28.09.2024
Αστρονόμοι του Ευρωπαϊκού Νότιου Αστεροσκοπείου δημιούργησαν τον πιο λεπτομερή υπέρυθρο χάρτη του Γαλαξία μας.
Καλλιτεχνική απεικόνιση του Γαλαξία μας

Αστρονόμοι του Ευρωπαϊκού Νότιου Αστεροσκοπείου δημιούργησαν τον πιο λεπτομερή υπέρυθρο χάρτη του Γαλαξία μας, τα δεδομένα του οποίου συλλέχθηκαν με τη χρήση του τηλεσκοπίου Vista επί 13 χρόνια στο αστεροσκοπείο της Χιλής, σύμφωνα με ανακοίνωση που δημοσιεύθηκε στον ιστότοπο της Αμερικανικής Ένωσης για την Προώθηση της Επιστήμης.

Αστρονόμοι δημοσίευσαν έναν γιγαντιαίο υπέρυθρο χάρτη του Γαλαξία μας που περιέχει περισσότερα από 1,5 δισεκατομμύρια αντικείμενα – τον πιο λεπτομερή που έχει δημιουργηθεί ποτέ.στην ίδια τη μελέτη, το πλήρες κείμενο της οποίας δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό Astronomy&Astrophysics, σημειώνεται ότι ο χάρτης δημιουργήθηκε με τη χρήση παρατηρήσεων μέσω του τηλεσκοπίου Vista στο παρατηρητήριο Paranal του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου στην έρημο Ατακάμα της Χιλής. Περιέχει 200.000 μεμονωμένες εικόνες και 500 terabytes δεδομένων που συλλέχθηκαν σε 420 νύχτες μεταξύ 2010 και 2023.

Η υπέρυθρη κάμερα του τηλεσκοπίου μπορεί να δει μέσα από τη σκόνη που εμποδίζει τη θέαση των συμβατικών οπτικών τηλεσκοπίων, δίνοντας στον χάρτη την πρώτη εικόνα των νεογέννητων άστρων, τα οποία συχνά περικλείονται σε κουκούλια σκόνης, και των σφαιρωτών σμηνών – πυκνές ομάδες εκατομμυρίων από τα παλαιότερα άστρα του Γαλαξία μας.

Σύμφωνα με τον Dante Minniti, αστροφυσικό στο Πανεπιστήμιο Andres Bello της Χιλής, έγιναν τόσες πολλές ανακαλύψεις που « άλλαξε για πάντα τον τρόπο που σκεφτόμαστε για τον γαλαξία μας».

Σημειώνεται ότι ο νέος χάρτης περιέχει 10 φορές περισσότερα αντικείμενα από τον προηγούμενο παρόμοιο χάρτη.

Οι επιστήμονες ολοκληρώνουν τη μελέτη γράφοντας ότι η κληρονομιά « θα συνεχίσει να υπάρχει για πολλά χρόνια ακόμη», αλλά παρά τα πολλά αποτελέσματα που έχουν ήδη προκύψει, η πλήρης αξιοποίηση των νέων δεδομένων θα χρειαστεί πολλά ακόμη χρόνια.

Σεισμός 4,4 ρίχτερ στις Στροφάδες