ΑΘΗΝΑ
03:40
|
22.11.2024
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και εταιρείες διαμοιρασμού βίντεο συγκεντρώνουν στοιχεία των χρηστών και τα πουλούν σε τρίτους διαπιστώνει η FTC.
Οι χρήστες έχουν ελάχιστο έλεγχο στο πώς οι εταιρείες χρησιμοποιούν και μοιράζονται τα προσωπικά τους δεδομένα.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι διαδικτυακές εταιρείες διαμοιρασμού βίντεο συλλέγουν τεράστιο όγκο προσωπικών πληροφοριών των χρηστών τους εντός και εκτός των ιστοσελίδων ή των εφαρμογών τους και τις μοιράζονται με ένα ευρύ φάσμα τρίτων οντοτήτων, επιβεβαιώνει έκθεση της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου (FTC) για εννέα εταιρείες τεχνολογίας.

Η έκθεση της FTC, που δημοσιεύθηκε χθες Πέμπτη, αφορά στις πρακτικές συλλογής δεδομένων από τις FacebookWhatsApp, YouTube, Discord, Reddit, Amazon, Snap, TikTok και Twitter/X μεταξύ Ιανουαρίου 2019 και 31 Δεκεμβρίου 2020 και αναφέρει πως στις περισσότερες περιπτώσεις οι εταιρείες δίνουν κίνητρα παρακολούθησης του τρόπου με τον οποίο οι χρήστες αλληλεπιδρούν με τις πλατφόρμες τους, συλλέγουν τα προσωπικά τους δεδομένα και τα χρησιμοποιούν για να προσδιορίσουν το περιεχόμενο και τις διαφημίσεις που βλέπουν οι χρήστες στις ροές τους, επιβεβαιώνοντας χρόνια αναφορών σχετικά με το βάθος και το εύρος των πρακτικών παρακολούθησης από την πλευρά των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου συνιστά στο Κογκρέσο να εγκρίνει ομοσπονδιακούς κανονισμούς απορρήτου με βάση τα όσα έχει τεκμηριώσει και προτρέπει τους νομοθέτες να αναγνωρίσουν ότι τα επιχειρηματικά μοντέλα πολλών εταιρειών δεν παρέχουν κίνητρα για αποτελεσματική αυτορρύθμιση ή προστασία των δεδομένων των χρηστών.

«Η αναγνώριση αυτού του βασικού γεγονότος είναι σημαντική τόσο για τους φορείς επιβολής του νόμου όσο και για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, διότι οποιεσδήποτε προσπάθειες ρύθμισης του τρόπου με τον οποίο οι εταιρείες συγκεντρώνουν πλήθος προσωπικών δεδομένων θα έρθουν σε σύγκρουση με τα κύρια επιχειρηματικά τους κίνητρα», δήλωσε η πρόεδρος της FTC, Λίνα Χαν. «Για να δημιουργήσουν αποτελεσματικούς κανόνες ή διορθωτικά μέτρα που θα περιορίζουν αυτή τη συλλογή δεδομένων, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι η παραβίαση του νόμου δεν είναι πιο επικερδής από την τήρησή του».

Η FTC ζητά επίσης από τις εταιρείες που αναφέρονται στην έκθεση να επενδύσουν στον «περιορισμό της διατήρησης και κοινής χρήσης δεδομένων, στον περιορισμό της στοχευμένης διαφήμισης και στην ενίσχυση της προστασίας για τους εφήβους».

Συγκεκριμένα, η έκθεση υπογραμμίζει τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες έχουν ελάχιστο έλεγχο στο πώς αυτές οι εταιρείες χρησιμοποιούν και μοιράζονται τα προσωπικά τους δεδομένα. Οι περισσότερες εταιρείες συλλέγουν δημογραφικές πληροφορίες σχετικά με τους χρήστες, όπως η ηλικία, το φύλο και η γλώσσα. Ορισμένες συλλέγουν επίσης πληροφορίες σχετικά με το εισόδημα του νοικοκυριού, την εκπαίδευση και την οικογενειακή κατάσταση. Ωστόσο, ακόμη και όταν αυτό το είδος προσωπικών πληροφοριών δεν είχε συλλεχθεί ρητά, ορισμένες εταιρείες θα μπορούσαν να αναλύσουν τη συμπεριφορά των χρηστών στην πλατφόρμα για να συναγάγουν τις λεπτομέρειες της προσωπικής τους ζωής εν αγνοία τους.

Ορισμένες από τις εταιρείες αμφισβήτησαν τα ευρήματα της έκθεσης. Σε δήλωσή της η Discord χαρακτηρίζει την έκθεση της FTC «σημαντικό βήμα», αλλά προσθέτει πως βάζει στην ίδια κατηγορία πολλά διαφορετικά μοντέλα.

«Το επιχειρηματικό μοντέλο της Discord είναι πολύ διαφορετικό – είμαστε μια πλατφόρμα επικοινωνίας σε πραγματικό χρόνο με ισχυρούς ελέγχους απορρήτου των. Την περίοδο στην οποία αφορά η μελέτη δεν διατηρούσαμε καν επίσημη υπηρεσία ψηφιακής διαφήμισης», δήλωσε η επικεφαλής δημόσιας πολιτικής της Discord στις ΗΠΑ και τον Καναδά.

Εκπρόσωπος της Google υποστήριξε ότι η εταιρεία είχε τις πιο αυστηρές πολιτικές απορρήτου στον κλάδο. «Ποτέ δεν πουλάμε προσωπικά στοιχεία χρηστών και δεν χρησιμοποιούμε ευαίσθητες πληροφορίες για την προβολή διαφημίσεων. Απαγορεύουμε την εξατομίκευση διαφημίσεων για χρήστες κάτω των 18 ετών και δεν εξατομικεύουμε τις διαφημίσεις σε κανέναν που παρακολουθεί περιεχόμενο για παιδιά στο YouTube», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Google.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Ακυρώθηκε, λόγω χιονοθύελλας, το 10% των πτήσεων στο Παρίσι

Κόντρα Δήμου Αθηναίων και υπουργείου Πολιτισμού για το βρώμικο σιντριβάνι στο Σύνταγμα

Σύλληψη 45χρονου για τη γιάφκα στο Παγκράτι

Πέθανε ο συγγραφέας Βασίλης Λιόγκαρης

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα