Τα μεγάλα λιμάνια των Ανατολικών Ακτών των ΗΠΑ θα παραμείνουν κλειστά μέχρι να ικανοποιηθούν οι μισθολογικές απαιτήσεις, δήλωσε ο επικεφαλής του συνδικάτου που εκπροσωπεί τους απεργούς λιμενεργάτες.
Ο Χάρολντ Ντάγκετ, επικεφαλής της International Longshoremen’s Association (ILA), έδωσε την υπόσχεση σε μια πικετοφορία στο Νιου Τζέρσεϊ την Τρίτη, αφότου δεκάδες χιλιάδες λιμενεργάτες στα ανατολικά και τις ακτές του κόλπου σταμάτησαν να δουλεύουν τα μεσάνυχτα της Κυριακής προς τη Δευτέρα διεκδικώντας μια καλύτερη σύμβαση εργασίας.
«Θα παλέψουμε για αυτό και θα κερδίσουμε, διαφορετικά αυτό το λιμάνι δεν θα ανοίξει ποτέ ξανά», είπε. «Δεν παίζω παιχνίδια εδώ».
UPDATE 🚨:
— Z Report 🚨 (@TheZReport_) October 1, 2024
Leader of the ILA, Harold Dagget, responds to “Are you worried that this strike is going to hurt the everyday American?” #PortStrike pic.twitter.com/9y6jNeHAb3
Οι επιχειρήσεις προετοιμάζονται για το ενδεχόμενο παρατεταμένου κλείσιμο των λιμανιών, το οποίο απειλεί να προκαλέσει σοβαρούς κλυδωνισμούς στο παγκόσμιο εμπόριο και την οικονομία των ΗΠΑ.
Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν έχει μέχρι στιγμής απορρίψει τις εκκλήσεις ορισμένων από τους μεγαλύτερους επιχειρηματικούς ομίλους της χώρας να χρησιμοποιήσει την ομοσπονδιακή εξουσία για να ανοίξει ξανά τα λιμάνια για 80 ημέρες, αναστέλλοντας την απεργία για να παράσχει στους εργοδότες μια ανάπαυλα για περαιτέρω διαπραγματεύσεις.
«Είναι δίκαιο οι εργαζόμενοι, που έθεσαν τους εαυτούς τους σε κίνδυνο κατά τη διάρκεια της πανδημίας για να κρατήσουν ανοιχτά τα λιμάνια, να δουν επίσης σημαντική αύξηση στους μισθούς τους», είπε ο Μπάιντεν.
«Τώρα δεν είναι η ώρα για τις επιχειρήσεις θαλάσσιων μεταφορών να αρνούνται να διαπραγματευτούν έναν δίκαιο μισθό για αυτούς τους βασικούς εργαζόμενους, ενώ συγκεντρώνουν κέρδη ρεκόρ».
Ο Ρεπουμπλικανός υποψήφιος για την προεδρία Ντόναλντ Τραμπ υποστήριξε επίσης τους απεργούς λιμενικούς.
«Οι Αμερικανοί εργαζόμενοι θα πρέπει να μπορούν να διαπραγματεύονται για καλύτερους μισθούς, ειδικά επειδή οι ναυτιλιακές εταιρείες είναι ως επί το πλείστον πλοία ξένης σημαίας», είπε σε δήλωσή του.
Η απεργία, η πρώτη από το 1977 για το ILA, έχει σταματήσει την κυκλοφορία εμπορευματοκιβωτίων σε 14 από τα πιο πολυσύχναστα λιμάνια της χώρας, συμπεριλαμβανομένων της Νέας Υόρκης, της Τζόρτζια και του Τέξας.
Τα λιμάνια εκτιμάται από ειδικούς ότι εξυπηρετούν περισσότερο από το ένα τρίτο των εισαγωγών και εξαγωγών των ΗΠΑ. Η διακοπή μπορεί να οδηγήσει σε καθυστερήσεις στις παραδόσεις αγαθών για επιχειρήσεις και καταναλωτές.
Ο πρόεδρος είπε ότι οι αξιωματούχοι θα είναι σε εγρήγορση για σημάδια άδικης αύξησης των τιμών σε περίπτωση πιθανών ελλείψεων.
Οι συνομιλίες για μια νέα σύμβαση είχαν σταματήσει για μήνες πριν από την απεργία, αλλά η Ναυτιλιακή Συμμαχία των Ηνωμένων Πολιτειών (USMX), η οποία εκπροσωπεί ναυτιλιακές εταιρείες και εταιρείες λιμένων, δήλωσε ότι οι δύο πλευρές άρχισαν να διαπραγματεύονται ξανά.
Σύμφωνα με το συμβόλαιο του 2018 που έληξε τη Δευτέρα, οι λιμενεργάτες κέρδισαν βασικό ωρομίσθιο 20-39$, καθώς και άλλα οφέλη, συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων που συνδέονται με την κυκλοφορία εμπορευματοκιβωτίων.
Η USMX είπε ότι η πιο πρόσφατη προσφορά της προβλέπει, μεταξύ άλλων, αύξηση των μισθών κατά σχεδόν 50%, τριπλασιασμό των εισφορών της εταιρείας στη συνταξιοδότηση και βελτίωση της υγειονομικής περίθαλψης.
«Ανυπομονούμε να ακούσουμε από την ένωση για το πώς μπορούμε να επιστρέψουμε στο τραπέζι και να διαπραγματευτούμε πραγματικά, που είναι ο μόνος τρόπος για να καταλήξουμε σε λύση», ανέφερε το συνδικάτο.
Ωστόσο, ο επικεφαλής του ILA είπε ότι δεν έχει υπάρξει «τίποτα» μέχρι στιγμής που να μπορεί να φέρει κοντά συνδικάτο και τις εταιρείες, ώστε να τερματιστεί η απεργία.
Πρόσθεσε ότι είναι έτοιμος να κρατήσει τα λιμάνια κλειστά έως ότου οι εταιρείες συμφωνήσουν να αυξήσουν την ωριαία αμοιβή κατά 5$ για κάθε έτος της σύμβασης. Το σωματείο, το οποίο έχει περίπου 47.000 ενεργά μέλη σύμφωνα με τα ομοσπονδιακά δεδομένα, αναζητά επίσης προστασία έναντι της αυτοματοποίησης.
«Θα παλέψω για αυτό γιατί αυτές οι άπληστες εταιρείες βγάζουν δισεκατομμύρια δολάρια και δεν θέλουν να μοιραστούν», είπε. «Θέλω τα μέλη μου να φροντίζονται για το υπόλοιπο της ζωής τους και γι’ αυτό είμαστε εδώ έξω».
Εάν παραταθεί, η διακοπή της λειτουργίας των λιμανιών αναμένεται να οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές και ελλείψεις στις ΗΠΑ, με καθυστερήσεις στη ναυτιλία και άλλες επιπτώσεις σε όλο τον κόσμο.
«Βλέπουμε τώρα ότι τα πλοία αρχίζουν να αγκυροβολούν έξω από τα λιμάνια περιμένοντας να δουν τι πρόκειται να συμβεί», δήλωσε η Αν-Σόφι Φράιμπουργκ, αντιπρόεδρος στην εταιρεία μεταφοράς εμπορευμάτων Zencargo.
«Η αναστάτωση θα είναι μαζική εάν διαρκέσει η απεργία», είπε.
Ο Χαμίντ Μογκαντάμ, διευθύνων σύμβουλος της Prologis, μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες αποθηκών στον κόσμο, δήλωσε ότι ενώ η απεργία δεν προκαλεί σοκ, «παρόλα αυτά» θα έβλαπτε την οικονομία.
«Θα παρεμποδίσει την καλή λειτουργία της ροής των αγαθών», είπε στο BBC.
Ήδη 100.000 εμπορευματοκιβώτια περιμένουν να εκφορτωθούν μόνο στην περιοχή της Νέας Υόρκης και άλλα 35 πλοία αναμένεται να φτάσουν αυτή την εβδομάδα, δήλωσε η Λιμενική Αρχή της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ.
Ο Ντάνι Ρέινολντς, ιδιοκτήτης του Stephenson’s, ενός καταστήματος ρούχων 93 ετών στο Έλχαρτ της Ιντιάνα, είπε ότι πλήρωσε επιπλέον για να προλάβει να εισάγει πουλόβερ και παλτό πριν από την απεργία.
Αλλά περίπου το 25% του αποθέματός του δεν έχει φτάσει ακόμη. Είπε ότι ανησυχούσε περισσότερο για τα νυφικά που του έχουν παραγγείλει για γάμους τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο.
«Αυτό είναι δύσκολο να το εξηγήσουμε σε μια μέλλουσα νύφη», είπε στο BBC.
Διαβάστε ακόμα: