Σταματά, προσωρινά, την παραγωγή του πλήρως ηλεκτρικού μικρού αυτοκινήτου Fiat 500e για τέσσερις εβδομάδες η Stellantis λόγω της υποτονικής ζήτησης.
Η παγκόσμια επιβράδυνση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων (EV), που οφείλεται κυρίως στην ελλιπή στήριξη της ηλεκτροκίνησης από τις κυβερνήσεις, στις υψηλές τιμές πώλησης και στις ελλείψεις δημόσιων υποδομών επαναφόρτισης, έχει ωθήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως να προσαρμόσουν τα σχέδιά τους για την ηλεκτροκίνηση.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, που επικαλείται σχετική εταιρική ανακοίνωση, η αναστολή παραγωγής του μικρού ηλεκτρικού Ι.Χ. Fiat500e «είναι απαραίτητη λόγω της τρέχουσας έλλειψης παραγγελιών που συνδέονται με τις βαθιές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών (αυτοκίνητων) όλοι οι παραγωγοί, ιδιαίτερα οι ευρωπαϊκοί».
La 500 elettrica è un flop: Stellantis ferma Mirafiori per mancanza di ordini
— giuse (@mamelettrico) September 13, 2024
Carrozzerie chiuse fino all’11 ottobre. L’azienda parla di «difficile fase» e di un nuovo modello ibrido che arriverà solo fra il 2025 e il 2026. Taglio pure per le Maserati pic.twitter.com/nkc3YIuhzu
Το Fiat 500e κατασκευάζεται στη βορειοδυτική ιταλική πόλη του Τορίνο, τη γενέτειρα της μάρκας Fiat, στο ιστορικό εργοστάσιο Mirafiori.
Η αναστολή της παραγωγής θα ξεκινήσει άμεσα, διευκρίνισε η Stellantis, προσθέτοντας ότι «εργάζεται σκληρά για να διαχειριστεί όσο το δυνατόν καλύτερα αυτή τη δύσκολη φάση της μετάβασης».
Ως μέρος αυτών των προσπαθειών, ο γαλλο-ιταλικός όμιλος είπε ότι επενδύει 100 εκατομμύρια ευρώ στο Mirafiori για να υιοθετήσει μια μπαταρία υψηλότερης απόδοσης και θα παράγει μια υβριδική έκδοση του 500e, ξεκινώντας από το 2025 έως το 2026.
Τα συνδικάτα ζητούν εδώ και καιρό από την Stellantis να ενισχύσει το εργοστάσιο Mirafiori, όπου η παραγωγή έχει υποχωρήσει τα τελευταία χρόνια.
Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία πλήττεται και από την εισαγωγή ενός νέου μεγάλου όγκου, φθηνών αυτοκινήτων από την Κίνα.
«Το συγκρότημα Mirafiori υφίσταται έναν βαθύ μετασχηματισμό, με στόχο να γίνει ένας πραγματικός παγκόσμιος ιστότοπος καινοτομίας και ανάπτυξης, μια βασική επιλογή εάν θέλουμε να ανταποκριθούμε στην πρόκληση της μετάβασης στη βιώσιμη κινητικότητα», ανέφερε η Stellantis.
Ιταλική επιδότηση ηλεκτροκίνησης
Η Ιταλία νωρίτερα φέτος ξεκίνησε ένα σχέδιο ύψους 1 δισ. δολαρίων, βοηθώντας τους οδηγούς να στραφούν σε καθαρότερα οχήματα, με επιδοτήσεις για αγορές πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά η κυβέρνηση της Ιταλίας και η αυτοκινητοβιομηχανία είχαν διαφωνία σχετικά με την προσέγγιση της κυβέρνησης στα κίνητρα.
Ποια είναι η Stellantis
Η Stellantis είναι ένας πολυεθνικός ευρωπαϊκός – αμερικανικός όμιλος κατασκευής αυτοκινήτων, που ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2021, βάσει μιας διασυνοριακής συγχώνευσης 50%-50% μεταξύ του ιταλο-αμερικανικού ομίλου Fiat Chrysler Automobiles και του γαλλικού ομίλου PSA.
Έχει την έδρα του στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας.
Από τον Μάιο του 2021, η Stellantis είναι η έκτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως (πίσω από τον όμιλο Volkswagen, την Toyota, την Renault – Nissan – Mitsubishi Alliance, την General Motors και την Hyundai Motor Group).
Η εταιρεία είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Μιλάνο Borsa Italiana, στο χρηματιστήριο του Παρισιού και στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.
Η κύρια δραστηριότητα της Stellantis είναι ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη, η κατασκευή και η πώληση αυτοκινήτων των εταιρειών (με αλφαβητική σειρά) Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Mopar, Opel, Peugeot, Ram και Vauxhall. Ο όμιλος Stellantis έχει 300.000 υπαλλήλους, με παρουσία σε περισσότερες από 130 χώρες και με εγκαταστάσεις παραγωγής σε 30 χώρες.