Ξεκινά σήμερα Σάββατο 14/9 η νέα προσπάθεια διάσωσης του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου «Sounion» στην Ερυθρά Θάλασσα από το ελληνικό ναυγοσωστικό πλοίο Aigaion Pelagos. Το τάνκερ, το οποίο παραμένει αγκυροβολημένο 72 ν.μ. δυτικά της Χοντάιντα της Υεμένης, συνεχίζει να έχει στο κατάστρωμά του εστίες φωτιάς.
Η ευρωπαϊκή επιχείρηση ASPIDES κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για επικείμενη οικολογική καταστροφή στην ευρύτερη περιοχή αν δεν ολοκληρωθεί με επιτυχία η διάσωση του ελληνόκτητου τάνκερ «Sounion», το οποίο μεταφέρει 150.000 τόνους αργού πετρελαίου από το Ιράκ. Για να επιτευχθεί αυτό, συνεργάζονται διάφοροι δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς. Το Aigaion Pelagos στο οποίο επιβαίνει ειδική ναυαγοσωστική ομάδα συνοδεύεται από τρεις φρεγάτες, ένα ρυμουλκό και ένα ακόμα πλοίο υποστήριξης.
Update on MV SOUNION salvage status
— EUNAVFOR ASPIDES (@EUNAVFORASPIDES) September 14, 2024
The salvage operation of the MV SOUNION is essential in order to avert a potential environmental disaster in the region. To achieve this, several public and private actors are working together.
EUNAVFOR ASPIDES assets have been actively… pic.twitter.com/IflL4vBjxt
Υπενθυμίζεται ότι ο επικεφαλής του Ανώτατου Πολιτικού Συμβουλίου των ανταρτών Χούθι έχει δηλώσει ότι η απόφαση να επιτραπεί η απόσυρση του «Sounion» οφείλεται στην ανησυχία για οικολογική καταστροφή, ωστόσο η περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας.
Update on M/V SOUNION:
— EUNAVFOR ASPIDES (@EUNAVFORASPIDES) August 26, 2024
The MV SOUNION has been on fire since August 23rd.
An EUNAFOR ASPIDES 🇪🇺 unit transiting the area reported that there are fires on at least 5 locations observed on the main deck of the vessel. It is estimated that these are located around the hatches of… pic.twitter.com/ta0IuLhIoY
Το πλοίο Sounion δέχτηκε την πρώτη επίθεση από τους Χούθι την Τετάρτη 21 Αυγούστου, με το 25μελές πλήρωμά του (23 Φιλιππινέζοι και δύο Ρώσοι), να μεταφέρεται την επομένη από γαλλικό αντιτορπιλικό σε ασφαλές σημείο στο Τζιμπουτί. Στη συνέχεια ακολούθησαν επιθέσεις με την τοποθέτηση εκρηκτικών μικρής ισχύος στο κατάστρωμα του δεξαμενόπλοιου.