Η Boeing δήλωσε τη Δευτέρα ότι έκανε στους απεργούς χειριστές μηχανημάτων την «καλύτερη και τελική προσφορά», η οποία περιλαμβάνει μεγαλύτερες αυξήσεις και μεγαλύτερα μπόνους, αλλά το συνδικάτο εργαζομένων είπε ότι η πρόταση δεν είναι αρκετά καλή και δεν θα υπάρξει ψηφοφορία για την στάση του πριν από την προθεσμία που έχει θέσει η Boeing στο τέλος της εβδομάδας.
Το συνδικάτο διαμαρτυρήθηκε ότι η Boeing δημοσιοποίησε την τελευταία της προσφορά σε 33.000 απεργούς εργάτες χωρίς να διαπραγματευτεί πρώτα με συνδικαλιστικούς εκπροσώπους.
«Η Boeing δεν μπορεί να αποφασίσει πότε ή αν θα ψηφίσετε», είπαν στα μέλη του συνδικάτου το βράδυ της Δευτέρας οι ηγέτες της Διεθνούς Ένωσης Μηχανολόγων και Εργαζομένων στην Αεροδιαστημική Περιοχή 751. «Η εταιρεία αρνήθηκε να συναντηθεί για περαιτέρω συζήτηση, ως εκ τούτου, δεν θα ψηφίσουμε» την Παρασκευή, όπως ζητά επίμονα η Boeing.
Boeing announces final contract offer to the leaders of IAM 751 & W24 for the consideration to ending its strike: 30% GWI over four (4) years, $6,000 ratification bonus, reinstatement of our annual AMPP Bonus, plus other improvements on 401K.
— FL360aero (@fl360aero) September 23, 2024
The Union Members will vote on… pic.twitter.com/BODtAAkbXL
Η Boeing είπε ότι μετά από δύο ημέρες συνομιλιών την περασμένη εβδομάδα με ομοσπονδιακούς μεσολαβητές που απέτυχαν να καταλήξουν σε συμφωνία, «παρουσιάσαμε μια καλύτερη και τελική προσφορά που έκανε σημαντικές βελτιώσεις και ανταποκρίνεται στα σχόλια από το συνδικάτο και τους υπαλλήλους μας».
Η νέα προσφορά είναι πιο γενναιόδωρη από αυτή που απορρίφθηκε συντριπτικά στις αρχές του μήνα. Η εταιρεία είπε ότι η προσφορά περιλαμβάνει αυξήσεις μισθών 30% σε βάθος τεσσάρων ετών, ενώ αναφερόταν σε 25% στην πρώτη της πρόταση. Το αίτημα του συνδικάτου είναι αυξήσεις 40% σε βάθος τριών χρόνων.
Η απεργία ξεκίνησε στις 13 Σεπτεμβρίου και η Boeing εισήγαγε κυλιόμενες άδειες σε μη συνδικαλισμένους υπαλλήλους την περασμένη εβδομάδα για να μειώσει το κόστος κατά τη διάρκεια της απεργίας.
Από την πλευρά τους, οι απεργοί αντιμετωπίζουν οικονομική πίεση για να επιστρέψουν στη δουλειά. Έλαβαν τους τελευταίους μισθούς τους την περασμένη εβδομάδα και θα χάσουν την ασφάλιση υγείας που παρέχεται από την εταιρεία στο τέλος του μήνα, σύμφωνα με την Boeing.
Η εταιρεία είπε ότι η νέα της προσφορά εξαρτάται από τα μέλη του συνδικάτου μηχανουργών στο Βορειοδυτικό Ειρηνικό που θα επικυρώσουν τη σύμβαση μέχρι αργά το βράδυ της Παρασκευής, όταν η απεργία θα μετρά ήδη λίγο περισσότερο από δύο εβδομάδες.
Το σωματείο, το οποίο εκπροσωπεί τους εργάτες του εργοστασίου που συναρμολογούν μερικά από τα αεροπλάνα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της εταιρείας, περίμενε αρκετές ώρες πριν απαντήσει στην εργοδοσία τη Δευτέρα το βράδυ.
«Αυτή η πρόταση δεν επαρκεί για να αντιμετωπίσει τα προβλήματά σας και η Boeing αστόχησε με αυτήν την πρόταση», δήλωσε το συνδικάτο στα μέλη του. Η ηγεσία του συνδικάτου πρόσθεσε ότι θα επικοινωνήσει με τα μέλη για τη γνώμη τους σχετικά με τη νέα προσφορά.
Η τελευταία προσφορά της Boeing περιλαμβάνει άμεσες αυξήσεις μισθών κατά 12% και τρεις ακόμα αυξήσεις κατά 6% η καθεμία τα τρία επόμενα χρόνια.
Η Boeing δήλωσε πως διατίθεται να διπλασιάσει το ύψος των εφάπαξ μπόνους στα 6.000$ και να διατηρήσει τα ετήσια μπόνους με βάση την παραγωγικότητα. Στη πρώτη της πρόταση σύμβασης που απορρίφθηκε, η Boeing προσπάθησε να αντικαταστήσει αυτές τις πληρωμές με νέες εισφορές σε λογαριασμούς συνταξιοδότησης.
Η Boeing είπε ότι ο μέσος ετήσιος μισθός για τους μηχανικούς θα αυξηθεί από τα 75.608$ σήμερα στα 111.155$ σε βάθος τετραετίας.
Η νέα προσφορά ωστόσο δεν περιλαμβάνει την αποκατάσταση του παραδοσιακού συνταξιοδοτικού προγράμματος που η Boeing κατάργησε πριν από περίπου μια δεκαετία. Οι απεργοί ανέφεραν το ύψος των απολαβών και το συνταξιοδοτικό ως τους λόγους για τους οποίους καταψήφισαν κατά 94,6% την προηγούμενη προσφορά της εταιρείας.
Η Boeing ανανέωσε επίσης την υπόσχεσή της να κατασκευάσει το επόμενο νέο αεροπλάνο της στην περιοχή του Σιάτλ – εάν αυτό το έργο ξεκινήσει τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Αυτή ήταν μια βασική διάταξη για τους ηγέτες των συνδικάτων, οι οποίοι συνέστησαν την υιοθέτηση της αρχικής προσφοράς, η οποία όμως φαινόταν λιγότερο πειστική για τα μέλη της βάσης.
Η απεργία πιθανότατα έχει ήδη αρχίσει να επηρεάζει τα έσοδα της Boeing. Η εταιρεία λαμβάνει σημαντικό μέρος των εσόδων της κατά την παράδοση των νέαων αεροπλάνων στους πελάτες της, αλλά η απεργία έχει σταματήσει την παραγωγή των μοντέλων 737, 777 και 767. Η συναρμολόγηση των Boeing 787 συνεχίζεται από μη συνδικαλισμένους εργάτες στη Νότια Καρολίνα.
Την Παρασκευή, η Boeing άρχισε να απαιτεί από χιλιάδες διευθυντικά στελέχη και μη συνδικαλισμέενους υπαλλήλους να παίρνουν μια εβδομάδα άδεια χωρίς αμοιβή κάθε τέσσερις εβδομάδες στο πλαίσιο των προσωρινών κυλιόμενων αδειών. Έχει επίσης ανακοινώσει πάγωμα προσλήψεων, μείωση επαγγελματικών ταξιδιών και μείωση των δαπανών για προμηθευτές, με τα μέτρα εξοικονόμησης χρημάτων να αναμένεται να διαρκέσουν όσο συνεχίζεται η απεργία.