 15.08.2024 ΕΓΚΑΙΝΙΑ ναού Κοιμήσεως της Θεοτόκου – Παναγίας Σουμελά, East Keilor Μελβούρνης.
Στην Ιρλανδία ο «πρωτοσέλιδος» Αρχιμανδρίτης!
Εν τω μεταξύ, εντοπίστηκε να ιερουργεί στην… Ιρλανδία (σαν να μην συνέβη τίποτα) ο περιβόητος Αρχιμανδρίτης του Οικουμενικού Θρόνου και έως πέρυσι τον Ιούνιο (2023) εφημέριος ναών της Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας επί Μακαρίου, Χριστόδουλος Βασιλάρης (γνωστός στις αυστραλιανές Αρχές και ως Fr John Christodoulos), που είχε καθαιρεθεί και από το Οικουμενικό Πατριαρχείο το 2011 για τη δράση του κατά της Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας (ως σχισματικός κληρικός στην Αυστραλία) και από την Εκκλησία των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών (Παλαιοημερολογίτες) αργότερα για «ανάρμοστη για κληρικό συμπεριφορά», αλλά ο Μακάριος αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων του ως Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας (μέσα του 2019) φρόντισε για την «αποκατάστασή» του, την αναίρεση της καθαίρεσής του -από την ίδια Σύνοδο που τον είχε καθαιρέσει, του Πατριαρχείου Κων/λεως το οποίο καθύβριζε σε επιστολές του ως «αμαρτωλή μητέρα»!- και την πρόσληψή του στην Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας! Και λίγο αργότερα τον προώθησε και για τη λήψη του οφικίου του «Αρχιμανδρίτη του Οικουμενικού Θρόνου»!
Ο εν λόγω κληρικός είχε γίνει κατ’ επανάληψιν πρωτοσέλιδο στις μεγαλύτερες εφημερίδες/ιστοσελίδες της Νότιας Αυστραλίας -όπου κυρίως είχε προσφέρει τις υπηρεσίες του, πρώτα ως σχισματικός ιερέας και Επίσκοπος στην Αδελαϊδα και (μετά την «αποκατάστασή» του από τον Αρχιεπίσκοπο Μακάριο) ως εφημέριος ναών της Νότιας Αυστραλίας- από τον Ιούνιο του 2023 έως και πρόσφατα, καταγγελθείς με συγκεκριμένα τεκμήρια για «διπλή ζωή» (ως κληρικός της Ελληνορθόδοξης Εκκλησίας, με «ανορθόδοξη» παρουσία και δράση σε ερωτική ηλεκτρονική πλατφόρμα για ομοφυλόφιλες σχέσεις) και για εκμετάλλευση ηλικιωμένης ομογενούς – ενορίτισσάς του από την οποία φέρεται να απέσπασε πολύτιμα κοσμήματα και χρήματα, που συνολικά ξεπερνούσαν σε αξία το 1,5 εκατομμύριο δολάρια σύμφωνα με έρευνα της Αστυνομίας της Νότιας Αυστραλίας βάσει καταγγελιών συγγενών της παθούσας (φωτογραφίες). Παραπτώματα σοβαρά, που για «άλλους» κληρικούς θα επέφεραν μέχρι και την καθαίρεσή τους από τη Σύνοδο του Πατριαρχείου -όπως, αιτήσει του κ. Μακαρίου, είχε πράξει πέρυσι η Σύνοδος της Κωνσταντινούπολης για 80χρονο αφοσιωμένο και δημοφιλέστατο ιερέα-«εργάτη» της Αρχιεπισκοπής για πάνω από 50 χρόνια στη Μελβούρνη (τον π. Ελευθέριο Τάτση) που συγκρούστηκε με τον Αρχιεπίσκοπο Μακάριο με αφορμή το θέμα των εμβολίωνγια τον κορονοϊό και καθαιρέθηκε (λίγους μήνες αφ’ ότου ο ίδιος ο ιερέας είχε υποβάλει την παραίτησή του εγγράφως από την Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας)! Στη διάρκεια του διωγμού που είχε εξαπολυθεί κατά του π. Τάτση από την Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας (και οδήγησε, όπως αναφέραμε, στην καθαίρεσή του πέρυσι) η Ομογένεια ανά την Αυστραλία είχε κινητοποιηθεί συγκεντρώνοντας πάνω από 8.000 υπογραφές διαδικτυακά για την υποστήριξή του –χωρίς, όμως, να ιδρώσουν τα «αυτιά» Μακαρίου και Πατριαρχείου απ’ αυτή την ολόθυμη συμπαράσταση προς τον ηλικιωμένο ιερέα της Παναγίας Καμαριανής Μελβούρνης…
(Σχετικά είχαμε δημοσιεύσει για τον π. Χριστόδουλο Βασιλάρη στο «ΚΟΣΜΟΔΡΟΜΙΟ» στις 17.6.2023)
Φυσικά, μετά τα πρωτοσέλιδα δημοσιεύματα, προκλήθηκαν σάλος και σκανδαλισμός για τη δράση του Αρχιμανδρίτη (που μόλις είχε προβιβαστεί σε εφημέριο σημαντικού ναού της Μελβούρνης και είχε μετακινηθεί ήδη εκεί από τη Νότια Αυστραλία), η Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας αναγκάστηκε -μπροστά στις επίμονες ερωτήσεις του Τύπου- να δηλώσει ότι διεξάγει τη δική της έρευνα για το θέμα και ότι «έθεσε τον π. Χριστόδουλο σε προσωρινή αργία», αλλά έκτοτε ο Αρχιμανδρίτης (που ισχυρίστηκε ότι είχε πέσει θύμα κλοπής της «διαδικτυακής ταυτότητάς» του) έχει εξαφανιστεί από την Αυστραλία. Στους μήνες που μεσολάβησαν τα κοσμήματα που είχαν αποσπαστεί από την ηλικιωμένη ομογενή επιστράφηκαν, αλλά οι συγγενείς της και η Αστυνομία συνεχίζουν να αναζητούνποσά ύψους 700.000 δολαρίων Αυστραλίας (περίπου 490.000 ευρώ) και να τα διεκδικούν από τον π. Χριστόδουλο Βασιλάρη (που τα είχε εισπράξει από την ομογενή είτε ως μετρητά είτε ως καταθέσεις σε λογαριασμό του).
Αποκαλύπτουμε σήμερα ότι ο «εξαφανισμένος» από την Αυστραλία Αρχιμανδρίτης, όχι μόνο δεν είχε κάποια συνέπεια για τις πράξεις του, όχι μόνο δεν τελεί υπό καθαίρεση ή σε (προσωρινή ή μακρύτερη) αργία με απόφαση της Εκκλησίας της Αυστραλίας ή του Οικουμενικού Πατριαρχείου, αλλά ιερουργεί κανονικά στη νεοσυσταθείσα Μητρόπολη Ιρλανδίας (Επαρχία του Οικουμενικού Θρόνου, υπαγόμενη στην Αρχιεπισκοπή Θυατείρων/Μεγ. Βρετανίας)! Και μάλιστα με νέο «look”, αφού έχει κουρέψει τα χαρακτηριστικά μακρύτατα μαλλιά και γένια του και έχει γίνει ένας… άλλος Χριστόδουλος!
Οι φωτογραφίες που εξασφαλίσαμε από την πρωινή Ακολουθία του Μεγάλου Σαββάτου (4.5.2024) σε ναό της Μητρόπολης Ιρλανδίας, όπου ιερουργούσε μπροστά στον Επιτάφιο ο Αρχιμανδρίτης Χριστόδουλος Βασιλάρης περιστοιχισμένος από Ελληνορθόδοξους πιστούς κάθε ηλικίας, αποτελούν τεκμήρια για το νέο πεδίο δράσης του «εξαφανισθέντος» από την Αυστραλία κληρικού της Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας. Μάλιστα, η εν λόγω Ακολουθία μεταδιδόταν απευθείας στο διαδίκτυο!
Ηθικό δίδαγμα: ό,τι κι αν κάνεις, αν έχεις τις κατάλληλες «διασυνδέσεις» μπορείς μια χαρά να συνεχίσεις τη δράση σου, χωρίς συνέπειες, σε άλλο σημείο του πλανήτη. Εξάλλου, τι είναι η Γη; Ένας μικρός κόσμος (όπου όλοι γνωριζόμαστε, δυστυχώς για μερικούς)…